Masz konto na Forum?     Kupuj taniej o 3% z kodem rabatowym: forumra     
Jesteś tutaj: Serwis Forum Technika CO2


Jak dostarczyc CO2



Nawożenie dwutlenkiem węgla. Dobór zestawu i sposobu rozpuszczania gazu. Pomiar CO. + nowy temat

09 lip 2009, 13:46 Jak dostarczyc CO2  (#1)  

Witam jestem poczatkujacym akwarysta mam akwarium od pol roku ... Chcem dostarczyc CO2 do akwariuum ale nie wiem od czego sie zabrac, co kupic ? co bedzie potrzebne ;] mam 150 ziko do wydania .. Ktos moze pomoze ?



mosieq
 

09 lip 2009, 16:09   (#2)  

za te pieniądze wątpię żebyś jakiś zestaw kupił... ale możesz zacząć od bimbrowni;] ponizej załączam schemacik takowej bimbrowni:
Obrazek



Gość
 

09 lip 2009, 16:11   (#3)  

hmm, 150 zł to niewiele na zestaw do podawania co2, na chyba że chcesz co2 w sprayu ale nie nadaje sie to w/g mnie do dłuższego zastosowania w akwa. Rozumiem że masz akwarium roślinne :?
Potrzebna Ci będzie butla wysokociśnieniowa co2, np. taka:
http://www.allegro.pl/item680997513_but ... _mala.html

reduktor (najlepiej z rotametrem) np. taki:
http://www.allegro.pl/item674823618_red ... gomat.html

rownież elektrozawór,zaworek przeciwzwrotny (ale niekoniecznie),licznik bąbelków i dyfuzor.
Możesz też poszukać sobie całego zastawu ale nie z butlą mniejszą niż 1,5 kg bo będziesz latał ;co chwile do nabijania;
p.s. napisz coś więcej o akwarium!

Avatar użytkownika

dzuzes77
Początkujący
 
Posty: 17
Dołączył: 09 lip 2009, 15:02
Miasto: z kątowni xD

09 lip 2009, 16:17   (#4)  

z tym zaworkiem przeciw zwrotnym to konieczne jednak jest moim zdaniem ;/ a i an tej bimbrowni tez taki jeden zamontować musisz;p



Gość
 

09 lip 2009, 16:34   (#5)  

czytałem gdzieś, że reduktor uniemożliwia cofnięcie się wody do butli, a co za tym idzie?
- że zaworek zwrotny jest niekonieczny, nie mówię że jest ;niepotrzebny; !
Oczywiśćie że lepiej go mieć, ale i bez niego możemy podawać co2 do akwa bez większego ryzyka 8)

Avatar użytkownika

dzuzes77
Początkujący
 
Posty: 17
Dołączył: 09 lip 2009, 15:02
Miasto: z kątowni xD

09 lip 2009, 16:38   (#6)  

no ja na tym forum czytałem o różnych takich wypadkach już :P bezpieczeństwa nigdy za wiele ;)



Gość
 

09 lip 2009, 17:01   (#7)  

Na allegro udało mi się kupić butlę z reduktorem za 102zł. Zawór był do wymiany i trzeba było zrobić legalizację + napełnienie. W sumie wyszło mnie całościowo 160zł. Do tego dyfuzor z zaworkiem 20zł. Myślę, że dobrze będzie jak odłożysz jeszcze z 50 zł i poczatujesz na allegro. ;)



Gość
 

09 lip 2009, 17:13 Re: Jak dostarczyc CO2  (#8)  

mosieq napisał(a):Witam jestem poczatkujacym akwarysta mam akwarium od pol roku ... Chcem dostarczyc CO2 do akwariuum ale nie wiem od czego sie zabrac, co kupic ? co bedzie potrzebne ;] mam 150 ziko do wydania .. Ktos moze pomoze ?


Pochodź po okolicznych punktach nabijania Co2, ja właśnie w takim punkcie u siebie 2 lata temu dostałem butlę 3,7 kg z legalizacją na 10 lat, nabitą do pełna za 60zł! Szukaj raczej w mniejszych punktach np. na wsi było w moim przypadku najtaniej a do tego zawsze można się potargować:wink:, 8 km dalej w Szczecinie chcieli za mniejsza butle ok 100zł.
Do tego będzie Ci potrzebny reduktor np. taki jak podał dzuzes77.
Jeżeli masz duże akwarium :?: to z zakupem elektrozaworu bym na twoim miejscu na razie się wstrzymał, w moim przypadku okazał się zbędny, i tak wyłącza dopływ tylko na 5 godzin w nocy, a o 4 się włącza bo rano byłby za niski poziom Co2.
Zaworek przeciwzwrotny jest potrzebny żeby w razie wyczerpania butli woda się do niej nie zassała, a takie rzeczy jak licznik bąbelków i dozownik można wykonać samemu.
Na koniec polecam zainwestować w butle przy większym akwarium, zabawy z bimbrownią mogą być opłacalne w małych zbiornikach, aby utrzymać stały poziom bąbli trzeba zacier wymieniać nawet co tydzień, do tego rozszczelnienia się nawet przy małym zapchaniu dyfuzora.
Pozdrawiam



