glony i dziury w lisciach podaje fotki !
Identyfikacja i walka z glonami i sinicami. Skuteczne metody zapobiegania.
-brak CO2
-wysokie pH
-wysokie PO4
-brak Fe
-niskie NO3 w stosunku do PO4
-

Cyprus
●
- Ranga: Początkujący
- Miasto: Strzyżów
dzieki za zainteresowaniem sie ale moze tak kilka zdan jak zmiejszyc ph np. troszke wiecej informacji bede wdzieczny?
-
mateuszmaniak
●
Polecamy zakupy w sklepie forumowym
Światła masz dość dużo (0,7W/l) ? niezbędne Co2, bez CO2 będziesz stale problemy.
Najlepiej zmniejszyć ph właśnie przez CO2
-
cytrus
●
No tak ale jak pozbyc sie tych dziur w lisciach samo CO2 nie pomoze chyba?
-
mateuszmaniak
●
Witam!
Nie znam się za bardzo, ale z tego co wyczytałem na tym forum jest kilka przyczyn, u Ciebie, to raczej brak Fe i pewnie potasu... Zbilansuj [powoli] i obserwuj
Zgadzam się z przedmówcą, bez CO2 nie pojedziesz.. 
-

zvirus
●
- Ranga: Aktywny użytkownik
Wyczytałem ,że jeżeli ma się światło umiarkowane (0,5 wata na litr)nie trzeba stosować CO2.Powyżej wskazane jest stosowanie CO2.Chciałem wyjść na przekór temu ,zamontowałem HQI 71 wat w akwarium 96l.Efekt był przypominający Twoim objawom.O dużo ładniej było ,gdy miałem standardówkę 18wat.W tej chwili nawożę serią produktów "Planta Gainer"+ CO2.Efekt jest oszałamiający.Proponuję zrobić podobnie ,a napewno Ci się uda.Tylko stosuj ok połowę zalecanej dawki ,ponieważ z glonem sobie nie poradzisz..
Pozdrawiam
-
Kamil_Stankiewicz
●
Witam!
Jestem dokładnie w tej samej sytuacji co Ty tylko moje jest po restarcie i przegapiłem moment rozpoczęcia podawania nawozu co przyczyniło się do powstawania dziur w liściach a młode liście są jakby "pokarbowane"
Druga sprawa to brak CO2 czego konsekwencją jest np. wysokie pH u mnie 7.8 i glony.
Baniak 450 l Oświetlenie 0.65W/l Bogata szata roslinna(80 % dna obsadzone) Rybki typu: Neon Inessa, Neon czerwony, Sumiki Szkliste itp. Filtr Fluval FX5 Nawożenie PG: Classic (pełna dawka) Ferro + (pół dawki, za późno zacząłem podawać to żelazo )