Pomoc w urządzeniu 17,5 l. - Forum roslinyakwariowe.pl Przejdz do tresci
Jesteśmy po świeżych dostawach roślin zobacz katalog →

Pomoc w urządzeniu 17,5 l.

Liczba wyświetleń: 1033·Odpowiedzi: 2
Dyskusje nie pasujące do innych działów. Aktualności i ciekawostki akwarystyczne.
Zaloguj się, aby zmienić widok
blackdrake

21 lip 2008, 19:34 Pomoc w urządzeniu 17,5 l.  (#1)  

Witam!

Na początku nadmienię że jeste początkujący i nie mam doświadczenia w hodowli roślin akwariowych (kiedyś prowadziłem akwarium, obecnie oczko wodne), oraz chciałbym przy niewielkim nakładzie pieniężnym zrobić coś ładnego.

Posiadam akwarium o wymiarach 35, 25 i 20 cm wysokości (co prawda miało ono służyć innym celom, ale nie wyszło ;)). Chciałbym przemienić je na akwarium roślinne z dodatkiem krewetek.

Po krótkiej dyskusji na innym forum (akwarystycznym) dowiedziałem się że można by wstawić do tego akwarium filtr kaskadowy (wg poradnika na tej stronie nie jest to najgorsze rozwiązanie). Dodatkowo poradzono mi taką obudowę na świetlówkę.

Co myślicie o takim sprzęcie? Zapewne świetlówka dodana w zestawie nie nadaję się i trzeba będzie wymienić ją na jakiś daylight. Czy dać dwie świetlówki o 8W czy jedną?

Planowałbym zrobić pokrywę ze spienionego PCV - wysokości około 6cm (tak, by 1cm pokrywy "zachodził" na akwarium).

Czy może lepiej nie robić pokrywy przy takiej powierzchni tafli wody?

Co do aranżacji planowałbym czarne tło (razem z pokrywą - ona wewnątrz byłaby biała) i ukształtować coś ładnego z wgłębki.

Wszystkie uwagi i rady są mile widziane - jestem na prawdę zielony.

Pozdrawiam.

PS. Zapomniałem dodać, że CO2 (jeśli musiałbym) to bym otrzymywał dzięki reaktorowi drożdzowemu ;).
Ostatnio edytowano 23 lip 2008, 22:07 przez blackdrake, łącznie edytowano 1 raz

blackdrake

Emi Gliwice

22 lip 2008, 16:05   (#2)