|
|
Nawożenie przy podłożu jałowym
Metody nawożenia roślin akwariowych. Analiza parametrów wody i dobór właściwych preparatów.
Witam,
Jestem początkujący, jednak świadomie decyduję się na wybór podłoża jałowego - żwirek 2-3mm. Z rad na forum dowiedziałem się, że takie podłoże nie wystarczy mi do utrzymania roślin w dobrym stanie bez dodatkowego nawożenia wody kranowej. Natężenie światła będzie dość niskie 0.3-0.4 W/L, nie będzie dodatkowego nawożenia CO2, natomiast będzie Carbo w płynie. Według tego co się tu dowiedziałem podmianami wody uzupełnię mikroelementy, ale nie makro elementy. W moim przypadku stosowanie oddzielnie każdego pierwiastka raczej nie wchodzi w grę, chcę nabyć nawóz gotowy, typu ALL-IN-ONE - mój wybór padł na ProFito.
Tak, więc zbierzmy do kupy.
Podłoże jałowe
0.3-0.4 W/L
Woda kranowa
EasyLife Carbo
EasyLife Profito
Czy taki zestaw ma prawo się sprawdzić, czy zapewni moim rośliną wystarczające bogactwo składników, które dotrą do korzeni wraz z wodą cyrkulując w podłożu? Nawóz Profito nie zawiera Azotu i Fosforu, ale wyczytałem, że te z powodzeniem dostarczą produkty przemiany materii ryb (których będzie spora gromadka). Czy możecie potwierdzić, że w średnio zarybionym zbiorniku nawożenie fosforem i azotem nie jest niezbędne?
-
Newbie
●
- Ranga: Poznaje temat
Zależy od roślin jakie chcesz mieć w zbiorniku. Najprościej było by chyba wpakować ziemię ogrodową pod ten żwir i zrobić low-tech, nie potrzebowałbyś wtedy więcej nawozu a worek ziemi wyjdzie taniej niż to pro-fito. Przy takim oświetleniu dodatkowe nawożenie to spore ryzyko glonów.
-
qzn
●
- Ranga: Zainteresowany tematem
Trzeba było dać ziemie pod ten jałowy żwir i zrobić z tego LT a o nawożeniu byś mógł zapomnieć.
-

czosnek20053
●
- Ranga: Znający temat
- Miasto: Strzelce Opolskie
Polecamy zakupy w sklepie forumowym
Możesz z powodzeniem prowadzić zbiornik roślinny na zwykłym żwirze,
wybierz rośliny z rodzaju Cryptocoryne, Microsorium, Vallisneria, Sagittaria,