Witam jestem początkujący i odrazu mam problemy z roślinami. Mam akwarium 70l oświetlone 2świetlówkami 18W akwa-glo i sun-glo, CO2 bimbrownia bąbelki z kostki lipowej, nawoże preparatami Tropical KOBALTOSAN, MULTIMINERAL, AKUA-PLANT i AKUA-PLANT B parametrów wody nie mierze. W moich roślonach pojawiają się przeżroczyste dziury w szczególności w starych liściach i oprócz tego rośliny w ogóle nie bąbelkują proszę o pomoc! A oto zdięcie jak wyglądają liście moich roślin.
Nie mierzysz parametrów wody... Więc każda, jakakolwiek porada będzie jak wróżenie z kuli... Zainwestuj w testy, na początek pH, kH, No3, Po4, Fe.... osobiście polecam JBL`a, do NO3 nie kupuj Hagena, nigdy tak naprawdę nie wiem ile mam No3 w akwarium...
też stawiam na potas, ale to naprawdę wróżenie... U siebie np. sprawdzam NO3 i PO4 jak są ok, a nie bąbelkują - sprawdzam Fe, jak Fe jest ok, wlewam po 2-3ppm K kilkakrotnie, aż rośliny zaczynają bąblować.....działa..
A mi to wygląda na uszkodzenia mechaniczne . Nie masz tam czasami Ancistrus sp. albo innych seksownych usteczek ?
Co do braku bąbelkowania, to oczywiście inny problem.
michanek1 w Nawożenie· Odpowiedzi: 28 · Wyświetlenia: 9674
Witam,
od jakiegoś czasu pojawiają się dziury w roślinach i zatrzymał się wzrost roślin.
Świecę 11h dziennie z czego pierwsze 2 i ostatnie 2 godziny to świt i zmierzch.
Parametry wody:
PH - 7.6
Gh - 1...
marcin dąbrowski w Nawożenie· Odpowiedzi: 27 · Wyświetlenia: 11739
Witam ! Posadziłem roślinki i po tygodniu ,czyli dziś zauważyłem dziury na liściach nie wiem jakie jest pH wody ,wodę podmieniam co tydzień ,prosto z kranu , nie wiem co już robić żeby ładnie rosło ma...
Mariusz S w Nawożenie· Odpowiedzi: 29 · Wyświetlenia: 12753
Witam,
Jestem początkującym akwarystą, mam problem z zielonymi palmami na liściach np. anubias ale również na roślinach czerwonych. Testuję wodę na no3 ( ok 20) i po4 ( ok 0,5).
Azotu nie mogę zbić f...
szkot w Nawożenie· Odpowiedzi: 7 · Wyświetlenia: 4028
Dzień dobry