Wybór modelu lampy i konfiguracja ustawień. Pomysły na rozbudowę fabrycznych pokryw.
Witam!
Posiadam zbiornik narożny "ćwiartka koła".
Wysokość to 50 cm, długość 70 cm. Około 150 może 160 litrów wody netto. Do tego pokrywa w której fabrycznie wmontowane są dwie jarzeniówki (świetlówki) o mocy 18 W.
Rośliny mi umierają, giną, marnieją aż łzy cisną się do oczu. Szukałem na forum informacji o oświetleniu tego typu akw, ale nie znalazłem nic, co rozwiązałoby moje kłopoty.
Na dniach będę próbował domontować jeszcze dwie świtlówki SUN-GLO o mocy 15 W. W sumie (jak mi się uda jakimś cudem to zrobić) będę miał 66 W na 150 litrów wody, czyli 0,44 W na litr.
Czy to wystarczy?
Jestem kompletnym laikiem pod względem oświetlenia, czytałem na forum o lampach HQL, świetlówkach, jarzeniówkach, lampach kompaktowych - tylko co to znaczy, które z nich będą najlepsze? Do końca to nawet nie wiem jak podłączyć te szklane rurki, mam już oprawki bryzgoszczelne, ale wiem że czegoś jeszcze mi trzeba tylko czego? Proszę Was o pomoc w zamian odwdzięczę się wiedzą o tworzeniu "Glonarium"
Pozdrawiam
-
Gość
●
coz, na pytanie czy wystarczy 0,44W mozna odpowiedziec tylko pytaniem: a na co ma wystarczyc? zwartki, kryptokoryny i lotos beda rosly ale glossi bym nie obstawial. a juz z pewnoscia nie przy sun glo - to swietlowka ktora czesto stosuje sie do oswietlania terrarium poniewaz ma biale widmo. w skrocie - aquarellka philipsa bedzie tansza i znacznie lepsza. hagen ma wspaniala siec dystrybucji i musi ja oplacac