Pytanie o podłoże - Forum roslinyakwariowe.pl Przejdz do tresci
Jesteśmy po świeżych dostawach roślin zobacz katalog →

Pytanie o podłoże

Liczba wyświetleń: 1175·Odpowiedzi: 1
Znalezione w sieci inspiracje, tutoriale, ciekawostki oraz informacje o konkursach.
Zaloguj się, aby zmienić widok

29 maja 2009, 13:24 Pytanie o podłoże  (#1)  

Witam mam pytanie jakiego podłoża użyć ponieważ jestem w tym troszke zielony. Mianowicie mam pytanie jakiego podłoża użyć na wieszchnią warstwe tego co mam a mam: Na samym dnie nawóz tropicala, następnie kilku centymetrową warstwe zwiru o średnicy 2 cm białego a nastepnie na nim takiej samej srednicy żwir czarny łącznie grubośc podłoża ma w tej chwili ok 4/5 cm. I teraz chce na samą góre położyć jakieś podłoże z którego zrobie górki i różne formy nie płaski ponieważ mam teraz powieszchnie płaską a chce zrobić ciekawiej jak na niektórych zdjęciach na forum górki pagórki i inne ;] i co ważne chciał bym aby to podłoże było dobre aby posadzic tam rośliny które mi obrosną tak jak w cholenderkach jak dywan. Niskie rośliny lub trawy. Czyli te podłoże musi byc odpowiednie do takich roślin. Czy możecie mi coś podpowiedzieć czy poprostu mam użyć byle jakiego żwiru o średnicy 1cm?

Z góry dziękuje

xbeer
Ranga: Początkujący

mikit Biała Podlaska

12 cze 2009, 19:50   (#2)  

a może trochę poczytasz co mają inni w swoich zbiornikach skoro oglądasz ich prace.
jeżeli chcesz użyć podłoża z którego możesz tworzyć górki itp to musi być to podłoże chropowate [podłoża filtusa są chyba najtańsze w tym przypadku] by nie osuwało się i nie tworzyło równej płaskiej powierzchni, możesz użyć jakichś kamyczków itp co wspomoże żwir by się nie osuwał. poza tym roślinki jak zarosną to ich korzenie powinny zbić podłoże.

PS. skąd pomysł z zastosowaniem żwirku o granulacji 1cm :shock:
Od czasu stworzenia Internetu, ruch obrotowy Ziemi jest przede wszystkim napędzany przez zbiorowe obracanie się nauczycieli języka polskiego w grobach.

mikit
Ranga: Stały bywalec