zamiana 126L na kostkę (jaką) - optiwhite/kaskada/pokrywa
Dyskusje nie pasujące do innych działów. Aktualności i ciekawostki akwarystyczne.
Cześć To mój pierwszy post. Akwarystyką zajmuję się od kilkunastu lat ale wiedzę swoją określam jako wiecznie początkujący  Z uwagi na przeprowadzkę (oraz stan aktualnego zbiornika i pokrywy) chcę zamienić zbiornik 126L na mniejszy, najlepiej kostkę. Biorę pod uwagę różne rozmiary. Oglądam w necie kostki od 18,75L do 68L. Oczywiście obsadę dostosuję pod litraż zbiornika. Cel podstawowy to krewetki, helenki, otoski. A jak litraż będzie odpowiedni to kiryski (odpowiednie do mniejszego zbiornika) i bojownik (ewentualnie inne gatunki odpowiednie do małych baniaków). Zależy mi na filtrze kaskadowym (wewnętrzne psują widok), pokrywie (może być szklana) oraz szkle OptiWhite (nigdy takiego zbiornika nie miałem a to chyba zmiana na plus?). Szukam ofert na ceneo, allegro, aquael, trzmiel i nic ciekawego nie znalazłem. Chyba mam nietypowe oczekiwania. 1. Są jakieś inne/lepsze miejsca na zakupy? 2. Pozostaje pójście na kompromis i zakup wszystkiego osobno? 3. Planowany przeze mnie zestaw ma sens? Według przedstawiciela firmy Trzmiel, przy grubości szkła 5 mm różnica w szkle nie jest aż tak widoczna. Ma rację? A jeśli tak to czy lepiej kupić akwarium OptiWhite z grubszym szkłem czy Float 4-5mm ma większy sens? 4. Widzę u Aquaela Optibent i OptiTank. To jakaś gorsza wersja OptiWhite czy jest to to samo?
-

zibi6
●
- Ranga: Początkujący
Cześć,