Masz konto na Forum?     Kupuj taniej o 3% z kodem rabatowym: forumra     
Jesteś tutaj: Serwis Forum Pielęgnacja Glony


glony i dziury w lisciach podaje fotki !



Identyfikacja i walka z glonami i sinicami.
Skuteczne metody zapobiegania. + nowy temat
witam mam problem z roslinkami problemem sa dziury i glony na roslinakach jaka moze byc przczyna i jak wyleczyc je skutecznie
akwarium 240 l 0,7W/l
bez co2
ph 7,6
gh 7d
kh 8 d
NO2 0 mg/l
NO3 10 mg/l
PO4 1,0-1,5 mg/l
fe 0 mg/l

http://img258.imageshack.us/my.php?image=foto010wx3.jpg
http://img258.imageshack.us/my.php?image=foto011ha9.jpg
http://img20.imageshack.us/my.php?image=foto013wp3.jpg
http://img258.imageshack.us/my.php?image=foto008hq2.jpg



mateuszmaniak
 

18 lut 2008, 00:21   (#2)  

-brak CO2
-wysokie pH
-wysokie PO4
-brak Fe
-niskie NO3 w stosunku do PO4

Avatar użytkownika

Cyprus
Początkujący
 
Posty: 21
Dołączył: 10 lis 2005, 22:43
Miasto: Strzyżów

18 lut 2008, 14:21   (#3)  

dzieki za zainteresowaniem sie ale moze tak kilka zdan jak zmiejszyc ph np. troszke wiecej informacji bede wdzieczny?



mateuszmaniak
 

19 lut 2008, 20:06   (#4)  

Światła masz dość dużo (0,7W/l) ? niezbędne Co2, bez CO2 będziesz stale problemy.
Najlepiej zmniejszyć ph właśnie przez CO2



cytrus
 

19 lut 2008, 20:57   (#5)  

No tak ale jak pozbyc sie tych dziur w lisciach samo CO2 nie pomoze chyba?



mateuszmaniak
 

24 lut 2008, 22:02   (#6)  

Witam!

Nie znam się za bardzo, ale z tego co wyczytałem na tym forum jest kilka przyczyn, u Ciebie, to raczej brak Fe i pewnie potasu... Zbilansuj [powoli] i obserwuj ;)
Zgadzam się z przedmówcą, bez CO2 nie pojedziesz.. :)

Avatar użytkownika

zvirus
Aktywny użytkownik
 
Posty: 534
Dołączył: 31 sty 2008, 22:32

13 mar 2008, 15:04   (#7)  

Wyczytałem ,że jeżeli ma się światło umiarkowane (0,5 wata na litr)nie trzeba stosować CO2.Powyżej wskazane jest stosowanie CO2.Chciałem wyjść na przekór temu ,zamontowałem HQI 71 wat w akwarium 96l.Efekt był przypominający Twoim objawom.O dużo ładniej było ,gdy miałem standardówkę 18wat.W tej chwili nawożę serią produktów "Planta Gainer"+ CO2.Efekt jest oszałamiający.Proponuję zrobić podobnie ,a napewno Ci się uda.Tylko stosuj ok połowę zalecanej dawki ,ponieważ z glonem sobie nie poradzisz..:)
Pozdrawiam



Kamil_Stankiewicz
 

29 paź 2008, 17:22   (#8)  

Witam!
Jestem dokładnie w tej samej sytuacji co Ty tylko moje jest po restarcie i przegapiłem moment rozpoczęcia podawania nawozu co przyczyniło się do powstawania dziur w liściach a młode liście są jakby "pokarbowane"
Druga sprawa to brak CO2 czego konsekwencją jest np. wysokie pH u mnie 7.8 i glony.

Baniak 450 l
Oświetlenie 0.65W/l
Bogata szata roslinna(80 % dna obsadzone)
Rybki typu: Neon Inessa, Neon czerwony, Sumiki Szkliste itp.
Filtr Fluval FX5
Nawożenie PG: Classic (pełna dawka) Ferro + (pół dawki, za późno zacząłem podawać to żelazo :? )


Postanowiłem z tym walczyć wg. sposobów Tusi(dziękuje)
-Węgiel do filtra
-Chore lub zarażone liście usunąć
-Częste podmiany
-Zielona herbatka
-Amano (200 szt.)
-Uruchomienie CO2-brak Co2 to prawdopodobna przyczyna glonów(?)

Mam nadzieję że to wystarczy, jak sądzicie ?

