|
|
Zestawy dozujące dwutlenek węgla oraz akcesoria. Metody dyfuzji i pomiar stężenia w wodzie.
Witam ytanie mam odnosnie co2 akwarium ktore posiadam to 112l 80x35x40 do tego butle z co2 2kg 2b/s podajac i mając drop checker ktory rzykladowo pokazuje kolor zielono limonkowy czy trzeba pomimo to podawac jeszcze Easy Carbo w płynie? Czy tylko z butli bo nie chciałbym przedawkować
-
dawid112
●
- Ranga: Zainteresowany tematem
Samo z CO2 z butli powinno wystarczyć. Jeżeli indykator nie jest limonkowy spróbuj delikatnie zwiększać ilość podawanego gazu. Zwiększ ilość gazu i obserwuj indykator i akwarium, szczególnie jeśli masz obsadę. Korekty wprowadzaj po dłuższym czasie, indykator tak szybko nie reaguje.
Jak masz ustawione filtry? Może coś wybija Ci CO2 z wody? Ruch tafli wody jest znaczący?
-

salava8
●
- Ranga: Z dużym doświadczeniem
- Miasto: Kraków
-
CO2 z butli to co innego niż w płynie Carbo i nawet przez jego podawanie nie podniesiesz zawartości CO2 w wodzie.
Nie znam się, więc się wypowiem.
-

zmijka85
●
- Miasto: Rzeszów
Polecamy zakupy w sklepie forumowym
Produkty "carbo" to dodatkowe źródło węgla w zbiorniku może być ale nie musi.Niektóre rośliny nie lubią i źle reagują na "carbo" dlatego najlepszym rozwiązaniem jest co2 z butli.Jeżeli masz limonkowy kolor indykatora i ryby nie okazują objawów "przyduchy" w zbiorniku to jest ok.
-
mariusz178
●
- Ranga: Znający temat
- Miasto: Gorzow Wlkp
Ja zaprzestalem podawania carbo przy jednoczesnej suplementaji CO2 z butli, byc moze to moje urojenia ale zauwazylem ze Althernatea mi podupadla, jak mowie moze to tylko zwidy, ale odstawilem i problem uciekl. Nie posiadam ruchu tafli wody, nie napowietrzam, CO2 leci 24/7, ryby zadowolone. Carbo bym bardziej polecil do czyszczenia roslin z krasnorostow, czy moczeniu anubiasow i innych epifitow jak nas zlapie nieszczescie 
-

Brwisty
●
- Ranga: Poznaje temat
- Miasto: Wroclaw