Jakie podłoże ? - Forum roslinyakwariowe.pl Przejdz do tresci
Jesteśmy po świeżych dostawach roślin zobacz katalog →

Jakie podłoże ?

Liczba wyświetleń: 781·Odpowiedzi: 4
Dyskusje nie pasujące do innych działów. Aktualności i ciekawostki akwarystyczne.
Zaloguj się, aby zmienić widok

02 kwi 2012, 15:55 Jakie podłoże ?  (#1)  

Witam .zakładam nowy akwarium 100-40-wys.-50 Jestem nowicjuszem,czy ktoś mógł mi doradzić jakie w miare niedrogie podłoże mógł bym zastosować,oraz oświetlenie.Mam zamiar hodować skalary,mieczyki itp.

grzegorz1043
Ranga: Początkujący

02 kwi 2012, 16:19   (#2)  

Witam! Jeśli akwarium nie będzie typowo roślinne to raczej nie ma problemów z doborem podłoża i oświetlenia.
Moim zdaniem na podłoże możesz dać JBL Manado jest dość drobny, ale ma ciekawą barwę i nie jest ostry więc jak będziesz chciał mieć małe kiryski, albo otoski to się nie pokaleczą.
Na oświetlenie... hmm specjalistą nie jestem. Pokrywa na takie akwa ma, zdaje się dwie świetlówki T8 30W. Ja miałem takie zestawienie AquaGlo(hagen) i BlueSky(sera) i akwarium wyglądało fajnie, a rośliny rosły.

shamann

02 kwi 2012, 16:49   (#3)  

Witam ,dzięki rzeczywiście są 2 świetlówki t8 diwersa ale czy to nie zamała moc jeśli chodzi o rośliny ?

grzegorz1043

Polecamy zakupy w sklepie forumowym
twronka Kraśnik LKR

02 kwi 2012, 18:29   (#4)  

Jeśli chcesz mieć akwarium roślinne to kup podłoże ADA Amazonia New. Może do tanich nie należy ale do dobrych na pewno.
Co do oświetlenia to można zmodernizować pokrywę dodając dodatkowe świetlówki:
http://www.zoolight.pl/product-pol-312- ... niowy.html
lub montując całą belkę-oprawę:
http://www.zoolight.pl/product-pol-754- ... uaLux.html

A w miarę niedrogie podłoże to może być ziemia ogrodowa lub jakiś substrat(http://allegro.pl/tetra-plant-complete- ... 74260.html) przysypana żwirem.