Lista działów » Aktualności i ciekawostki


zamarznięta przesyłka..



Aktualności i ciekawostki akwarystyczne oraz dyskusje nie pasujące do innych działów.



28 gru 2010, 21:13 zamarznięta przesyłka..  (#1)  

Witam. Mam takie pytanie. Zamówiłem kurierem worek podłoża(Amazonia). Wg. strony kuriera przesyłka została przekazana dziś rano kurierowi doręczającemu, lecz ten do mnie dziś nie dotarł. Podejrzewam, że będzie jutro lub pojutrze, a towar trzyma na aucie.. Ostatnio przyszło kurierem do mnie akwarium, dosłownie oszronione, więc martwię się o to podłoże, ponieważ jesli będzie przemrożone to nie czy straci swoich właściwości... i czy odbierać w ogóle taką przesyłkę..
Pozdrawiam Sebastian.
80x40x40
Obrazek

Avatar użytkownika
bastek76
Poznaje temat

Posty: 89
Dołączył: 19 lut 2009, 01:56

28 gru 2010, 21:52   (#2)  

Podloze nie powinno stracic swoich wlasciwosci. Jezeli przyjdzie zamrozone poczekaj kilka godzin, az sie rozmrozi i do akwarium. Pozdrawiam.

Avatar użytkownika
bdead1
Zainteresowany tematem

Posty: 226
Dołączył: 10 gru 2009, 23:52
Miasto: Glasgow

28 gru 2010, 21:53   (#3)  

teoretycznie amazonia nie może być zamrażana ponieważ rozpada się wtedy do postaci paskudnego błotka (po zalaniu) czyli jeśli przesyłka dojdzie do ciebie mocno zimna to radził bym spisać protokół szkody w obecności kuriera i dalej na jego podstawie dociekać swoich praw, podpowiem ze przydatne może być oświadczenie np polskiego dystrybutora o tym że amazonia nie nadaje się po przemrożeniu, praw dociekaj w sklepie który sprzedał ci podłoże i nie zapewnił transportu gwarantującego dostarczenie towaru w stanie zgodnym ze specyfikacją ani nie poinformował o zagrożeniach wyniakających z wybranej przez ciebie formy transportu a nie w firmie kurierskiej, no chyba że na paczce jest napisane "Nie zamrażać" albo "składować w temperaturach powyżej +1*C" czy coś koło tego, chociaż wielkich sukcesów tu nie wróżę to mimo wszystko powodzenia ;)

Avatar użytkownika
Waleń
Aktywny użytkownik

Posty: 686
Dołączył: 23 kwi 2006, 17:54
Miasto: Warszawa

28 gru 2010, 22:19   (#4)  

Teoretycznie to walen ma racje. Jesli chodzi o praktyke to roznie to wyglada. Ja dostalem w zeszlym tgodniu lekko zmrozony, substrat razem z amazonia i bylo wszystko w porzadku. A jesli chodzi o wlasciwosci chemiczne podloza to nie zmieniaja sie. Dla pewnosci warto spisac protokol szkody. Pozdrawiam.

Avatar użytkownika
bdead1
Zainteresowany tematem

Posty: 226
Dołączył: 10 gru 2009, 23:52
Miasto: Glasgow

29 gru 2010, 14:49   (#5)  

Ech... Tak jak myslałem, Amazonia przyszła zamarznięta na kostke.. gwoździe mozna przybijać... Nic dziwnego, pszyszła w zwykłym szarym kartonie bez żadnego zabezpieczenia termicznego np. styropianu.. Napisałem protokół szkody. Teraz zobacze co powie sprzedawca.. Start baniaka znowu się opóźni, tylko ciekawe o ile :(
Pozdrawiam Sebastian.
80x40x40
Obrazek

Avatar użytkownika
bastek76
Poznaje temat

Posty: 89
Dołączył: 19 lut 2009, 01:56

29 gru 2010, 17:08   (#6)  

Nawet jak sprzedający uzna, że masz rację, to jeśli przyśle nowy worek w paczce termicznej, nie będziesz mieć pewności, iż worek nie leżał zamarznięty w magazynie sklepu.
Albo co pewniejsze, odeśle ten sam worek, ale rozmrożony.
Tak więc chyba najlepiej zamawiać podłoże jesienią. Jest nadzieja, że dostanie się świeży towar... Z wiosny. ;)

Gość












Powiązane tematy
  • Wyjazd i przesyłka

    Cześć! Mam taki problem: Zamówiłem bucephalandry w zeszłym tygodniu, liczyłem, że sprzedawca wyśle je wcześniej, ale on wysłał je dopiero dziś. We czwartek wyjeżdżam i nie będzie mnie w domu do niedzi...

    Wyświetlenia: 1356 | Odpowiedzi: 7 czytaj więcej...

  • Niskie temperatury a przesyłka nawozów?

    Witam. Mam pytanie, ponieważ kończy mi się Tropica Plant Nutrition Liquid i na dniach muszę zamówić nową butelkę. Problem polega na tym, że na ulotce od tego nawozu jest napisane że minimalna tempera...

    Wyświetlenia: 673 | Odpowiedzi: 2 czytaj więcej...



Baza wiedzy akwarystycznej


 
  Działamy od 2001 roku i wspólnie z ponad
30 tysiącami akwarystów z całej Polski zdobywamy wiedzę i dzielimy się doświadczeniem oraz informujemy o nowościach z branży
akwarystycznej.

Sklep firmowy

Bogata oferta ponad 300 gatunków i odmian roślin. Ponad 15 000 produktów dostępnych wysyłkowo lub do
odbioru osobistego w Krakowie (obowiązuje rezerwacja).
Punkt odbiorów: Kraków ul. Młyńska Boczna 5



Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 454 gości

Copyright © 2001-2024 roslinyakwariowe.pl ®
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie całości lub fragmentów strony zabronione.
           


 
Uruchomiono zadanie harmonogramu