Jestem początkujący więc jest to moja pierwsza sytuacja rozmnażania w akwarium.
No więc teraz opisze całą sytuację:
Wczoraj wieczorem daje rybkom jeść, i tu niespodzianka, a mianowicie jakieś 10 malutkich molinezji dobiera się do jedzenia. Co jest jeszcze ciekawe przedwczoraj robiłem gruntowne sprzątanie gleby odmulaczem i zdawało mi się, że wyczyściłem całe akwarium... a jednak młode w ikrze musiały jakoś przeżyć, może macie pomysły jak? Kolejna rzecz która mnie ciekawi to fakt, że od około 2 tygodni w akwarium nie ma samca...
Dobra to był krótki zarys sytuacji a teraz pytania:
Czy powinienem odizolować matkę od młodych? Jeśli tak to co zrobić skoro mam tylko jedno akwarium?
Czym młode karmić?
Jeśli wymagają jakiejś specjalnej opieki to jakiej?
Czy jest szansa że przeżyją?
Z góry dzięki za pomoc...
Kolego molinezje rodzą się,samica nie składa ikry.Te rybki nazywają się żyworódki Jeżeli nie masz innych,które ci pożrą narybek,to zastanów się co będziesz robił z małymi
Narfann napisał(a):. Co jest jeszcze ciekawe przedwczoraj robiłem gruntowne sprzątanie gleby odmulaczem i zdawało mi się, że wyczyściłem całe akwarium... a jednak młode w ikrze musiały jakoś przeżyć, może macie pomysły jak?
Pomysł taki że to ryby żyworodne
Narfann napisał(a): Kolejna rzecz która mnie ciekawi to fakt, że od około 2 tygodni w akwarium nie ma samca... .
jedno zapłodnienie samca wystarcza na kilka "ciąż"
Narfann napisał(a):Czy powinienem odizolować matkę od młodych? Jeśli tak to co zrobić skoro mam tylko .
Możesz kupić sobie taki kotnik w postaci siateczki którą wiesza się gdzieś w rogu akwarium. Karmić możesz je pyłem, czyli bardzo mocno rozdrobnionym pokarmem
Jeżeli chodzi o przerybienie to się raczej nie martwię rybek mam mało, a też wątpię czy cały narybek przeżyje...
Wielkie dzięki za tak szybkie odpowiedzi, to jest jedyne forum w którym po godzinie od napisania postu mam odpowiedź Inne ryby mi raczej ich nie zjedzą, mam glonojady i bocje wspaniałe...