Dozowanie CO2 ręczne czy automatyczne ?
Zestawy dozujące dwutlenek węgla oraz akcesoria. Metody dyfuzji i pomiar stężenia w wodzie.
Hej! Wkrótce zakładam akwarium 60x30x35 , moje pierwsze od dawna. Z CO2 nie mam doświadczenia, jedynie trochę teorii, którą przeczytałem. Stawiam na prostotę w tym akwarium i chyba nie chciałbym kupować sond ph i sterowników - to dość skomplikowane i kosztuje. Zastanawiam się nad kupnem takiego zestawu: jednak mam obawę - jeśli załóżmy ustawię zaworek precyzyjny (czy coś tam  ) na X bąbelków na Y czasu w stałym tempie i zostawię tak akwarium na kilka (załóżmy, że gdzieś wyjadę), to czy po powrocie nie okaże się, że pH wymknęło się spod kontroli - delikatnie mówiąc...  ? W akwarium będą też ryby. Procesy biologiczne ciągle zachodzą i się zmieniają. Czy da się łatwo kontrolować mając taki zestaw? Gdy wyjeżdżam, mogę po prostu odłączyć CO2, ale czy np. w przeciągu kilku godzin może dojść do katastrofy? Dziękuję za bezcenny porady, pozdrawiam 
-
Piotr Koleśnik
●
- Ranga: Początkujący
Polecamy zakupy w sklepie forumowym
Bardzo wiele osób dozuje co2 24h/dobę i nie ma z tym żadnych problemów. Sam także podaję ciągle co2 i ph jest stałe. Jeżeli dobrze ustawisz ilość podawanego gazu to ph owszem zmieni się powiedzmy w pierwszej dobie, ale później jeśli niczym innym drastycznie go nie zachwiejesz powinno utrzymywać się na stałym poziomie. Musisz tylko pamiętać żeby nie przesadzić. Zbyt dużo co2 powoduje duszności u zwierząt oddychających tlenem rozpuszczonym w wodzie.
-

glowa123
●
- Miasto: Wrocław
Witaj. Najprościej będzie jak do tego zestawu dołożysz za reduktorem elektrozawór i pod łączysz go pod wyłącznik czasowy. Będzie załączał podawanie CO2 kiedy będziesz chciał.
-

antek1981
●
Ustawiasz 1b/s i jedziesz 24h , musisz sam wyczuć nie ma obaw . Jeśli będzie za dużo to daj 1/2s obserwuj zachowanie ryb na początku i tyle .
-

pagu
●
- Ranga: Znający temat
Usunięto użytkownika 31012