Dyskusje nie pasujące do innych działów. Aktualności i ciekawostki akwarystyczne.
Witam!
Niebawem planuję start zbiornika 112 l.Jestem początkującym amatorem i żeby od początku nie przegrać walki z glonami ,oraz uniknąć jak największej ilości błędów postanowiłem poprosić o kilka rad.
Nie wiem czy to prawda ,ale czytałem ,że na start najlepiej kupić rośliny które szybko rosną ,a gdy parametry się ustabilizują wymienić na docelowe.Jednak z drugiej strony widzę że niektórzy od początku mają docelowe.W związku z tym mam pytanie:
Jakie rośliny kupić szybko rosnące oraz w jakiej ilości aby obsadzić zbiornik?
zbiornik-80x35xx40
oświetlenie 2x18+24 t5
podłoże-Aqua Substrat II+
CO2-butla 1,5 kg
filtracja -tetra tec 600 gąbka,wata,ceramika,keramzyt,węgiel
grzałka _100w lub 200w
Jest to mój pierwszy zbiornik,więc nie wiem czy podołam
Z góry dziękuję i pozdrawiam!!!!!!!
-
Szymon11
●
- Ranga: Początkujący
- Miasto: SZCZECIN
ja kubełek bym wzioł wiekszy bo w swoim mam 700 i po pewnym czasie zwalnia ona sporo
a co do roslin to limophilia seseiofolia czy jakos tak u mnie bardzo szybko rosła wywłocznik cos plywajacego mozesz rzucic moczarke jakaś
-
batuch
●
Mam rozumieć, że filtra jeszcze nie kupiłeś  Tak jak napisano wyżej, przydałby się Tetra ex 700. Ale nie zauważyłem żeby się zapychał szybko, jak dla mnie jeden z lepszych filtrów na rynku, super sobie radzi w tym litrażu. Co do roślin, są różne opinie, czy dawać na sam początek docelowe, czy zaczynać od byle jakich, ale szybko rosnących. Osobiście stosuję od razu docelowe. Możesz zakupić Pistię, Moczarkę, Bacopy, Rogatki.
Rodzisz się - płaczesz, a świat się cieszy.
Umierasz - świat płacze, ale ty możesz osiągnąć wielkie wyzwolenie.
-

artur_89
●
- Ranga: Znający temat
- Miasto: Jaworzno
Polecamy zakupy w sklepie forumowym