Masz konto na Forum?     Kupuj taniej o 3% z kodem rabatowym: forumra     
Jesteś tutaj: Serwis Forum Technika CO2


Jakich reduktorów CO2 używacie ????



Nawożenie dwutlenkiem węgla. Dobór zestawu i sposobu rozpuszczania gazu. Pomiar CO. + nowy temat
Hej:
Pochwalcie się jakich reduktorów CO2 używacie ?? :D
Jakie się nadają ????
I jeszcze czy można zastosować butle chyba 2 kg po
gaśnicy proszkowej ????
Z góry dzięki

Pozdrawiam
Krzysiek :D

Avatar użytkownika

Krzysiek
Poznaje temat
 
Posty: 141
Dołączył: 29 lip 2003, 15:01
Miasto: Brzesko

17 wrz 2003, 00:43   (#2)  

IMHO najlepiej jest zaopatrzyć się w reduktor spawalniczy z dwoma manometrami. Jest droższy ale za to wiadomo dokładnie kiedy butla się kończy. Na reduktorze lepiej za mocno nie oszczędzać bo od tego może zależeć życie wszystkich mieszkańców zbiornika. Co do butli z gaśnicy to jak najbardziej się nadaje, wymagana jest jednak przeróbki.

Avatar użytkownika

Marcin Baranowski
Moderator
 
Posty: 944
Dołączył: 27 cze 2003, 12:13
Miasto: Białystok

17 wrz 2003, 08:42   (#3)  

Osobiscie mam prosty reduktor bez nanometru i do tego zawor igielkowy do dokladnej regulacji przeplywu gazu. Jesli chodzi o butle do CO2 to ma to byc wysokocisnieniowa butla do CO2 i wydaje mi sie, ze nie jest nia butla od gasnicy proszkowej ale jest nia butla od gasnicy sniegowej. Butle od gasnicy sniegowej mozna jak najbardziej wykorzystac. Nalezy wyciac jedynie rurke podajaca ciekly gaz na wyjscie gasnicy lub obrocic gasnice o 180st. w pionie. Tak aby wydobywajacy sie gazmial postac lotna.

Pozdr.
Arek
Juz nie holender ale moze jeszcze powroce...



Arcadio
Początkujący
 
Posty: 31
Dołączył: 11 wrz 2003, 15:41

17 wrz 2003, 10:25   (#4)  

Arcadio napisał(a):wydaje mi sie, ze nie jest nia butla od gasnicy proszkowej ale jest nia butla od gasnicy sniegowej.


Oczywiście masz rację, przeoczyłem to.

Avatar użytkownika

Marcin Baranowski
Moderator
 
Posty: 944
Dołączył: 27 cze 2003, 12:13
Miasto: Białystok

17 wrz 2003, 14:08   (#5)  

... a może jakies symbole tych reduktorków lub producenci/dystrybutorzy???
pozdr
P



przemek
 

17 wrz 2003, 15:29   (#6)  

Tak jak napisal Marcin najprostsze i chyba w sumie w miare tani rozwiazanie to reduktor spawalniczy. Dla przykladu google jak zwykle sluzy pomoca:
http://www.badek.com.pl/reduktory/mini2mano.htm
Sam nie mam tego w domu tak tez niewiele moge powiedziec. Najlepiej idz do sklepu z artykulami spawalniczymi i tam moze sie wszyskiego dokladnie dowiesz.

Pozdr.
Arek
Juz nie holender ale moze jeszcze powroce...



Arcadio
Początkujący
 
Posty: 31
Dołączył: 11 wrz 2003, 15:41

17 wrz 2003, 18:16 przemek  (#7)  

Arcadio napisał(a):. ,,,Dla przykladu google jak zwykle sluzy pomoca:
http://www.badek.com.pl/reduktory/mini2mano.htm
Sam nie mam tego w domu tak tez niewiele moge powiedziec. Najlepiej idz do sklepu z artykulami spawalniczymi ...


nie wiem jak to delikatnie ująć...-wiesz..., google owszem służy pomocą, ale nie powie mi jakiego reduktora uzywa np. M. Baranowski, a biorąc udział w tej dyskusji miałem nadzieje poznac praktyczne opinie uzytkowników reduktorów spawalniczych w akwarystyce.
faktem jest że oferta red. jest spora, ale sa lepsze i gorsze produkty-których to wolałbym nie kupować
co do firmy badek-to jakos nie przekonuja mnie ich reduktory, alle może to jest moje subiektywne odczucie-mam nadzieje że wypowie sie jakiś uzytkownik "badek'a"
poza tym skoro nie uzywasz tego sprzętu -to mógłbys mi przynajmniej oszczedzić rad abym udał sie do sklepu ze sprzetem spaw...-wierz mi nie jestem debilem.

