Co się dzieje z moimi cryptocorynami
Metody nawożenia roślin akwariowych. Analiza parametrów wody i dobór właściwych preparatów.
Sprawa wygląda tak: Miałem sobie piękne crptocoryny, mam ich trzy rodzaje, dostałem je od kumpla i jestem początkującym akwarystą. Akwa mam już jakieś dwa tygodnie i było z nimi w pożądku dopóki nie dodałem saletry potasowej. dzisiaj rano zaobserwowałem że liście giną tak jak by je coś zeżarło, w dodatku bledną. Dodam że ryby mam raczej łagodne min. gupiki, skalary (zdążyły się wysypać),grubowargi, drewniaka i dwa zbrojniki niebieskie (albinosy). Dodam jeszcze że mam jeszcze kilka żabiennic amazońskich i one też dziwnie wyglądają (nerwy mają ciemne,blaszkę gdzieniegdzie żółtą, a przez niektóre miejsca w młodych liściach warszawę można zobaczyć). Stosuję nawożenie co2 i preparaty tetry:cobaltosan, aqaplant b, multimineral. Z góry dzięki za odpowiedź.
-
loszax
●
Jest to tak zwana choroba zwartek, te rośliny mogą tak reagować na różne zmiany w parametrach wody, przesadzanie itp. W towim przypadku może być to wiynikiem podania NO3 lub też jest to trochę spóźniona reakcja na wprowadzenie roślin do nowego akwarium. Objawy na żabienicach wskazują jednak na braki w nawożeniu.
-

Marcin Baranowski
●
- Ranga: Moderator
- Miasto: Białystok
No dobrze rozumiem, jeśli teraz zacząłbym nawozić PMDD to poprawiłby się ich stan? Zauważyłem jeszcze jeden feler, który może być bardzo istotny, mianowicie: po wysłaniu mojego postu zauważyłem takie jedno bydle i zwie się "ślimak". Podejrzewam, że nabawiłem się tego od kumpla, od którego dostałem jedną roślinkę, a moje pytanie brzmi: czy to też może być przyczyną obumierania roślin?
-
loszax
●
Polecamy zakupy w sklepie forumowym
Małe gatunki zupełnie nie szkodzą roślinom, duże np. ampularie mogą niektóre nadgryzać.
-

Marcin Baranowski
●
- Ranga: Moderator
- Miasto: Białystok
Powiązane tematy
Hej