Dyskusje nie pasujące do innych działów. Aktualności i ciekawostki akwarystyczne.
Witam wszystkich forumowiczow. Akwarium 1000L parametry Ph 6.8, kh 3.5, Dh 12 wszystko mierzone testami kropelkowymi Api dozuje 24h Co2. Kupilem ostatnio 10 ramirezek i wyglada na to zekilka z nich ma poczatkowa faze ospy:((( Zamowilem juz Costapur sery zeby to zwalczyc. jednak nurtuje mnie cos innego. Sprawdzam parametry wody bardzo czesto i cos mi tu nie pasuje albo nie mam wystarczajacej wiedzy zeby to zrozumiec. Kh 3.5 Gh12 a Ppm 400jak to mozliwe? Mam filter Ro i miernik tds 3. Woda z filtra 12-15ppm wiec miernik sprawny. Jak to mozliwe ze przy KH3.5 ,Gh 12 PPM JEST 400? przy Gh 12 powinno byc ok 200  (((
-
Piotrek1974
●
- Ranga: Poznaje temat
Polecamy zakupy w sklepie forumowym
Przy jakich wartościach i kiedy kalibrowany był tds? Skoro mierzysz przy 12GH to sprawdziłby może go płynem do kalibrowania w okolicy 200-250ppm.
Nie znam się, więc się wypowiem.
-

zmijka85
●
- Ranga: Z dużym doświadczeniem
- Miasto: Rzeszów
Skoro TDS wody RO pokazuje 11PPM to chyba nie potrzebuje kalibracji.
-
Piotrek1974
●
- Ranga: Poznaje temat
Jeśli był kalibrowany na niskich wartościach to im dalej od nich tym większy z czasem blad może wykazywać. https://youtu.be/K-EwVkev2BU
Nie znam się, więc się wypowiem.
-

zmijka85
●
- Ranga: Z dużym doświadczeniem
- Miasto: Rzeszów
Tego GH jestes pewien? Miernik moze byc rozkalibrowany ale 2krotne przeklamanie raczej nie mozliwe. Jaka masz wode w kranie mierzyles TDS i twardosci? Tez takie cuda sie dzieja? Obstawiam ze prawdziwe GH duuzo wyzsze niz to 12 (patrzac nawet na wynik po RO 12-15 ppm wskazuje na mega twarda wode lub zuzycie membrany).
-

gonzolak83
●
- Ranga: Stały bywalec
Powiązane tematy
Nabyłem miernik TDS i teraz próbuję zrozumieć co on pokazuje i jakie z tego wyciągnąć wnioski .Badam wodę do podmian I wychodzi
RO -0003ppm wynik stały
Woda do podmian mieszanka kran RO - 0106ppm
Wo...