Zestaw roślin do "holendra" - Forum roslinyakwariowe.pl Przejdz do tresci
Jesteśmy po świeżych dostawach roślin zobacz katalog →

Zestaw roślin do "holendra"

Liczba wyświetleń: 2244·Odpowiedzi: 6
Znalezione w sieci inspiracje, tutoriale, ciekawostki oraz informacje o konkursach.

15 sty 2008, 19:57 Zestaw roślin do "holendra"  (#1)  

Witam wszystkich, mam mały problem z doborem roślin pasujących do siebie pod względem zapotrzebowania na światło, na parametry wody i inne takie. Nie mam zbyt dużego doświadczenia z roślinami bo do tej pory miałem rośliny w akwa ale to tyle, akwa wyglądało kijowo a chciałbym teraz przy zmianie akwarium na większe zrobić coś lepszego. Będę wdzięczny za pomoc.
Kilka danych :
-Akwarium 240 l(120x40x50)
-Filtr Jbl Cristal Profi 500 + kaskada Penn Plax 200
-Oświetlenie T8 4x30wat + możliwość dołączenia 2x18wat 2G11 choć wolałbym dawać tylko 4x30 wat (te ceny za prąd :( )
Nawozy Planta Gainer Classic, Planta Gainer Pro Ferro+, Planta Gainer Pro Macro
Co2 z butli 1,5 kg + Ferplast C02 Energy Mixer

Teraz zestaw roślin jakie wybrałem:

wysokie
Alternanthera Bettzickiana Red-2
Alternanthera Cardinalis-1
Alternanthera Sessilis - Alternatera Bezszypułkowa-1
Alternanthera Sessilis Cv. Rubra - Alternatera Bezszypułkowa Czerwona-1
Cabomba Aquatica - Kabomba Wodna-2
Cabomba Piauhyensis-Yellow-1
Hygrophila Sp. Red-1
Myriophyllum Mattogrossense - Wywłócznik Rdzawy-1

srednie
Alternanthera Colorata-1
Blyxa Japonica - Blyxa Japońska-3
Cryptocoryne Beckettii - Zwartka Backeta-1
Cryptocoryne Parva - Zwartka Drobna-2
Cryptocoryne Wendtii - Zwartka Wendta-1
Cryptocoryne Wendtii Green - Zwartka Wendta Zielona-1
Cryptocoryne Wendtii Var. Nana-1
Echinodorus Tenellus - Żabienica Delikatna-3
Eleocharis Acicularis - Ponikło Igłowate-3
Hygrophila Corymbosa 'Compact'-1
Lilaeopsis Mauritiana - Lileopsis Maurityjski-2
Lindernia Rotundifolia-2
Lysimachia nummularia-Aurea - Tojeść Rozesłana-2
Nymphaea Lotus - Lotos Tygrysi-1

niskie