Witam!
Jestem początkującym akwarystą o ile mogę tak siebie nazwać:D
Mam akwarium 240L profilowane. Chciałbym uzyskać od was pomoc jak je urządzić.
Moim priorytetem będą rybki żyworodne typu gupiki, mieczyki i neonki a także jakieś żerujące po dnie jak kiryski. Chciałbym także mieć jakieś ładne rośliny w akwarium. Czytałem natomiast, że potrzebują one butli z azotem aby się rozwijały bądź w ogóle żyły. Ale są na pewno jakieś proste w uprawie roślinki, które nie mają aż tak wysokich wymagań. Poradzicie mi jakie zrobić podłoże? Jakie roślinki kupić? Jak o nie dbać (nawożenie). Tak aby to nie było zbyt drogie a efektywne. Jak urządzić to wszystko wewnątrz (korzenie, jakieś skały, domki dla ryb itp.). Z góry bardzo dziękuję i przepraszam jeśli napisałem nie w tym dziale co trzeba. Wybaczcie mi sporadycznie korzystam z forum internetowych.
Pozdrawiam i czekam na szybką odpowiedź. Krzysiek!
sporo się dowiesz o uprawie roślin i doborze odpowiednich ryb. Ja przy zakładaniu swojej 300 kompletnie nie wiedziałem na co się porywam mimo to ze czytałem, dużo czytałem. Mimo to co jakiś czas zaskakują mnie coraz to nowsze informację i obserwacje raz lepszych raz gorszych dni mojego zbiornika.
moim zdaniem akwarystyka roślina nie jest zbyt tanim hobby tym bardziej z takim dużym zbiornikiem. Musisz najpierw obliczyć jakie masz fundusze na te akwarium a później zacząć planować. Na początek polecam ci wyżej wymieniony artykuł poczytaj, bo akwarium i jakiś filtr to nie wszystko aby utrzymać akwarium ładne.
Filmiki poglądowe bardzo pożyteczne dla początkującego, jednej z firm (reklamowane są tam ich produkty ale mamy duży wybór innych, wybór należy do nas, o szczegóły pytamy na forum.