Jesteś tutaj: Serwis Forum Technika Zakładanie akwarium


Nowe akwarium



Pomoc w konfiguracji zestawu akwariowego. Pytania techniczne początkujących. + nowy temat

06 sie 2019, 09:51 Nowe akwarium   (#1)  

Hej szykuje się założyć nowe akwarium 200l 100x40x50cm oświetlenie 2x30w chciałbym w nim trzymać ryby jak i cieszyć się pięknymi roślinami nie muszą to być jakieś bardzo wymagające. Doradzi mi ktos jakiego podłoża użyć? Posiadam narazie żwirek 2-3 mm co mogę urzyc pod żwir? I jakie roślinki mogę trzymać?



młody akwa maniak
Początkujący
 
Posty: 43
Dołączył: 27 maja 2019, 08:25

06 sie 2019, 09:58 Re: Nowe akwarium  (#2)  

to pewnie T8 2x30W w pokrywie z ABSu, miałem coś takiego i dołożyłem kolejną świetlówkę. Za mało światła dla średnio wymagających roślin, pozostają epifity. Jeśli jeszcze nie kupiłeś to pomyśl o innej pokrywie i oświetleniu.



bobi200
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 2328
Dołączył: 02 kwi 2019, 12:36
Miasto: Nowy Dwór Mazowiecki

06 sie 2019, 10:20 Re: Nowe akwarium  (#3)  

bobi200 napisał(a):to pewnie T8 2x30W w pokrywie z ABSu, miałem coś takiego i dołożyłem kolejną świetlówkę. Za mało światła dla średnio wymagających roślin, pozostają epifity. Jeśli jeszcze nie kupiłeś to pomyśl o innej pokrywie i oświetleniu.
A Belka GLO 2x39w t5?



młody akwa maniak
Początkujący
 
Posty: 43
Dołączył: 27 maja 2019, 08:25

06 sie 2019, 10:25 Re: Nowe akwarium  (#4)  

młody akwa maniak napisał(a):Hej szykuje się założyć nowe akwarium 200l 100x40x50cm oświetlenie 2x30w chciałbym w nim trzymać ryby jak i cieszyć się pięknymi roślinami nie muszą to być jakieś bardzo wymagające. Doradzi mi ktos jakiego podłoża użyć? Posiadam narazie żwirek 2-3 mm co mogę urzyc pod żwir? I jakie roślinki mogę trzymać?



Sugeruje zakupić akwarium bez pokrywy + belka np chihiros to najlepsze rozwiązanie i przyszłościowe .

Jeśli masz już to ww akwarium to 0,3 w/l wystarczy ci do roślin typu microsorium,anubias,bolbits ,mchy ,nurzance ,kryptocoryny .

Jednak jak byś chciał to nie zaszkodziło by dołożyć jeszcze jednej świetlówki 30W .. iz czasem pewnie to zrobisz .

Co do podłoża to żwir jest bardzo słabym wyborem zdecydowanie lepszy jest piasek .W żwirze będzie się gromadzić dużo syfu i ciężko to uprzątnąć . Zwykły piasek z marketu np SOBEX ,Krisell byle z atestem nada się idealnie koszt 10zl /20kg

Pod piasek ,żwir substrat podżwirowy np jbl aquabasis lub jbl florapol

To tak najtańszym kosztem ale jakościowo całkiem ok .




akwaAmator
Znający temat
 
Posty: 1471
Dołączył: 03 cze 2016, 15:54

06 sie 2019, 10:27 Re: Nowe akwarium  (#5)  

musisz zdecydować czy akwa ma być otwarte czy zamknięte pokrywą. Dobierz tak oświetlenie, żebyś miał chociaż 0,5W/l, czyli w świetlówkach 100W. Ta belka GLO to nadal za mało światła. Ja akurat wolę akwaria z pokrywą, otwarte mi się nie podobają. Poza tym kot wypiłby wodę ile by sięgnał:)



bobi200
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 2328
Dołączył: 02 kwi 2019, 12:36
Miasto: Nowy Dwór Mazowiecki

06 sie 2019, 11:27 Re: Nowe akwarium  (#6)  

akwaAmator napisał(a):
młody akwa maniak napisał(a):Hej szykuje się założyć nowe akwarium 200l 100x40x50cm oświetlenie 2x30w chciałbym w nim trzymać ryby jak i cieszyć się pięknymi roślinami nie muszą to być jakieś bardzo wymagające. Doradzi mi ktos jakiego podłoża użyć? Posiadam narazie żwirek 2-3 mm co mogę urzyc pod żwir? I jakie roślinki mogę trzymać?