Pozdrawiam :)



Sylwek56
 

29 paź 2008, 18:31   (#9)  

Witam,

:D Powinno się udać... szkoda mi trochę rybek..
Neon czerwony w pH 7.8.. :?
Jakbyś miał je z odłowu w naturze, to już dawno by płetwy wyciągneły... Na tym przykładzie widać jak z czasem ryby się adaptują.... Ale wierz mi.. przy pH 6.0-6.2 i gH 5 moje neony spędzają czas na 2 rzeczach: 1. Jedzenie, 2. Sex :!: No o wyglądzie nie wspomnę, bo wyjdzie, że się chwalę, a niema czym... :wink:

Avatar użytkownika

zvirus
Aktywny użytkownik
 
Posty: 534
Dołączył: 31 sty 2008, 22:32

02 lis 2008, 21:15   (#10)  

Ja tez mialam dziury :lol: w lisciach....ale to za sprawa slimakow ;] ktos wie jak ich sie pozbyc? bo mam ich oblezenie.....nie nadazem ich wylapywac... :evil:



Cela
 

Cela napisał(a):Ja tez mialam dziury :lol: w lisciach....ale to za sprawa slimakow ;] ktos wie jak ich sie pozbyc? bo mam ich oblezenie.....nie nadazem ich wylapywac... :evil:


Anentome Helena ... poszukaj na Alledrogo :wink:

mateuszmaniak napisał(a):witam mam problem z roslinkami problemem sa dziury i glony na roslinakach jaka moze byc przczyna i jak wyleczyc je skutecznie


Na początek postaraj się "zbić" PO4 do jak najniższej watości, przez kilkukrotne podmiany wody 3-4 w przeciągu kiku dni oraz ogranicz natężenie oświetlenia.

Podaj trochę wiecej danych:
- jakie masz podłoże
- jaki masz filtr i jakie są wkłady
- jaką masz obsadę
- jakie masz NO3 o PO4 w kranówce

NO2 masz zerowe ... wiec wnioskuję że akwa już troszkę funkcjonuje i filtr jest dojrzały :wink:
Ostatnio edytowano 03 lis 2008, 16:33 przez BenGar, łącznie edytowano 1 raz
pozdrawiam
Ben.

Avatar użytkownika

BenGar
Zainteresowany tematem
 
Posty: 277
Dołączył: 17 sty 2006, 11:47

02 lis 2008, 22:33   (#12)  

Glony już odpuszczają... Rośliny zdecydowanie lepsze od żelaza a słabe liście usunąłem :)



Sylwek56
 

06 gru 2008, 17:36   (#13)  

Glony od żelaza się pomnożyły, więc odstawiłem żelazo - pomogło.
W zamian za żelazo to wg. przepisu Tusi 1/5 pałeczki do kwiatków pod słabe rośliny :)



Sylwek56
 

18 gru 2008, 13:21   (#14)  

Jakie efekty po pałeczkach :?: Pomogło :?:
120x40x50 - ruszyło 29.03.2008 (LT - HT) - 240l Tusi = ziemia + substraty . Koniec 10.09.2011
120x40x50 - ruszyło 10.09.2011 - Pomroczność i bocje

Avatar użytkownika

Tusia
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 2272
Dołączył: 27 sty 2005, 16:05
Miasto: Rzgów

18 gru 2008, 14:06   (#15)  

Ty powinnaś opatentować, te "cudowne pałeczki Tusi". 8)

Avatar użytkownika

Trezor
Zaawansowany użytkownik
 
Posty: 785
Dołączył: 18 lip 2004, 17:21
Miasto: Wrocław

18 gru 2008, 14:45   (#16)  

Tak...tylko drżę przed nadgorliwcami, którzy nawkładają ich bez opamiętania i zabijają ryby związkami amonowymi :!: Z umiarem...ostrożnie ...stopniowo...obserwując... :idea:. U mnie nic nie padło z powodu pałeczek ale zdarzyło się to ...komuś innemu...zbyt dużo zastosowano.
120x40x50 - ruszyło 29.03.2008 (LT - HT) - 240l Tusi = ziemia + substraty . Koniec 10.09.2011
120x40x50 - ruszyło 10.09.2011 - Pomroczność i bocje

Avatar użytkownika

Tusia
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 2272
Dołączył: 27 sty 2005, 16:05
Miasto: Rzgów

18 gru 2008, 15:00   (#17)  

Stara prawda - "nadgorliwość gorsza od faszyzmu".;)
A tak poważnie, to jak to zwykle przy nawożeniu, lepiej zachować umiar.
Pałeczek jeszcze nie stosowałem, ale kto wie... może i na mnie przyjdzie czas. :D

