Corner 70 - Jarzeniówki - Forum roslinyakwariowe.pl Przejdz do tresci
Jesteśmy po świeżych dostawach roślin zobacz katalog →

Corner 70 - Jarzeniówki

Liczba wyświetleń: 1448·Odpowiedzi: 3
Wybór modelu lampy i konfiguracja ustawień. Pomysły na rozbudowę fabrycznych pokryw.

13 lut 2007, 19:45 Corner 70 - Jarzeniówki  (#1)  

Witam!
Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem akwarium narożnego Corner 70. W miarę upływu czasu staram się zrobić z mojego zbiorniczka coś w stylu akwarium roślinnego;-)
Mam oryginalną pokrywę z miejscem na dwie świetlówki, jak na razie mam Philipsy, jakieś takie zwyklaste. Chciałbym zamienić je na takie typowo akwarystyczne (głównie chodzi mi o roślinki), sprawa niby wydawała się prosta, ale jest tego taki ogrom, a ja jak na razie jestem kompletnym laikiem
Jakie wybrać? Świetlówki mogę mieć 2 x 18W.

PS. Używałem opcji szukaj, ale nie znalazłem satysfakcjonującej informacji.
pzdr

Gość

Polecamy zakupy w sklepie forumowym

14 lut 2007, 08:57   (#2)  

jak chcesz mieć roślinki to polecam świetlówki typowo roślinne (niekoniecznie akwarystyczne):
-osram fluora
-narva lumoflor

lub akwarystyczne
-sylvania gro-lux

mam dwie narvy w 60litrach i rośliny rosna przepieknie! zreszta te świetlówki są skierowane do wsyztskich ludzi zajmujących się roslinami - szczegolnie do hal z roslinami doniczkowymi :) widze tylko tyle, ze naprawde spisują sie ok (stosuje 2x 15W) - ra = 89, wiec barwy sa naprawde ok, statecznik elektroniczny to podstawa

simonkw

Maciejewski Maciek Gorzów Wlkp.

14 lut 2007, 21:24   (#3)  

Możesz ten pomyśleć nad HQI. W takim akwarium doskonale spełnia swoją rolę. A oświetlenie 2 x 18 może być zdecydowanie za mało.

Maciejewski Maciek
Ranga: Zainteresowany tematem

Miasto: Gorzów Wlkp.

14 lut 2007, 23:59   (#4)  

Na ten czas zostałbym przy jarzeniówkach, myslę o zwiększeniu ich ilosci więc to rozwiązanie 2 x 18 W było by tylko na 2-3 m-ce.