mimo wszystko ładnie że zbrałes głos...
pozdr
P



Gość
 

17 wrz 2003, 18:17   (#8)  

nie wiem dlaczego mój poprzedni post poszedł bez podpisu...
pozdr
p



przemek
 

17 wrz 2003, 19:16   (#9)  

Reduktory OxyTurbo są dosyć popularne wśród akwarystów, pewnie ze względu na przystępną cenę. Kiedyś pytałem się o nie w sklepie spawalniczym i sprzedawca twierdził, że lepiej nie kupywać włoskich tylko polskie bo ponoć są lepsze (i droższe). Nie wiem jednak jak duże znaczenie miał tu fakt, że facet miał w ofercie jedynie polski sprzęt :) Sam używam reduktora, zakupionego od znanego niektórym Aquafana. Jest to stary reduktor po regeneracji, ale jak na razie nie było z nim problemów. Niektórzy jednak narzekali na sprzęt kupiny od tej osoby. Bardzo ważną sprawą jest to jak zachowuje się reduktor w momencie gdy butla jest prawie pusta. Wiele reduktorów zwiększa w takich warunkach bardzo mocno przepływ co może doprowadzić do nadmiernego stężenia CO2 w wodzie. Osobiście znam przypadek gdy skończyło się to śmiercią znacznej części ryb. Mój reduktor nie zachowuje się w ten sposób, jednak identyczny u kolegi niestety tak. Dlatego IMHO warto mieć dwa manometry żeby odpowiednio wcześnie wymienić butlę.

Avatar użytkownika

Marcin Baranowski
Moderator
 
Posty: 944
Dołączył: 27 cze 2003, 12:13
Miasto: Białystok

17 wrz 2003, 19:42   (#10)  

nie mysl , że moim poprzednim postem koniecznie chciałemmCie "wyrwac do odpowiedzi"-choc szczerze mówiąc jakos nikt inny nie przyszedł mi do glowy po kim mógłbym sie spodziewac pełnej odpowiedzi-tak jakoś wyszło...-nie ujmujac niczego innym forumowiczom
dzięki za konkret
pozdr
p



przemek
 

17 wrz 2003, 20:22 reduktory  (#11)  

Ja używam reduktorów spawalnjczych firmy Perun i GCE,z dwoma manometrami
i oczywiście ten drugi wskażnik do niczego nie służy bo ciśnienie wyjściowe
jest tak małe,że strzałka nawet nie drgnie.Z Perunem miałem na początku
pewne problemy z regulacja ale teraz wyregulowal sie i reaguje na każdy obrót
zaworu.



Mirek
 

18 wrz 2003, 01:28   (#12)  

perun?kolejny głos na preuna!-ok, a jaki to model?czy może :2RBKW -0,15R, czy raczej:RBKWP-0,15???-nie wiem czy ten ma dwa zegary, ale jesli znajdziesz jakis symbol na swoim daj jeszcze znać
może znajdziesz też coś więcej na temat gce???
dzięki pozdr
P



przemek
 

18 wrz 2003, 10:34   (#13)  

Witam:
Widze,że temat sie rozwija :D:D
Czyli butli do CO2 z gaśnicy proszkowej
raczej nie będzie ??Musi być śniegowa ??
Nie wytrzyma ciśnienia,czy jak ??
Szkoda bo mam gaśnice proszkową :?
hehe
Ale wielkie dzieki za odpowiedzi :wink:
Przynajmniej wiem jaki reduktor wybrać :-)

Pozdrawiam
Krzysiek :D

Avatar użytkownika

Krzysiek
Poznaje temat
 
Posty: 141
Dołączył: 29 lip 2003, 15:01
Miasto: Brzesko

18 wrz 2003, 10:56   (#14)  

Marcin Baranowski:
Sam używam reduktora, zakupionego od znanego niektórym Aquafana.

Ja tez. Ma dwa zawory - "zgrubny" i "dokladny" i to jest wazne. Ostatnio probowalem zamienic na nowy i kompletnie mnie zawiodl - nie dalo sie ustawic pokretlem dokladnego babelkowania - albo wcale, albo ciurkiem. Na szczescie kupujac go chyba wyczuwalem klopoty, bo umowilem sie w sklepie, ze gdyby cos nie chodzilo, jak mi potrzeba, to go oddam - prosilem o niewystawianie rachunku zanim go nie wyprobuje.

