Proszę o rady. - Forum roslinyakwariowe.pl Przejdz do tresci
Jesteśmy po świeżych dostawach roślin zobacz katalog →

Proszę o rady.

Liczba wyświetleń: 1441·Odpowiedzi: 3
Metody nawożenia roślin akwariowych. Analiza parametrów wody i dobór właściwych preparatów.
Zaloguj się, aby zmienić widok

07 mar 2005, 01:17 Proszę o rady.  (#1)  

Witam wszystkich.
Jestem początkującym holendrem choć nie akwarystą.
Proszę o rady. Akwarium” zalałem” trzy tygodnie temu. Tydzień minął jak wsadziłem pare
gatunków roślin.Jako,że dostarczono je pocztą, nie są w najlepszej formie w przeciwieństwie
do glonów nitkowatych które pojawiły się dosłownie po trzech dniach. Obecnie jestem lekko w szoku :shock:
Widok jest następujący.

Czytałem gdzieś o zaciemnieniu trzydniowym napisanym chyba przez pana Lipczyńskiego,lecz jestem ciekaw czy odnosiło się to do tego rodzaju GLONA ?
Ktoś pisał o zwiększeniu stężenia potasu (> 0.5) – jeżeli tak, to jak to zrobić (czy jest on sprzedawany jako pojedynczy pierwiastek np. proszku ?).

Parametry mojego akwa to:
--260 l. brutto (120x40x55) - oświetlane 2 x 70 W HQI (5200 K) od 11.00 do 22.30
--podłoże to: - 5 l.-„Complete substrate” firmy TetraPlant (wiaderko)
- warstwa żwirku tzw. Floran firmy Filtus
- żwirek ok. 3-4 mm.
-woda : temp. 24, TwO-12, TwW-11, Ph- 7.4 (po dodaniu CO2 z butli wysokociśnieniowej poprzez
kołek lipowy bezpośrednio do akwarium
- azot < 5
- Fe - ok. 0.1
- PO4 – ok. 0.1
- nawóz to symfonia złota 1 ml dziennie (rozrobiona 30 g na 0.5 l wody destylowanej )
- K2SO4 – 1.5 łyrzeczki przy podmianie ok.25 % co tydzień

Nie spieszę się z doprowadzeniem powyższych parametrów do zalecanych stężeń ze względu na niewielką ilość roślin – ok.30 zaszczepek.

Proszę o praktyczne rady jak to wszystko dalej rozegrać. Gdzie popełniłem błędy i jakie mam nie dobory.

Z góry dziękuje i pozdrawiam: Darek J.

d-j-

enigma Wrocław

07 mar 2005, 07:59   (#2)