Akwarium 128 l - wyposazenie
Dyskusje nie pasujące do innych działów. Aktualności i ciekawostki akwarystyczne.
Witam!
Jestem nowy na tym forum i nie wiem czy zakladam temat w odpowiednim dziale, w kazdym razie, mam pewien problem.
Planuje restart na:
1+2 gurami mozaikowe
10x sum szklisty
8x danio
2x zbrojnik niebieski lub 10x otosek (?)
10x kirysek
Cos zmienic?
Roślinki:
Nurzańce, strzałki skrzydlaste, zwartka zielona, pistie. (moglby ktos doradzic w jakich ilosciach?)
Jesli chodzi o akwarystyke to jestem zielony. Poprzednie akwarium bylo w bardzo nieprofesjonalnej aranzacji i teraz bym sie za to chcial zabrac powaznie. ; >
Zakupilem juz filtr dla przyszlych lokatorow: Tetra EX 700
Z tego co wiem musze jeszcze kupic: swietlowki (tyl i przod) (?), zwirek (?), zestaw do nawozenia CO2 (rezygnuje z bimbrowni, wole zainwestowac) (?), test wody (?), nawozy (?). Cos pominalem?
Czy moglby ktos dobrac do takiej obsady sprzet?
Z gory dziekuje.
Klaniam sie i pozdrawiam Ksar.
-
Ksar
●
- Ranga: Początkujący
Witaj na forum! :)
Domyślam się, że Twoja sytuacja przedstawia się następująco:
1. chciałbyś mieć akwarium roślinne (inaczej by Cię wśród nas nie było  )
2. masz miejsce na dwie świetlówki 18W w pokrywie.
Odpowiem na Twoje pytania biorąc pod uwagę powyższe założenia.
Świetlówki:
- sprawdzą się u Ciebie świetlówki z rodzaju 840, 865, 950, 965 połączone ze specjalistycznymi: Osram Fluora, Sylvania GroLux, Philips Aquarelle. Sprawdzone połączenia to: 840+865, 865+Fluora, 965+Aquarelle, 865+865, 965+965. Dobrze by było dokupić dobre, paraboliczne odbłyśniki aluminiowe. Wszystko znajdziesz na www.aqva-light.pl
Musisz jednak wiedzieć, że takie oświetlenie pozwoli na prowadzenie akwarium Low-Tech. Jeśli chciałbyś, aby rośliny rosły szybciej, będziesz musiał zainwestować w więcej światła.