Ryby w akwarium roślinnym - dobór obsady, metody karmnienia, profilaktyka i leczenie.
Witam, w czwartek zaczęła kocić mi się samica gupika, zanim zauważyłem że się koci urodziła 6 sztuk narybku w ogólnym. Następnie przełożyłem ją do kotnika i tam urodziła kolejne 4 (te z ogólnego odłowiłem). Kiedy po 3 godzinach nie pojawiło się nic nowego wypuściłem ją z kotnika. Problem w tym, że od porodu niewiele zmalał jej brzuch, teraz prawie w ogóle się nie rusza i izoluje się od innych rybek. Czy to możliwe że wstrzymała poród na skutek przenosin do kotnika (stres) ? I czy może jeszcze urodzić? Zamieszczam zdjęcia rybki
-
Pływający z rybami
●
- Ranga: Początkujący
Poczytaj o rozmnażaniu gupików, dość że może rodzić na raty to kilka razy może być zapłodniona z jednego nasienia. W internecie sporo informacji na ten temat, myślę że szkoda ich powielać.
Nie znam się, więc się wypowiem.
-

zmijka85
●
- Ranga: Z dużym doświadczeniem
- Miasto: Rzeszów
Minął tydzień, kolejna samica się koci i kolejna taka sytuacja. Z tym że tym razem urodziły się 3 nierozwinięte młode (jeszcze jako jajeczka) i na tym koniec. Po 4 godzinach wypuściłem samicę z kotnika i te same objawy. Brzuch dalej ma ogromny i wyraźnie widać że coś w nim jeszcze jest, odstają jej łuski na brzuchu a na ciele pojawiają się białe place (jakby owrzodzenia). W przypadku poprzedniej samicy myślałem że to posocznica i zabiłem rybę, ale to niemożliwe raczej żeby ujawniało się tylko podczas wykotów, wcześniej obie samice zachowywały się normalnie (jadły, pływał itd.). O co może tu chodzić?
-
Pływający z rybami
●
- Ranga: Początkujący
Powiązane tematy
Witajcie,
Dziś podczas odmulania z dna wyciągnąłem jakieś takie cudo jak na zdjeciu. Białe, z segmentowanym ciałem, miało nogi, ok. 0.5 cm długości, wyglądało jak jakaś larwa. Ktoś wie co to może być?...
Witam od 3 tygodni posiadam akwarium więc dopiero zaczynam przygodę.