Gruby żwir a roślinność - Forum roslinyakwariowe.pl Przejdz do tresci
Jesteśmy po świeżych dostawach roślin zobacz katalog →

Gruby żwir a roślinność

Liczba wyświetleń: 14540·Odpowiedzi: 10
Podłoża aktywne, żwiry, piaski, substraty i podsypki pod korzenie.
Zaloguj się, aby zmienić widok

08 sty 2014, 00:03 Gruby żwir a roślinność  (#1)  

Witam, od kilku dni szukam bezskutecznie odpowiedzi na dręczące mnie pytanie.
Czy na grubym żwirze będą skutecznie rosły rośliny?

Mam standardowy zbiornik 112l, a w nim wysypany właśnie taki żwir na grubość 3-4cm bez żadnych substratów czy innych podłóż. Chciałbym posadzić dosyć sporo roślin i chętnie będę je nawoził (jestem początkujący ale sporo czytam). Zmiana podłoża byłaby trudna w tym momencie, ponieważ w zbiorniku żyją już ryby i niewiele roślin (rosną żwawo).
Oświetlenie to 1x "zwykłe światło dla ryb", a druga, z tyłu to Juwel 18W Warm-Lite T8 założona 2 tyg temu.

Maociek
Ranga: Początkujący

kowcio77 Dublin
Za to co powiem pewnie przez niektórych zostanę zlinczowany :D W czym byś nie posadził roślin czy to żwirek piasek czy też substrat to będą rosły. W końcu w naturze nie rosną one w np ProSoil albo Amazonii. Kwestią dyskusyjną pozostaje tylko fakt jaki uzyskasz efekt i kondycję roślin. Oczywiście możesz spróbować na tym żwirku ale licz się z tym że nie wszystkie gatunki roślin mogą ładnie w tym rosnąc.

Z tyłu żwirku powinno być więcej co najmniej 7cm bo w 3-4cm rośliny będą słabo się trzymały podłoża.

Światła może być za mało jeśli będziesz chciał mieć coś bardziej wymagającego i stosować nawożenie oraz CO2.

Z czasem sam zmienisz podłoże jak się wciągniesz w zielsko :wink:

kowcio77
Ranga: Stały bywalec

Miasto: Dublin

No w 4 cm mi się jeden typ rośliny nie trzyma ( nie pamiętam nazwy), ciągle wypływa bo nie tworzy typowego korzenia. Będę musiał dokupić więcej.

Maociek

Polecamy zakupy w sklepie forumowym