Rośliny wychodzące nad tafle wody Jakie ? - Forum roslinyakwariowe.pl Przejdz do tresci
Jesteśmy po świeżych dostawach roślin zobacz katalog →

Rośliny wychodzące nad tafle wody Jakie ?

Liczba wyświetleń: 9773·Odpowiedzi: 13
Dyskusje nie pasujące do innych działów. Aktualności i ciekawostki akwarystyczne.
kamil_waw Warszawa/Błonie
Rośliny wychodzące nad tafle wody Jakie ? Chciał bym mieć w swoim akwarium coś podobnego do wysp roślinnych lub roślin wychodzących poza lustro wody.Widziałem takie rośliny na rożnych filmach z akwariami Takashi Amano.

Czy może ktoś z was posiada wiedzę na temat takich roślin i ich uprawy ?

Jeśli możecie to podajcie ich nazwę może być też nazwa łacińska.

Z góry dziękuje za wasze odpowiedzi i rady.

kamil_waw
Ranga: Stały bywalec

Miasto: Warszawa/Błonie

Polecamy zakupy w sklepie forumowym
Wiem na pewno,że wychodzi Rotala(całkiem fajne) Mi również podoba ją się te wyspy,ale nie mam doświadczenia z roślinami na d akwa,bo na razie nie mam i nie miałem roślinniaka,a obecnie pływają u mnie Paletki choć w niedalekiej przyszłości przy,przymierzam się do roślinnego.

p.Agassiza
Ranga: Poznaje temat

Marcin1983PL Londyn/Bielsko-Biała
Witam,

Ja próbuje zrobić wysepkę w moim akwarium. W tym celu użyłem Bacopy, a dokładnie odmiany Bacopa Caroliniana. Ma ona bardzo mocne łodygi i łatwo pnie się ponad taflę wody. To mogę polecić Ci z mojego doświadczenia.

Pozdrawiam

Marcin1983PL
Ranga: Zainteresowany tematem

Miasto: Londyn/Bielsko-Biała

Chyba zbytnio nie nagnę prawdy, jeżeli powiem że każda roślina akwariowa może rosnąć zarówno w formie submersyjnej (podwodnej) jak i emersyjnej (nadwodnej).

Sam temat był już wielokrotnie poruszany na forum.

Na szybko można przywołać kilka roślin, które szybko same wychodzą ponad powierzchnię wody i bardzo ładnie rosną w emersie:
wszystkie nadwódki - Hygrophila sp.
Bolbits sp.
Microsorium sp.
Echinodorus sp.

łodygowce, m. in. rotale, bacopy.