Sugeruje zakupić akwarium bez pokrywy + belka np chihiros to najlepsze rozwiązanie i przyszłościowe .

Jeśli masz już to ww akwarium to 0,3 w/l wystarczy ci do roślin typu microsorium,anubias,bolbits ,mchy ,nurzance ,kryptocoryny .

Jednak jak byś chciał to nie zaszkodziło by dołożyć jeszcze jednej świetlówki 30W .. iz czasem pewnie to zrobisz .

Co do podłoża to żwir jest bardzo słabym wyborem zdecydowanie lepszy jest piasek .W żwirze będzie się gromadzić dużo syfu i ciężko to uprzątnąć . Zwykły piasek z marketu np SOBEX ,Krisell byle z atestem nada się idealnie koszt 10zl /20kg

Pod piasek ,żwir substrat podżwirowy np jbl aquabasis lub jbl florapol

To tak najtańszym kosztem ale jakościowo całkiem ok .
A może być dodatkowo? 1 świetlówka t5 24 w i dwie standardowe 30 w t8?



młody akwa maniak
Początkujący
 
Posty: 43
Dołączył: 27 maja 2019, 08:25

06 sie 2019, 12:50 Re: Nowe akwarium  (#7)  

Tak może być.




akwaAmator
Znający temat
 
Posty: 1471
Dołączył: 03 cze 2016, 15:54

06 sie 2019, 13:03 Re: Nowe akwarium  (#8)  

mam akwa 100x40x40, u Ciebie będzie o 10 cm wyższe, nawet jak dołożysz 24W to i tak będzie za mało.Miałem 90W na 160l i szału nie było jeśli chodzi o wzrost roślin i prowadzenie zbiornika.



bobi200
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 2328
Dołączył: 02 kwi 2019, 12:36
Miasto: Nowy Dwór Mazowiecki

06 sie 2019, 18:37 Re: Nowe akwarium  (#9)  

akwaAmator napisał(a):Tak może być.
Jednak będę mieć w akwarium 99w jedna świetlówka t5 39 w pozostałe dwie standardowe podłoże ziemia przykryta żwirem może być?



młody akwa maniak
Początkujący
 
Posty: 43
Dołączył: 27 maja 2019, 08:25

06 sie 2019, 18:41 Re: Nowe akwarium  (#10)  

pamiętaj o siatce oddzielającej ziemię od żwiru, bez siatki będzie się mieszać przy przesadzaniu roślin



bobi200
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 2328
Dołączył: 02 kwi 2019, 12:36
Miasto: Nowy Dwór Mazowiecki

07 sie 2019, 12:14 Re: Nowe akwarium  (#11)  

bobi200 napisał(a):pamiętaj o siatce oddzielającej ziemię od żwiru, bez siatki będzie się mieszać przy przesadzaniu roślin
Wiem

Sent from my RNE-L21 using Akwarium mobile app



młody akwa maniak
Początkujący
 
Posty: 43
Dołączył: 27 maja 2019, 08:25

07 sie 2019, 16:20 Re: Nowe akwarium  (#12)  

Mi się wydaję, że w otwartym ciągle będzie widać "kamień" osadzający się przy parowaniu wody. Ja mam z pokrywą to go nie widać :)




Badman
Stały bywalec
 
Posty: 419
Dołączył: 03 sie 2016, 16:47
Miasto: Góra

07 sie 2019, 21:02 Re: Nowe akwarium  (#13)  

bobi200 napisał(a):musisz zdecydować czy akwa ma być otwarte czy zamknięte pokrywą. Dobierz tak oświetlenie, żebyś miał chociaż 0,5W/l, czyli w świetlówkach 100W. Ta belka GLO to nadal za mało światła. Ja akurat wolę akwaria z pokrywą, otwarte mi się nie podobają. Poza tym kot wypiłby wodę ile by sięgnał:)


