Wybór modelu lampy i konfiguracja ustawień. Pomysły na rozbudowę fabrycznych pokryw.
Witam.
Bardzo proszę o opinię. Spotkałem się w internecie z żarówkami led. Mają one barwę światła 5000-7000 k i niektóre nawet 50 wat mocy. Czy nadają się one do oświetlenia akwarium?
Ciekawy jestem Waszych opinii.
Pozdr
MK
-
kaczanowskim
●
Oswietlenie LED jest prawie nowoscia i watpie ze ktos stosuje je do oswietlenia akwa, poza tym maja scisle okreslona dlugosc fali jaka emituja i chyba niebardzo spodobaloby sie to roslinka. Jak chcesz to mozesz odpalic maly eksperymentalny zbiorniczek i podzielic sie swoimi spostrzezeniami, ale przypuszczam ze efekty beda mizerne.
-

dimmus
●
- Ranga: Stały bywalec
- Miasto: okolice Opola
Nie znam się na oświetleniu, ale jak się ma długość fali np. do hqi lub sodowe ew świetlówki?
-
kaczanowskim
●
Polecamy zakupy w sklepie forumowym
Podaje dane żarówki LED.
Zasilanie AC 220 - 240V
Pobór mocy 4 W
Mocowanie E27 (standardowy gwint)
Ilość diod 48
Kolor światła Barwa dzienna (5000 - 7000k)
Moc świecenia około 50 W
Jasność świecenia 12500mcd / każda dioda
Strumień świetlny 135 lumenów
certyfikaty CE + RoHS
-
kaczanowskim
●
Nie dam sobie glowy uciac, ale dioda emituje fale jednej dlugosci, a HQI lub swietlowki emituja mieszanke fal roznej dlugosci, poza tym jak bys chcial miec (powiedzmy ze te zarowki sa baaaardzo wydaje) 0,3 W/L to przy mocy 4 W (nie świetlnej, bo ten trich zrobili przy kompaktach, ze niby 21W swieci jak 100W) to do akwa 20L musial bys miec 6, a kosztuja chyba kolo 30PLN jedna x6=180PLN, a za to kupisz HQI 70W i oswietlisz tym akwa kolo 100L, ale lepiej zeby wypowiedzial sie ktos bardziej kompetentny ode mnie.
-

dimmus
●
dimmus napisał(a):Nie dam sobie glowy uciac, ale dioda emituje fale jednej dlugosci, a HQI lub swietlowki emituja mieszanke fal roznej dlugosci
Witam!