Marcin Baranowski:
Osobiście znam przypadek gdy skończyło się to śmiercią znacznej części ryb. Mój reduktor nie zachowuje się w ten sposób, jednak identyczny u kolegi niestety tak. Dlatego IMHO warto mieć dwa manometry żeby odpowiednio wcześnie wymienić butlę

Albo jeden - kontrolujacy cisnienie w butli? Bo ten drugi, dokladny to i tak nie pokazuje tak malych przeplywow. Dobrze rozumuje?

Pzdr Jurek



jurek b.
 

18 wrz 2003, 11:45   (#15)  

jurek b. napisał(a):Albo jeden - kontrolujacy cisnienie w butli? Bo ten drugi, dokladny to i tak nie pokazuje tak malych przeplywow. Dobrze rozumuje?


Manometry nie kontrolują przepływu. Pokazują ciśnienie. Pierwszy w butli. Drugi za reduktorem. Jeśli na wyjściu reduktora lub dalej na rurce zamocujesz jakiś zaworek, który ma dokładniej dozować ilość podawanego gazu, to ten drugi manometr pokaże ciśnienie przed tym dokładnym zaworkiem. Będzie to jednocześnie ciśnienie, które ma być stabilizowane przez reduktor. Żeby reduktor działał poprawnie i niezależnie od ciśnienia w butli (pierwszy manometr), ciśnienie ustawiane (drugi manometr) nie może być zerowe. Powinno być niewielkie do naszych potrzeb, ale konkretne. Wynika to z zakresu stabilnej pracy urządzenia.
Jednocześnie takie konkretne (kilka kresek) ciśnienie na wyjściu regulatora pozwala łatwiej regulować przepływ przez ten końcowy – dokładny zwór. Regulacji można dokonywać poprzez kręcenie zaworkiem lub przez zmianę ciśnienia przed nim. Jednocześnie najczęściej, regulowanie tym ciśnieniem jest znacznie dokładniejsze od kręcenia często jednak nieprecyzyjnym zaworem.



Grzegorz Zbieć
 








Powiązane tematy
  • Bimbrownia - sposób dozowania CO2 dla początkujących

    Bimbrownia CO2 opiera swoje działanie na produkcji dwutlenku węgla przez drożdże, które wytwarzają go w procesie fermentacji cukru. Powstaje tzw. zacier fermentacyjny zawierający alkohol - produkt u...

    Wyświetlenia: 109834 | Odpowiedzi: 180 czytaj więcej...

  • CO2 bimbrownika czy butla

    Witajcie.! Od niedawna zastanawiam się jakiego typu CO2 użyć w swoim baniaku 54l oświetlenie 2x 15w aquael plant, dużo czytałem o bimbrowni ale jakoś nie mogę się zdecydować z drogiej strony nie należ...

    Wyświetlenia: 1069 | Odpowiedzi: 14 czytaj więcej...

  • Reaktor CO2 i filtr w jednym DIY

    Witam. Mam w planie taki mikser i filtr w jednym. Zastanawiam się czy ktoś robił coś takiego. Jakie macie panowie i panie zdanie. Filtr oczywiscie wewnetrzny.

    Wyświetlenia: 641 | Odpowiedzi: 4 czytaj więcej...

  • Czystość CO2 z butli

    Od kilka dni podaje co2 z butli na reaktor własnej roboty. To jest zwykła butelka PET założona na gąbkę i do niej wciśniety jest wężyk od co2. Gąbka jest na wlocie filtra wewnętrznego. Rozpuszczalność...

    Wyświetlenia: 699 | Odpowiedzi: 5 czytaj więcej...

  • Miejsca, w których można nabić butlę CO2 (cała Polska)

    Sam stanalem przed decyzja zakupienia butli CO2 (poza wakacjami rzadko bywam w domu a przygotowanie 10l mieszaniny rekacyjnej jak by nie bylo zajmuje troche cennego czasu). Pomyslalem przy okazji o ...

    Wyświetlenia: 170831 | Odpowiedzi: 379 czytaj więcej...



Recenzje

Ładowanie...

Baza wiedzy akwarystycznej


 
  Działamy od 2001 roku i wspólnie z ponad
30 tysiącami akwarystów z całej Polski zdobywamy wiedzę i dzielimy się doświadczeniem oraz informujemy o nowościach z branży
akwarystycznej.

 

Sklep firmowy

Bogata oferta ponad 300 gatunków i odmian roślin. Ponad 15 000 produktów dostępnych wysyłkowo lub do
odbioru osobistego w Krakowie (obowiązuje rezerwacja).
Punkt odbiorów: Kraków ul. Młyńska Boczna 5



Użytkownicy przeglądający ten dział: dax312 i 102 gości

Sklep akwarystyczny - produkty ADA (Aqua Deign Amano)
Copyright © 2001-2021 roslinyakwariowe.pl ®
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie całości lub fragmentów strony zabronione.