[Dlugie] Rozterki początkującego posiadacza akwarium - Forum Przejdz do tresci
Jesteśmy po świeżych dostawach roślin zobacz katalog →

[Dlugie] Rozterki początkującego posiadacza akwarium

Liczba wyświetleń: 3122·Odpowiedzi: 6
Dyskusje nie pasujące do innych działów. Aktualności i ciekawostki akwarystyczne.
Zaloguj się, aby zmienić widok
Witam,

Jestem początkującym posiadaczem akwarium ( nie licząc akwarium z dzieciństwa
w którym uśmiarciłem rybki w przeciągu dwóch dni... teraz już wiem
przynajmniej dlaczego... :( ). Chciałbym założyć sobie zbiornik, który z biegiem
zdobywania przeze mnie doświadczenia chciałbym przekształcać w zbiornik w stylu
naturalnym Amano. Stopniowo dlatego że, wolałbym uniknąc sytuacji w której wydałbym
dużo pieniędzy na roślinki, ryby i otrzymałbym zbiornik hodowlany glonów...
Przygotowuję się powoli do startu zbiornika ( zdobywam więdzę ) ale nie jestem
wszystkiego pewien więc chciałbym się dopytać, zanim zrobię kolejną głupią rzecz.

Posiadam:

- Zbiornik 112 L brutto: 80x35x40 ( dlugosc x szerokosc x wysokosc ). Wiem, trochę
wysoki jak na zbiornik roślinny... Ale nie jest jeszcze tak źle.

- Pokrywa z miejscem na dwie świetlówki 2x18 W firmy Akwa-Rynar. ( Tragiczny zakup,
w sumie tylko do przeróbki albo na Allegro... ). Niestety nie napisali w dokumentacji
dołączonej do oświetlenia jaki jest starter i statecznik. A Pan z info tej firmy nie
bardzo wiedział o co mi chodzi... co to jest ten statecznik i nie bardzo znał jego
parametry... i nie wiem jakiej mocy mogę zainstalować świetlówkę... Pozostaje tylko
wyciąć kawałek obudowy i zobaczyć ten statecznik... no i starter.

- Filtr zewnętrzny JBL CristalProfi 120. Nie wiem czy nie za mały sobię kupiłem.
( Według producenta: do zbiornika 120 l, 5 l pojemności filtra, wydajność 600 l/h ).
W sumię docelowo podłożem dla bakterii mają być rośliny i żwir... więc fitracja
biologiczna jest w samym zbiorniku. A filtr ma stanowić rezerwę i zapewniać fitrację
mechaniczną.

Woda wodociąowa:
- 7.5 pH