|
|
Zakładanie Akwarium LT na ziemi - 98L
Wybór wymiarów akwarium i rodzaju szkła. Zestawy akwariowe i szafki.
Witam, Jestem raczej początkującym akwarystą i po dłuższej przerwie planuje założyć akwarium na ziemi, bez nawożenia i bez Co2. Na razie jestem na etapie przygotowań i mam sporo pytań i wątpliwości. Akwarium - 98L o wym. 80x35x35cm. Podłoże - Chcę dać warstwę 2-3 cm ziemi przykrytej 4-5 cm piachu/żwiru. Z poprzedniego akwarium mam dużo piachu z rzeki, jednak czytałem, że przy zbyt drobnym podłożu mogą tworzyć się strefy beztlenowe. Ktoś ma jakieś złe doświadczenia z ziemią przykrytą piachem? Czy nie ryzykować i kupić jakiś żwirek 1-3 lub 2-4 mm? Oświetlenie - Mam standardową pokrywę 2x18W co daje 0.37W/L. Myślałem nad przerobieniem pokrywy z 2x18W T8 na 2x28W T5 co dałoby 0,57W/L ale chyba byłoby to za dużo dla LT? No i jakie świetlówki dać? Zwykłe barwy 6500k wystarczą czy polecacie jakieś dla roślin? Filtr - Ze starego akwa mam filtr kaskadowy Aqua clear 50 - skoro LT nie wymagają wydajnej filtracji to chyba powinien dać radę. Naważenie - bez nawożenia, bez Co2. Rośliny - Jakieś najmniej wymagające bo zawsze miałem z nimi problem i nie chciały rosnąć - coś z Żabienic, Kryptokoryn, Microsorum, Anubiasów, Nurzańca oraz jakieś mchy. Nie wiem co jeszcze dobrze poradzi sobie w tych warunkach. Obsada - Planowana obsada to stado neonów simulans, krewetki, ślimaki. Pozdrawiam, Piotrek
-
piot
●
- Ranga: Początkujący
Ja bym dał 1cm ziemi. Ryb musisz mieć więcej jeżeli nie chcesz nawozić. Światła masz dość.
-
AquaDragon
●
- Ranga: Zainteresowany tematem
A myślałeś żeby zamiast ziemi zastosować jakiś substrat?
-
mariusz178
●
- Ranga: Znający temat
- Miasto: Gorzow Wlkp
Polecamy zakupy w sklepie forumowym
Wszędzie gdzie czytałem o ziemi pisano o warstwie co najmniej 2 cm, czy 1 cm to nie za mało?
O substratach jak na razie nie myślałem bo się na nich nie znam. Można robić LT bez nawożenia i bez Co2 z substratem?
-
piot
●