|
|
Problemy z oświetleniem Aquael 40x25x25
Wybór modelu lampy i konfiguracja ustawień. Pomysły na rozbudowę fabrycznych pokryw.
Dzień dobry. Jestem początkującą akwarystką. Zakupiłam akwarium Aquael 40x25x25. Niestety po niecałym roku oświetlenie (marne - ciągła walka z okrzemkami) padło. Zastępuje je różnymi żarówkami, ale żadna się nie nadaje. Ogromne płachty glonów pokrywają mi co chwilę akwarium i zżerają rośliny. Chciałam zainstalować dodatkowe lampy LED, ale niestety nawet najmniejsza listwa 40cm nie zmieści się do środka. Czy jest jakaś szansa na uratowanie tego akwarium, czy trzeba kupić inne?
-

Morish_Idol
●
- Ranga: Początkujący
- Miasto: Warszawa
A chcesz gotowe, czy umiesz montować coś sama? Ewentualnie bez pokrywy to solar duo zwykły by się nadał. Pod pokrywę można coś z diversy ledowego - są belki.
-

mrgibbass
●
- Ranga: Aktywny użytkownik
- Miasto: Kraków
-
Mogę zamontować sama. Pokrywa jest konieczna, ze względu na obecność dziecka i kotów. Najmniejszy LED Diversy ma 40 cm. Nie zmieści się pod tą pokrywę. 
-

Morish_Idol
●
Polecamy zakupy w sklepie forumowym
Ja belkę zmontowałem sobie sam, ale to jest trochę pracy i potrzeba zdolności manualnych:  Tak mniej więcej świeciło przy starszej aranżacji: 
-

mrgibbass
●
-
Wszystko byłoby fajnie, gdybym znalazła listwe, która pasowałaby rozmiarem :/ Jak przymocować to już mniejsze zmartwienie.
-

Morish_Idol
●
Jeżeli nie jest problemem zamontowanie to nie będzie tez znalezienie płaskownika aluminiowego lub radiatora i przyklejenie do niego kilku diod.Z tego co tu czytałem ludziska maja akwarium oświetlone paskami LED.Z nimi jest najmniejszy problem,ale nie wiem jak z efektem.Ja na probe zapaliłem przy swoim 240l pasek długości 120cm i bylo to dużo za mało.Twoje jest małe i płytkie i poszedł bym w tym kierunku.Zwłaszcza ,ze cena jest bardzo atrakcyjna.
-
grzeniu 73
●
- Ranga: Znający temat