mineralizator - Forum roslinyakwariowe.pl Przejdz do tresci
Jesteśmy po świeżych dostawach roślin zobacz katalog →

mineralizator

Liczba wyświetleń: 1284·Odpowiedzi: 2
Dobór filtra do wymiarów akwarium, opinie o sprzęcie i sposoby na wydajne wkłady.

28 lut 2006, 20:26 mineralizator  (#1)  

Czy zamontowanie po filtrze RO mineralizatora spowoduje zmianę twardości ogólnej i węglanowej ? A jak inne parametry ?
Chciałbym filtr RO wykorzystać również do celów spożywczych

tomrad

Polecamy zakupy w sklepie forumowym
Mariusz Kazior Wrocław

28 lut 2006, 22:12   (#2)  

Witam
Nie wiem czy będzie wpływać na twardość (jestem początkujący w tej dziedzinie), ale gdy szukałem kiedyś po internecie, aby się dowiedzieć, jakie są modele itd., zauważyłem, że niektóre firmy proponują obejście mineralizatora zaznaczając, iż jest to rozwiązanie dla akwarystów. Myślę, że można się dogadać z każdą firmą montującą te cacka, aby zrobili takie obejście.
Teraz pytanie czy ma to sens?
Z tego, co już dowiedziałem się są dwie szkoły:
1) mieszanie z kranówą
2) do czystej wody z RO dodawanie nawozów i soli ( oczywiście specjalnych ).
Do mnie przemawia bardziej ta druga metoda (mam fatalną wodę w kranie), bo wiesz, co masz w wodzie w akwarium i chyba jest łatwiej kontrolować niedobory i nadwyżki.

p.s.
Dobrze by było, aby na ten temat wypowiedział się ktoś doświadczony - potwierdził, uzupełnił lub poprawił tam gdzie się mylę, ponieważ dla nas początkujących jest to dość ważne.

Pozdrawiam

Mariusz Kazior
Ranga: Początkujący

Miasto: Wrocław

02 mar 2006, 18:16   (#3)  

Dowiedziałem się,że woda po przejściu przez mineralizator powinna mieć następujące parametry:
KATIONY:
Ca - 34 mg/l
Mg - 12 mg/l
Na - 22 mg/l
K - 8,5 mg/l
ANIONY:
CO3 - 10 mg/l
SO4 - 0,3 mg/l
Cl - 0,8 mg/l
Fe - 0,06 mg/l
Czy Ktoś może mi napisać jak to się ma do twardości ogólnej i węglanowej ?

tomrad

Powrót do Filtracja

Powiązane tematy

Mineralizator VIMI

Impact w Filtracja · Odpowiedzi: 25 · Wyświetlenia: 13587