Dyskusje nie pasujące do innych działów. Aktualności i ciekawostki akwarystyczne.
Jestem super początkująca.
Akwarium mam od 2 miesięcy. I mam problem z roślinkami. Generalnie rośliny mi rosną, ale ciemnieją - brązowieją. Domyślam się, że czegoś im brakuje.
Niczym nie nawożę, bo nie bardzo wiem czym.
Weszłam na to forum z nadzieją, że uzyskam pomoc.
Może opiszę moje akwarium. Dopiero niedawno zaczęłam aranżację z roślinami bo wcześniej miałam welona który doszczętnie zjadał mi wszelkie rośliny prócz aniubasa.
Akwarium ma 96l (80x30x40)
Filtr: Atman AT-F201, AC 220-240V/5OHz, 15W, Hmax: 0,90m, Qmax: 650l/h
Grzałka: 150W
Oświetlenie: Flora-Glo T8 20W 2800K, Aqua-Glo T8 20W 18000K
Żwir: grys bazaltowy czarny i gruby
Roślinność:
bacopa,
moczarka,
mech jawajski przymocowany do skałki,
aniubas lanceolata przymocowany do korzenia,
ludwiga repens,
rolata rotundiflora,
salvinia natans,
duży heniek,
i ze 3 roślinki których nazw nie znam.
Obsada:
11 x gupik,
5 x neon czerwony,
5 x neon czarny,
3 x kirys panda,
4 x kirys albinos,
3 x molinezja Black Molly,
3 x zbrojnik niebieski.
Parametry wody:
NO2 - 0,5
NO3 - 50-100
GH > 14
KH - 3-6
PH - 7,2
temp - 27st
Robione testem paskowym 5 w 1
Niepokoi mnie stan NO2 i NO3. Stosuję codziennie podmiany wody po 30% aż się azotany ustabilizują. Pomaga to na chwilkę. Za kilka dni znów mam to samo  I od nowa codzienne podmiany wody. Teraz mam zamiar ograniczyć rybom jedzenie z 2 razy dziennie na raz i raz w tygodniu głodówka (może przyczyna leży w karmieniu ryb).
Czy kondycja roślin uwarunkowana jest złymi parametrami wody?
Czy po prostu brakuje im jakiś składników odżywczych, nawożenia?
Rośliny oprócz tego że ciemnieją (najgorzej wygląda rolata i moczarka) to jeszcze puszczają boczne korzenie. A aniubas ma na liściach nie mogący się domyć ciemny nalot.
Bardzo proszę o jakieś porady.
Wstawiam zdjęcie baniaka.
- Załączniki
-

- 11b6c83bd9a86fc3med.jpg (35.2 KiB) Przeglądane 5287 razy
-
ppaula2
●
Podaj ile godzin świecisz w akwarium.