Bezpieczna bimbrownia kilka pytań do zaawansowanych - Forum roslinyakwariowe.pl Przejdz do tresci
Jesteśmy po świeżych dostawach roślin zobacz katalog →

Bezpieczna bimbrownia kilka pytań do zaawansowanych

Liczba wyświetleń: 3267·Odpowiedzi: 5
Zestawy dozujące dwutlenek węgla oraz akcesoria. Metody dyfuzji i pomiar stężenia w wodzie.
Witam jestem że tak powiem początkujący mam kilka pytań do osób które już sporo siedzą w temacie będę wdzięczny za pomoc. Jeśli chodzi o podawanie co2 z bimbrowni:
Zdławienie przepływu gazu powoduje wzrost ciśnienia na butelce czy jest możliwość rozsadzeni butelki ( czytałem o takiej możliwości) i chciałbym poznać opinie doświadczonych osób w tym temacie.
Podpatrzyłem że można zrobić coś w stylu odprowadzenia nadmiaru ciśnienia w butelce. Nepwno to zoastosuje.
Bimbrownia pracuje cały czas i teraz zastanawiam się jak zatrzymać podawanie gazu na noc czy zakręcić zaworek na baniak i puścić gaz na rurkę która będzie odpowiedzialna za upuszczanie ciśnienia czy np odkręcić korek z zacierem na noc i rano zakręcić tylko nie wiem jak zachowa się taki zacier czy w ogóle ma to sens aby nie podawać w nocy co2 z bimbrowni bo trochę kombinacji jest dużo ludzi podaje 24/h co2 jeśli chodzi o butlę to na noc się odcina gaz. Pozdrawiam i z góry dziękuję za porady

PanPanek
Ranga: Początkujący

Polecamy zakupy w sklepie forumowym
BATERIA Poznań
Powiem szczerze, że są bimbrownie powiedzmy wysokociśnieniowe i wtedy nie ma ryzyka rozsadzenia. Jeśli zaś mowa o klasyku z butelki po napoju, to nie tyle co by mogło rozsadzić, co na pewno powstały by nieszczelności na łączeniach z wężykiem i możliwe, że wężyk by wyskoczył. Butelki wbrew pozorom trochę wytrzymują, zwłaszcza te po coca-coli, one są na prawdę grube. Ja miałem kiedyś taki reaktor w butelek jednak zdecydowałem się na podawanie gazu całą dobę. Dlaczego ty chcesz koniecznie dozować tylko w dzień? Dozowanie całą dobę wiąże się z mniejszymi wahaniami pH.

BATERIA
Ranga: Znający temat

Miasto: Poznań