Witam, jestem laikiem w dziedzinie akwarystyki jednak uległem namowom syna by kupić mu pierwsze małe akwarium. Posiadamy zestaw aquael skompletowany osobno: - akwarium 60x30x30 - grzałka z termostatem 75W - filtr wewnętrzny Fan Mini Plus 260/h - pokrywa z oświetleniem led 6W
Czy przy takim doborze możliwa jest aranżacja podana w przykładzie, czy wymagany jest inny sprzęt ?
Witam, skoro jesteś laikiem to taka kompozycja może okazać się zbyt wymagająca na początek, ponieważ będzie wymagała zmiany oświetlenia na mocniejsze, zestawu z butlą co2, regularnego nawożenia, zagłębienia sporej wiedzy. Niepowodzenia mogą Cię zniechęcić do akwarystyki. Na początek proponowałbym akwarium obsadzone niewymagajacymi roślinami przynajmniej 50 procent dna, dodanie mimo wszystko jeszcze jednego światełka 6w Led. Przypuszczam, że wodę będziesz lał z kranu, więc warto wejść na stronę wodociągów i poczytać o jej ph, twardości i uwzględnić to w doborze ryb. Jeśli to pierwsze akwarium to poszukalbym łatwych i niewielkich ryb na początek. Nie przesadzaj z ich ilością. Najważniejsze to sporo czytać.
Lubię wyzwania, może na dno lepiej posadzić mech (będzie łatwiej) głównie chodzi mi o to super drzewko, oczywiście wszystko w granicach rozsądku - ja laik
Czy filtr, grzałka i oświetlenie 6w do mchów wystarczy? Jakie najlepiej mchy na drzewko i na podłoże no i oczywiście jaka obsada do 54l
Może nakierowałbyś mnie jak uzyskać efekt podany w przykładzie (może krok po kroku he), przy zestawie który posiadam - prezent dla dzieciaka, moja wiedza mniej niż zero, ale jego zadowolenie bezcenne
Mchy można przyklejać do elementów dekoracji: kamienie/korzenie za pomocą kleju cyjano-akrylowego np. kropelka w żelu. lub używając cienkiej żyłki/nitki.
Można też kupić mchy na siatce którą możesz sobie formować