biały nalot na szybach i roślinach - Forum roslinyakwariowe.pl Przejdz do tresci
Jesteśmy po świeżych dostawach roślin zobacz katalog →

biały nalot na szybach i roślinach

Liczba wyświetleń: 3332·Odpowiedzi: 4
Dyskusje nie pasujące do innych działów. Aktualności i ciekawostki akwarystyczne.
Zaloguj się, aby zmienić widok
wiema serdecznie
jestem początkującym akwarystom i mam duży problem :( z pewnym białym nalotem na szybach, nie wiem jak się go pozbyć, równierz bardzo często moje akwa jest atakowane przez Chyba okrzemki.
moje akwarium to 70x30x30 oświetlenie 2x18W włączane od 7 rane do 19 wieczorem, grzałka 100W tem 26st C,
filtr fan 1 firmy aquel.
wody używam z wodociągów odstała ok 5 dni.
roślinki to cryptokoryny 6szt, moczarka kanadyjska 5szt i kilka innych nie znam nazwy
co mam robić

wojraf

04 maja 2006, 17:25   (#2)  

Skarbie, troche na zle forum trafiles, jak szukasz porady dla poczatkujacych.

Bialy nalot na szybach moze byc wynikiem narastania okrzemek (ale raczej powinen byc brunatny), ale rowniez spowodowany osadzaniem sie weglanu wapnia na szybach. U mnie zdarzylo sie, ze byl to slad odwapnienia biologicznego ktore pojawilo sie na glonach porastajacych szyby.

Zasadniczo jak prosisz tu o pomoc powienes okreslic podstawowe parametry swojej wody: twardosc i pH. Bez tego bedzie to zawsze zgadywanie.

elfir

04 maja 2006, 19:00   (#3)  

witam
dziękuję za odpowiedz, mam ten biały nalot i brunatny też. tam gdzie rośliny zacieniają podłoże brak tego białego nalotu i brunatnego natomiast w pozostałych miejscach jest tego bardzo dużo. czy śą jakieś metody na zlikwidowanie tego. wiem tylko że mam twardą wodę z bardzo dużą ilością chloru.

wojraf

Polecamy zakupy w sklepie forumowym
Jacek Petryszak

04 maja 2006, 21:55   (#4)