Jak to Ci się nie podobają :shock: Rozumiem praktyczność akwarium z pokrywą ale żeby były ładniejsze to nie mogę się zgodzić :) Pozakładaj pokrywy na akwaria w galerii ADA -100 do wyglądu gwarantowane :)
Poza tym możliwość wyjścia korzeniami, skałami czy roślinami nad taflę wody daje dużo więcej możliwości i poprawia odbiór wizualny :)

Kot swoje wypić musi, dzięki temu ryby mają atrakcje i atakują jego język :) dzięki temu częściej odświeżasz wodę w akwarium :mrgreen:

Avatar użytkownika

Rfck
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 4985
Dołączył: 24 mar 2010, 23:34
Miasto: Gdańsk/UK

07 sie 2019, 21:27 Re: Nowe akwarium  (#14)  

hehehe, jak zaczną od języka to skończą na ogonie, szkoda kota:)woda gazowana z nawozami nie służy kotu, jak się opił to leżał dwa dni osowiały, może trzeźwiał po bąbelkach:)
Z całym szacunkiem i uznaniem dla aranżatorów otwartych akwariów, wystające badyle ponad akwa rażą oko me:)



bobi200
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 2328
Dołączył: 02 kwi 2019, 12:36
Miasto: Nowy Dwór Mazowiecki







Powiązane tematy
  • Akwarium 25l

    Zamierzam założyć akwarium 25l profilowane 40x25x25cm na bazie ziemi, rośliny łatwo/średnio trudne w uprawie, bez CO2, czy poniższy zestaw będzie się do tego nadawał? Najbardziej nurtuje mnie kwestia...

    Wyświetlenia: 200 | Odpowiedzi: 1 czytaj więcej...

  • Komoda IKEA jako szafka pod akwarium

    Dzień dobry! To mój pierwszy post na tym forum. Chciałbym zapytać o radę. Planuję powrót do akwarystyki po ponad 14 latach. Z tego, co widze, zmieniło się prawie wszystko, dlatego z wielką checia nadr...

    Wyświetlenia: 3387 | Odpowiedzi: 23 czytaj więcej...

  • Akwarium Rio 180l

    Witam ponownie. W styczniu miałem założony wątek dotyczący nowego zbiornika Juwel Rio 180 l. Dzięki Waszej pomocy udało mi się wystartować akwarium, jednak pojawiła się masa problemów, wiec postanowił...

    Wyświetlenia: 450 | Odpowiedzi: 1 czytaj więcej...

  • Restart akwarium inspiracja

    Cześć Planuje restart mojego akwa 60x30x40. Podoba mi się pomysł jak na obrazku, wiem jakie rośliny, jedyny problem to korzeń bo totalnie nie wiem skąd taki wziąć, jak skleić, i tak samo sprawa podłoż...

    Wyświetlenia: 1105 | Odpowiedzi: 7 czytaj więcej...

  • Akwarium 75L (Rozmnożyły mi się prętniki!)

    Cześć, (ostrzegam, wpis na bogato :mrgreen:) Aktualizacja na końcu :roll: To moje pierwsze akwarium, start odbył się 02.04.2021 roku. Zbiornik to Akwarium Octopus 75L (Wymiary: 61x36x44,8cm, Objęto...

    Wyświetlenia: 4119 | Odpowiedzi: 24 czytaj więcej...



Recenzje

Ładowanie...

Baza wiedzy akwarystycznej


 
  Działamy od 2001 roku i wspólnie z ponad
30 tysiącami akwarystów z całej Polski zdobywamy wiedzę i dzielimy się doświadczeniem oraz informujemy o nowościach z branży
akwarystycznej.

 

Sklep firmowy

Bogata oferta ponad 300 gatunków i odmian roślin. Ponad 15 000 produktów dostępnych wysyłkowo lub do
odbioru osobistego w Krakowie (obowiązuje rezerwacja).
Punkt odbiorów: Kraków ul. Młyńska Boczna 5



Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 322 gości

Copyright © 2001-2021 roslinyakwariowe.pl ®
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie całości lub fragmentów strony zabronione.