Początki początkującego - Forum roslinyakwariowe.pl Przejdz do tresci
Jesteśmy po świeżych dostawach roślin zobacz katalog →

Początki początkującego

Liczba wyświetleń: 2786·Odpowiedzi: 11
Dyskusje nie pasujące do innych działów. Aktualności i ciekawostki akwarystyczne.
Zaloguj się, aby zmienić widok

23 gru 2012, 02:48 Początki początkującego  (#1)  

Witam wszystkich na forum,pozdrawiam serdecznie i proszę o poradę bo jestem zielony w temacie a chciałbym cieszyć się zbiornikiem z dużą ilością roślin bez plag glonów itd. Krytyka mile wskazana ale i fachowe porady.Akwarium dostałem od rodzinki a , że w dzieciństwie też miałem akwa więc przyjąłem ten podarunek. Poprzednik poniósł klęskę. Zobaczymy jak będzie ze mną. I tyle :D
Akwarium założone 19 grudnia2012r.

Akwarium 54l 60x30x30
Oświetlenie 2x15w t8 865
Podłoż manado 10l
Filtr wewnętrzny Aquela sama gąbka
Grzałka 75w
Temperatura wody 24C
Rośliny:??? muszę identyfikować bo wszystko dostałem
Zwierzaki 8xmolinezja(7 x czarna +1złota),2 kosiarki,1gupik endlera,3mieczyki
Akwarium zalałem wodą kranówką o parametrach: ph7,5, kh12, gh13,no3-5(kranówa w moim mieście)testy też odziedziczyłem od poprzedników.
Filtr pracuje 24 godziny na dobę
Oświetlenie 10h/doba

Przy starcie dodałem do wody jakiś uzdatniacz do wody Tetry wg zaleceń producentai bakterie do wody i trochę na gąbkę w filtrze.
Podłoże wypłukałam pod gorącą wodą(zalecenie na opakowaniu). Nie dawałem substratu.Posadziłem rośliny które miałem część dostałem i wystartowałem.Dodam jeszcze że człowiek od którego to odziedziczyłem powiedział że mogę wpuszczać rybki po dodaniu uzdatniacza. Wczoraj i dzisiaj 2 godziny przed zapaleniem lamp dałem C płynny. Oprócz tego dzisiaj zalecana dawkę nawozu tej samej firmy.Rośliny reagują różnie. Jutro załączę fotki z zalewania i po 5 dniach. Dzisiaj też Zmierzyłem parametry wody tymi testami które posiadam.

ph-8,0
kh-15
gh-18
NO3-40 :shock: