jak dawkowac ten nawoz na 63litry
Metody nawożenia roślin akwariowych. Analiza parametrów wody i dobór właściwych preparatów.
witam.
Zamówiłem sobie ten nawóz
Mam 63 litrowe akwarium typowo roślinne
Jestem na razie zielony w temacie i prosił bym o pomoc w wyliczeniu dawki odpowiedniej do mojego baniaka.
pozdrawiam
Ostatnio edytowano 14 lut 2012, 21:34 przez skala80, łącznie edytowano 3 razy
-
skala80
●
- Ranga: Początkujący
- Miasto: zielona góra
Polecamy zakupy w sklepie forumowym
"Dawkuj takim roztworem dawkami codziennymi po 1ml na 100 litrów pojemności akwarium. Obserwuj rośliny i w razie potrzeby zwiększaj dawkę. Potas, magnez, azot i fosfor stosuj w przypadku zauważenia niedoborów."
Wiec dawkuj 0,5ml codziennie i ewentualnie zwiększ dawkę.
K, Mg, N, P dodawaj wtedy gdy zobaczysz niedobory, jak ? - Albo wzrokowo, albo trzeba robić testy, ewentualnie przy dłuższym czasie zauważymy ile jakiego elementu roślin jedzą szybko i wtedy dawkujemy do uzyskania efektu (już nawet bez testów, bo wiemy ile dawkujemy, ile mniej więcej jest, i wiemy jak szybko zjedzą rośliny nawóz).
Pozdrawiam.
-
MarcinG
●
- Ranga: Zainteresowany tematem
- Miasto: Irządze / Śląsk.
Dzięki wielkie za podpowiedz - MarcinG
K, Mg, N, P dodawaj wtedy gdy zobaczysz niedobory, jak ? - Albo wzrokowo, albo trzeba robić testy, ewentualnie przy dłuższym czasie zauważymy ile jakiego elementu roślin jedzą szybko i wtedy dawkujemy do uzyskania efektu (już nawet bez testów, bo wiemy ile dawkujemy, ile mniej więcej jest, i wiemy jak szybko zjedzą rośliny nawóz).
a jak dodawać te w proszku, rozpuszcza się? jakie dawki zastosowac przy ewentualnych niedoborach?
pozdrawiam

-
skala80
●
- Ranga: Początkujący
- Miasto: zielona góra
K - podawaj ok. 20mg/l (bez mierzenia testami, bo testy są drogie, to się podaje zazwyczaj ok. 20-30mg/l tygodniowo).
NO3 ok. 15ppm (powinien się wahać od ok. 15 do ok. 30ppm)
PO4 ok. 1-2,5ppm.
Nie wiem ile dokładnie powinno być Mg.