PrzemekM
Początkujący
 
Posty: 29
Dołączył: 20 mar 2007, 22:42
Miasto: Tanowo(koło Sz-a)

09 lip 2009, 18:53   (#9)  

Wiesz Przemek moja znajoma ma zacier i akwa 200l i całkowicie jej to wystarcza ;]



Gość
 

28 lip 2009, 19:56   (#10)  

a na ile taki zacier w bimbrowni wystarcza ??



mosieq
 

29 lip 2009, 01:17   (#11)  

na jakieś 2 tygodnie zależy w jakiej proporcji:)



Gość
 

31 lip 2009, 18:03   (#12)  

Witam

A może innym torem? Easy Carbo - CO2 w płynie. Czytałem o tym gdzieś w necie i opinie są w przytłaczającej większości pozytywne. Cenowo wychodzi też korzystnie, (do nabycia np. w sklepie roslinyakwariowe.pl) ale trzeba być systematycznym i konsekwentnym w codziennym dawkowaniu. Co Wy o tym sądzicie? Może ktoś już to stosuje i może podzielić się spostrzeżeniami?

Pozdrawiam



pstanik
Początkujący
 
Posty: 47
Dołączył: 06 maja 2007, 18:56
Miasto: Białobrzegi radomskie

02 sie 2009, 14:50   (#13)  

A cenowo jak to wyglada ??



mosieq
 

02 sie 2009, 17:49   (#14)  

a ja sie zapytam po co jest ta druga butelka z wodą?



K.Nemo
 

03 sie 2009, 10:19   (#15)  

K.Nemo napisał(a):a ja sie zapytam po co jest ta druga butelka z wodą?

Odpowiedź już padła kilkukrotnie na tym forum, ale...
Działa jako filtr wodny, żeby utrudnić przedostanie się zacieru do akwarium.
"Wiem, że nic nie wiem". Ale próbuję się dowiedzieć... ;)

390l - http://www.roslinyakwariowe.pl/forum/viewtopic.php?p=456424

Avatar użytkownika

Trezor
Zaawansowany użytkownik
 
Posty: 785
Dołączył: 18 lip 2004, 17:21
Miasto: Wrocław

06 sie 2009, 15:58   (#16)  

i ta druga butla działa również jako filtr.



Gość
 








Powiązane tematy
  • Bimbrownia - sposób dozowania CO2 dla początkujących

    Bimbrownia CO2 opiera swoje działanie na produkcji dwutlenku węgla przez drożdże, które wytwarzają go w procesie fermentacji cukru. Powstaje tzw. zacier fermentacyjny zawierający alkohol - produkt u...

    Wyświetlenia: 109791 | Odpowiedzi: 180 czytaj więcej...

  • CO2 bimbrownika czy butla

    Witajcie.! Od niedawna zastanawiam się jakiego typu CO2 użyć w swoim baniaku 54l oświetlenie 2x 15w aquael plant, dużo czytałem o bimbrowni ale jakoś nie mogę się zdecydować z drogiej strony nie należ...

    Wyświetlenia: 1060 | Odpowiedzi: 14 czytaj więcej...

  • Reaktor CO2 i filtr w jednym DIY

    Witam. Mam w planie taki mikser i filtr w jednym. Zastanawiam się czy ktoś robił coś takiego. Jakie macie panowie i panie zdanie. Filtr oczywiscie wewnetrzny.

    Wyświetlenia: 632 | Odpowiedzi: 4 czytaj więcej...

  • Czystość CO2 z butli

    Od kilka dni podaje co2 z butli na reaktor własnej roboty. To jest zwykła butelka PET założona na gąbkę i do niej wciśniety jest wężyk od co2. Gąbka jest na wlocie filtra wewnętrznego. Rozpuszczalność...

    Wyświetlenia: 687 | Odpowiedzi: 5 czytaj więcej...

  • Miejsca, w których można nabić butlę CO2 (cała Polska)

    Sam stanalem przed decyzja zakupienia butli CO2 (poza wakacjami rzadko bywam w domu a przygotowanie 10l mieszaniny rekacyjnej jak by nie bylo zajmuje troche cennego czasu). Pomyslalem przy okazji o ...

    Wyświetlenia: 170760 | Odpowiedzi: 379 czytaj więcej...



Recenzje

Ładowanie...

Baza wiedzy akwarystycznej


 
  Działamy od 2001 roku i wspólnie z ponad
30 tysiącami akwarystów z całej Polski zdobywamy wiedzę i dzielimy się doświadczeniem oraz informujemy o nowościach z branży
akwarystycznej.

 

Sklep firmowy

Bogata oferta ponad 300 gatunków i odmian roślin. Ponad 15 000 produktów dostępnych wysyłkowo lub do
odbioru osobistego w Krakowie (obowiązuje rezerwacja).
Punkt odbiorów: Kraków ul. Młyńska Boczna 5



Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 116 gości

Sklep akwarystyczny - produkty ADA (Aqua Deign Amano)
Copyright © 2001-2021 roslinyakwariowe.pl ®
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie całości lub fragmentów strony zabronione.