Akwaruium Roślinne 150l POMOC POTRZEBNA - Forum roslinyakwariowe.pl Przejdz do tresci
Jesteśmy po świeżych dostawach roślin zobacz katalog →

Akwaruium Roślinne 150l POMOC POTRZEBNA

Liczba wyświetleń: 1037·Odpowiedzi: 1
Znalezione w sieci inspiracje, tutoriale, ciekawostki oraz informacje o konkursach.
Wygląd listy:
Witam,

jestem początkująca jeśli chodzi o aranżację akwarium dlatego chciałabym poprosić Was o rady i wskazówki co do roślin, nawożenia oraz naświetlenia. Może zacznę więc od nieco bardziej szczegółowego opisy mojego akwarium:

rozmiar 100 x 38 x 45 wysokości
filtr Eheim 2222
grzałka 150W
naświetlenie (na ta chwilę) 30W
najprawdopodobniej jutro zakupię jeszcze dodatkowo pompę napowietrzającą

Tak przy okazji akwarium jest na tą chwilę puste.

Tak więc już od kilku tygodni przeglądam strony wraz z różnymi aranżacjami akwarium i na tą chwilę mam już w głowie obraz jakbym chciała aby moje akwarium wyglądało, aczkolwiek potrzebuję kilku wskazówek. Mianowicie chciałabym stworzyć coś na wzór tego akwarium:
https://roslinyakwariowe.pl/forum/vi ... hp?t=20936 (ostatnia aranżacja o nazwie forum mały rozmiar.jpg)

myślałam nad roślinami i chciałabym umieścić w moim akwarium te oto rośliny:

Fissidens albo Lilaeopsis brasiliensis aby stworzyć efekt 'dywanu' na całym dnie
Microsorum pteropus
Cryptocoryne crispatula var. Balansae lub Vallisneria neotropicalis
Echinodorus cordifolius

To sa rośliny które głownie biorę pod uwagę. W akwarium będą również gupiki oraz, jeśli uzyskam ładny trawnik z fissidens, cherry shrimps. Na środku akwarium pragnę umieścić kilka kawałków drewna a na tył chcę zakryć roślinami w stylu trawy (długie i wąskie). Przy korzeniach chciałabym zasadzić kilka Microsorum pteropus, wydaję mi się, że bedą ładnie kontrastować z zielenią. Myślałam również nad dodatkiem CO2 'własnej roboty', tzn. drożdże plus cukier lecz nie wiem czy będzie taka potrzeba.