Dyskusje nie pasujące do innych działów. Aktualności i ciekawostki akwarystyczne.
Witajcie.
Będę niebawem zakładał swój pierwszy zbiornik roślinny (za jakieś 2-3 tygodnie). Filtr który zakupiłem będzie świeży (Eheim 2213++). Wpadłem na pomysł żeby na te kilka tygodniu puścić go w pomocniczym zbiorniku, bo akurat mam wolne szkło podobnej wielkość i kilka roślinek w koszyczkach, do tego wpuściłbym kilka gubików.
Dzięki temu mógłbym przy starcie nowego zbiornika mieć już dojrzały filtr i dodatkowo odpowiednią wodę. Myślę, że mógłbym w ten sposób ułatwić sobie start i uniknąć trochę kłopotów np glonów.
Czy moje kombinowanie jest słuszne? Napiszcie bo jestem amatorem i nie chcę czegoś zepsuć na samym początku. Bartosz
-

b34839
●
- Ranga: Początkujący
Lepszy skutek odniesiesz, jak zaszczepisz w filtrze bakterie z gotowych preparatów. Masz całą gamę do wyboru.
-

Ciezki
●
- Miasto: Kraków
Popieram wypowiedz. Kapsuły tetry do filtra i bakterie do wody i jest ok.
Takie rozwiązanie ma sens jak masz stabilny zbiornik np. ( roczny ) i podłączysz filtr do takiego zbiornika na miesiąc przed zastosowaniem go w zbiorniku docelowym.
Ostatnio edytowano 17 lis 2013, 02:00 przez weder, łącznie edytowano 1 raz
-

weder
●
- Ranga: Z dużym doświadczeniem
- Miasto: Gdynia
- Wspieram stronę kontem Premium
Polecamy zakupy w sklepie forumowym
Usunięto użytkownika 31012
Dobrze myślisz. A tamto akwarium ile już działa? Wydaje mi się że wiesz co robić.
-
Usunięto użytkownika 31012
●
To co piszesz ma sens. Wydaje mi się, że prościej kupić dobre bakterie. 2 miesiące temu startowałem nowy zbiornik i pierwszy raz użyłem bakterii firmy Azoo- śmiało mogę polecić.Na starcie lejesz więcej według instrukcji, potem przy każdej podmianie aż zbiornik dojrzeje.
-

Pita
●
- Ranga: Zainteresowany tematem