Avatar użytkownika

Trezor
Zaawansowany użytkownik
 
Posty: 785
Dołączył: 18 lip 2004, 17:21
Miasto: Wrocław

18 gru 2008, 15:05   (#18)  

Fajne są ponieważ konkretna roślina dostaje różnorodny pokarm (makro) przez korzenie a do słupa wody przedostaje się zapewne niewiele jeśli są głęboko włożone...a często na tym nam właśnie zależy.
120x40x50 - ruszyło 29.03.2008 (LT - HT) - 240l Tusi = ziemia + substraty . Koniec 10.09.2011
120x40x50 - ruszyło 10.09.2011 - Pomroczność i bocje

Avatar użytkownika

Tusia
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 2272
Dołączył: 27 sty 2005, 16:05
Miasto: Rzgów

18 gru 2008, 22:45   (#19)  

Pałeczki zdecydowanie pomagają, a obawiam się że też może da dużo im dałem, około 6 takich kawałeczków (jeden kawałeczek to ok. 1/5 pałeczki ) na 450 l wody, woda wymieniana co 3 dni... :o
Przesadziłem ?



Sylwek56
 

18 gru 2008, 23:06   (#20)  

A coś się stało rybom :?: Bo jeśli nie...to nie przesadziłeś . Ja daję około 3 szt. w kawałeczkach na 240l / co 2-3 miesiące...
120x40x50 - ruszyło 29.03.2008 (LT - HT) - 240l Tusi = ziemia + substraty . Koniec 10.09.2011
120x40x50 - ruszyło 10.09.2011 - Pomroczność i bocje

Avatar użytkownika

Tusia
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 2272
Dołączył: 27 sty 2005, 16:05
Miasto: Rzgów

19 gru 2008, 13:55   (#21)  

Cięko u mnie stwierdzić czy ryby zdychają, bo mam neonków około 60 ale mam wrażenie je jest ich mniej niż na początku, ale może to tylko wrażenie, przecież nie zniknęły... :lol:



Sylwek56
 








Powiązane tematy
  • Glony w nowej kostce

    Cześć. Wróciłem do zabawy z akwarystyką po dość długiej przerwie. Mam problem z glonami na starcie. Wymiary 30x30x35[cm], czyli ok. 30l. Podłoże QualDrop Platinum soil SUPER POWDER [3l]. Pod podłożem...

    Wyświetlenia: 561 | Odpowiedzi: 3 czytaj więcej...

  • Saururus Cernuus...nalot na liściach - prośba o pomoc

    Witam Mam problem z roślinami Saururus Cernuus. Jak widać na poniższych zdjęciach pojawił się na starszych liściach brązowy nalot który z dnia na dzień postępuje. na innych roślinach tego nie widzę. ...

    Wyświetlenia: 1080 | Odpowiedzi: 5 czytaj więcej...

  • Dziwne glony - prośba o identyfikację

    Witam. Pojawiły mi się w akwarium dziwne długie bordowe glony i nie mam pojęcia co to jest i jak to zwalczać. Potrafi to być nawet kilkucentymetrowa nitka. Z góry dzięki za pomoc.

    Wyświetlenia: 969 | Odpowiedzi: 1 czytaj więcej...

  • Glony

    Witam, mam pytanie co to za brązowy glon i dziwny wygląd roślin, widać białe czubki roślin i liście jakby przeźroczyste... jak to zwalczyć. Proszę o podpowiedź.

    Wyświetlenia: 2877 | Odpowiedzi: 21 czytaj więcej...

  • Sposoby na glony wg MJ Aquascaping

    https://youtu.be/18soyZFZ70A

    Wyświetlenia: 2988 | Odpowiedzi: 10 czytaj więcej...



cron

Recenzje

Ładowanie...

Baza wiedzy akwarystycznej


 
  Działamy od 2001 roku i wspólnie z ponad
30 tysiącami akwarystów z całej Polski zdobywamy wiedzę i dzielimy się doświadczeniem oraz informujemy o nowościach z branży
akwarystycznej.

 

Sklep firmowy

Bogata oferta ponad 300 gatunków i odmian roślin. Ponad 15 000 produktów dostępnych wysyłkowo lub do
odbioru osobistego w Krakowie (obowiązuje rezerwacja).
Punkt odbiorów: Kraków ul. Młyńska Boczna 5



Użytkownicy przeglądający ten dział: Utul i 100 gości

Sklep akwarystyczny - produkty ADA (Aqua Deign Amano)
Copyright © 2001-2021 roslinyakwariowe.pl ®
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie całości lub fragmentów strony zabronione.