80x30x40 pomoc w aranżacji, styl japoński (?) - Forum Przejdz do tresci
Jesteśmy po świeżych dostawach roślin zobacz katalog →

80x30x40 pomoc w aranżacji, styl japoński (?)

Liczba wyświetleń: 1412·Odpowiedzi: 2
Znalezione w sieci inspiracje, tutoriale, ciekawostki oraz informacje o konkursach.
Szyszak Podkarpacie, Tarnobrzeg
Witam
Planuje założyć akwarium w stylu japoński (tak mi się wydaje ;p). Szkło już do mnie jedzie, a ja jeszcze nie mam dokładnego planu dotyczącego aranżacji w moim akwarium. Więc zwracam się do Was z prośbą o pomoc w zaplanowaniu rozmieszczenia i doboru roślin. Ogólny pogląd już mam ale nie wiem jakie roślinki zastosować a także chciałbym poznać waszą opinie co do mojego pomysłu.
Więc może trochę informacji:
Akwarium
96L 80x30x40
Filtr
Aquael fzn-3
Grzałka
Neoheater 100W
Podłoże
czarny żwir + substrat
Oświetlenie
planowane 0,7W/L - konkretnych świetlówek nie wybrałem
Co2
Nie znam się na tym kompletnie- wolał bym aby się bez tego obeszło ;p
Ale jestem gotów spróbować z bimbrownią jeśli będzie to miało zbawienny wpływ na roślinki.

Obsada
1+2 Bojownik
16 Razbora Galaxy
1 Zbrojnik (niebieski/zebra)
1+2 Molinezje Czarne
Krewetki Red Cherry/Crystal Red

Preferencje:
Chcę stworzyć akwarium z roślinnością zieloną/ciemno zieloną, raczej drobnolistną z małym trawniczkiem na dnie i z sporą ilością mchu. Oczywiście porośnięty korzeń. Nie chcę aby było w nim gatunków od groma. Tylko: prosto, skromnie i estetycznie. Klimat ogólnie mroczny 8) .

Dodam szkice
Marny opis:
1.https://roslinyakwariowe.pl/forum/download.php?id=12087 -nie wiem jak się ta roślina nazywa.
2.Też nie mam konkretu. Chodzi o roślinkę z podłużnymi liści na łodydze. Miałem nazwę ale zgubiłem. Pamiętam że zmieniała barwę od zieleni do czerwieni.
3. Jakaś wysoka trawa. Nazwę też zapodziałem.
4. Trawniczek (eleocharis parvula/blyxa japonica/Eleocharis acicularis) -nie wiem czy się nadają i który wybrać.
5. Korzeń porośnięty Christmas moss

Trochę niewyraźnie , skaner szwankuje.