Rośliny wychodzące nad tafle wody Jakie ?
Dyskusje nie pasujące do innych działów. Aktualności i ciekawostki akwarystyczne.
Rośliny wychodzące nad tafle wody Jakie ? Chciał bym mieć w swoim akwarium coś podobnego do wysp roślinnych lub roślin wychodzących poza lustro wody.Widziałem takie rośliny na rożnych filmach z akwariami Takashi Amano.
Czy może ktoś z was posiada wiedzę na temat takich roślin i ich uprawy ?
Jeśli możecie to podajcie ich nazwę może być też nazwa łacińska.
Z góry dziękuje za wasze odpowiedzi i rady.
-

kamil_waw
●
- Ranga: Stały bywalec
- Miasto: Warszawa/Błonie
Polecamy zakupy w sklepie forumowym
Wiem na pewno,że wychodzi Rotala(całkiem fajne) Mi również podoba ją się te wyspy,ale nie mam doświadczenia z roślinami na d akwa,bo na razie nie mam i nie miałem roślinniaka,a obecnie pływają u mnie Paletki choć w niedalekiej przyszłości przy,przymierzam się do roślinnego.
-
p.Agassiza
●
- Ranga: Poznaje temat
Witam, Ja próbuje zrobić wysepkę w moim akwarium. W tym celu użyłem Bacopy, a dokładnie odmiany Bacopa Caroliniana. Ma ona bardzo mocne łodygi i łatwo pnie się ponad taflę wody. To mogę polecić Ci z mojego doświadczenia. Pozdrawiam
-
Marcin1983PL
●
- Ranga: Zainteresowany tematem
- Miasto: Londyn/Bielsko-Biała
Chyba zbytnio nie nagnę prawdy, jeżeli powiem że każda roślina akwariowa może rosnąć zarówno w formie submersyjnej (podwodnej) jak i emersyjnej (nadwodnej). Sam temat był już wielokrotnie poruszany na forum. Na szybko można przywołać kilka roślin, które szybko same wychodzą ponad powierzchnię wody i bardzo ładnie rosną w emersie: wszystkie nadwódki - Hygrophila sp. Bolbits sp. Microsorium sp. Echinodorus sp. łodygowce, m. in. rotale, bacopy. Wszystko też zależy od warunków, jakie roślinom zapewnimy. Jedne będą rosły lepiej, inne gorzej. Dużo zależy od tego czy mamy pokrywę czy też akwarium otwarte. Jakim dysponujemy oświetleniem itp. 
-

droser
●
- Ranga: Aktywny użytkownik