jak uzyskać efekt intensywnie zielonych roślin?
Utrzymanie czystości i opieka nad akwarium. Rutynowe czynności serwisowe i sposoby radzenia sobie z nimi.
Witam,
Przeglądając zdjęcia zbiorników gęsto obsadzonych roślinami zastanawiam się jak właściciele tych akwariów uzyskują tak intensywną zieleń roślin. Czy to jest tylko kwestia dobrania odpowiednich dawek nawozów i barwy światła?
Jestem początkujący i z tego co czytałem to żelazo sprzyja uwydatnianiu się zielonego koloru z tym że u mnie nie przyniosło takiego efektu jakiego oczekiwałem.
Jak uzyskać taką mocno intensywną zieleń roślin.
-

bandzior85
●
- Ranga: Zainteresowany tematem
W grę wchodzą 4 czynniki:
1. Prawidłowe wybarwienie i kondycja roślin
2. Jakość i barwa światła w akwarium
3. Możliwości aparatu i wprawne oko fotografa
4. Obróbka graficzna zdjęcia
i częściowo możliwości Twojego monitora.
Początkujący zwykle mają wpływ na 2 pierwsze czynniki - czyli kondycję roślin i odpowiedni dobór świetlówek.
W pierwszym przypadku podstawa to dwutlenek węgla i zbilansowane nawożenie,
w drugim...zobacz sam, jak mogą wyglądać rośliny w tym samym akwarium w zależności od zastosowania różnych świetlówek:
https://roslinyakwariowe.pl/index.ph ... t5-t8.html
mgr biologii - botanik, specjalista z zakresu fizjologii roślin wodnych
-

Piotr Baszucki
●
- Ranga: roslinyakwariowe.pl
- Miasto: Nowa Ruda
- Wspieram stronę kontem Premium
-
Akwaria
Usunięto użytkownika 15150
świetny pomysł z tymi zdjęciami świetlówek
jak by ktoś kiedyś jeszcze porównał jaki wpływ na rośliny mają 2 ostatnio najpopularniejsze zestawy czyli same 865 a grolux+aquastar
mam wrażenie że często akwaryści wybierają to drugie ze względu na niby lepsze widmo dla roślin, kosztem ładniejszego oświetlenia 865, no chyba że ktoś nie lubi 865
fajnie by było jak by ktoś w końcu doświadczalnie udowodnił wyższość jednego czy drugiego rozwiązania jeśli chodzi o wpływ na rośliny
-
●
Polecamy zakupy w sklepie forumowym