|
|
Czy ten zestaw do CO2 jest wystarczający ?
Dyskusje nie pasujące do innych działów. Aktualności i ciekawostki akwarystyczne.
https://roslinyakwariowe.pl/sklep/te ... 3a&page=1&%?page=technika-zestawy-butl%C2%B1
Dlaczego jest tańszy od innych modeli (239 zł) , czy ten zestaw można kupić i z satysfakcją używać w 240 l. ???
Nie znam się na tych sprzętach...jadę na bimbrowni 
-

Tusia
●
- Ranga: Z dużym doświadczeniem
- Miasto: Rzgów
-
Rozumiem, że piszesz o zestawie za 29,99 zł. Osobiście nie polecałby tego zestawu do Twojego akwarium. To jest butla niskociśnieniowa i na długo nie wystarczy. Do tego dyfuzor o bardzo małej skuteczności.
IMO już lepiej pozostać przy bimbrowni. Najlepsza na dłuższą metę jest jednak butla wysokociśnieniowa z reduktorem. Rodzaj dyfuzora zależy od upodobań, ale na pewno nie taki jak w zestawie MHK.
DarekO
-

DarekO
●
- Ranga: Zainteresowany tematem
-

Tusia
●
-
Polecamy zakupy w sklepie forumowym
Ten zestaw jest tańszy od pozostałych bo zawiera tańszy reduktor.
-
Plejstocen
●
- Ranga: Stały bywalec
"ręcznie" tzn - pokrętłem ustawiam przepływ (obserwując licznik bąbelkow)? Czy jest on stały czy trzeba monitorować bo np. może się samo rozregulować ? Proszę wybaczyć głupie pytania ale nie miałam do czynienia z takim ustrojstwem i trochę się go boję  Wolę tę tańszą opcję (zaworek dławiący do precyzyjnego dozowania CO2 ) z wiadomych względów.
-

Tusia
●
-
Mam właśnie taki sam zestaw już dość długo i jestem z niego zadowolony. Uwagę kolegi baturka uważam za słuszną, chociaż sam nie stosuję takiego rozwiązania. Przepływ reguluję pokrętłem przy rotametrze, przy czym dławię dodatkowo przepływ CO2 (zastosowałem minimalnie nieszczelny elektrozawór) - dlatego zastosowanie dodatkowego zaworka precyzyjnego uważam za słuszne. Nie trzeba wtedy nic kombinować.
Stosując ten reduktor należy mieć na uwadze, że przy kończącym się CO2 ciśnienie za reduktorem zacznie trochę wzrastać i wtedy regulacja "ręczna" zaworkiem precyzyjnym na pewno się przyda.
DarekO
-