Wielki atlas roślin akwariowych - Christel Kasselmann już w języku polskim! KUP TERAZ







Lista działów » Aktualności i ciekawostki


Pomoc w ułozeniu korzeni



Aktualności i ciekawostki akwarystyczne oraz dyskusje nie pasujące do innych działów.


28 cze 2011, 14:35 Pomoc w ułozeniu korzeni  (#1)  

witam mam prosbe do forumowiczow zeby mi pomogli ustawic korzenie w moim akwarium mi zanic nie wychodzi takie cos jak chce stworzyc pomozecie a moze czegos brakuje mi sie tak wydaje co wy o tym myslicie dodam fotki.
Załączniki
26062011002.jpg
3 korzeń
26062011002.jpg (99.89 KiB) Przeglądane 1381 razy
26062011003.jpg
2 korzeń
26062011003.jpg (99.55 KiB) Przeglądane 1381 razy
26062011001.jpg
pierwszy korzeń
26062011001.jpg (99.71 KiB) Przeglądane 1381 razy
zdjecie.JPG
takie coś che stworzyć
(145.58 KiB) Pobrane 592 razy

piotrek26
Zainteresowany tematem

Posty: 152
Dołączył: 08 wrz 2010, 20:08

28 cze 2011, 15:45   (#2)  

Z tego co widzę to na zdjęciach które dodałeś, masz te same korzenie jak w tej aranżacji z końcowego zdjęcia.
Uzyskanie takiego samego efektu w tym przypadku to nic trudnego, wystarczy "pobawić" sie nimi jak klockami lego, nie wiem dlaczego masz z tym problem, tym bardziej że ostatnio pisałeś mi na pw że już je ułożyłeś i zalałeś zbiornik.

Avatar użytkownika
aquamateo
Z dużym doświadczeniem

Posty: 3094
Dołączył: 04 sty 2010, 23:54

Wspieram stronę kontem Premium

28 cze 2011, 16:02   (#3)  

ja bym wybrał drugi motyw ale to mogło by sie zmienić jak bym widział inne zdjecia

lopez3101
Zaawansowany użytkownik

Posty: 783
Dołączył: 24 kwi 2010, 08:38
Miasto: Ostrowiec Św TOS

28 cze 2011, 16:35   (#4)  

aquamateo napisał(a):Z tego co widzę to na zdjęciach które dodałeś, masz te same korzenie jak w tej aranżacji z końcowego zdjęcia.
Uzyskanie takiego samego efektu w tym przypadku to nic trudnego, wystarczy "pobawić" sie nimi jak klockami lego, nie wiem dlaczego masz z tym problem, tym bardziej że ostatnio pisałeś mi na pw że już je ułożyłeś i zalałeś zbiornik.
Tak zalalem akwarium ale musiale spuscic wode bo robile szawke dam ci kupe kasy jak ulozysz tak samo jak na tym zdjeciu a jak nie to ty mi zgadzasz sie ja tam zuwazylem braki nie wiem czy ty ich nie widzisz?
Załączniki
26062011004.jpg
ten zaznaczony to jest z starej aranzacji kawalek teraz widzisz braki?
26062011004.jpg (98.68 KiB) Przeglądane 1258 razy

piotrek26
Zainteresowany tematem

Posty: 152
Dołączył: 08 wrz 2010, 20:08

28 cze 2011, 17:17   (#5)  

piotrek26 napisał(a): dam ci kupe kasy jak ulozysz tak samo jak na tym zdjeciu a jak nie to ty mi zgadzasz sie ja tam zuwazylem braki nie wiem czy ty ich nie widzisz?


"Kasę" mam swoją i to co mam mi wystarcza :wink:

Co do korzeni, to z tego mam rozumieć że zamawiałeś gotową aranżacje tak ?
Czyli w Twojej paczce powinno być 4 korzenie a dostałeś 3 tak?.

"ten zaznaczony to jest z starej aranzacji kawalek teraz widzisz braki?"

Piszesz że ten drugi po lewej pochodzi z innej starej aranżacji, tak ? ( nawiasem mówiąc ja bym go użył)

To powiedz mi, bo czegoś nie rozumiem, jeżeli coś zamawiasz, w tym przypadku gotową aranżację, to sklep by ją dla Ciebie przygotować robi zdjęcia układu korzeni i wkłada je do
paczki która wysyła do Ciebie.
Skoro dostałeś paczkę, to w Twoim interesie leży sprawdzenie jej zawartości, z czterech korzeni
nie trudno zgadnąć że jednego brakuje. Robisz zdjęcia po otworzeniu paczki tego co dostałeś, a na zdjęciu gotowej aranżacji zaznaczasz to czego Ci brakuje i wysyłasz zgłoszenie braku do sklepu.
Z tego co wiem z Twoich prywatnych wiadomości do mnie, to bawisz się już z tą aranżacją dość długo, dziwi mnie więc dlaczego zaczynałeś tą aranżację wiedząc że czegoś Ci brakuje i dopiero teraz to przedstawiasz.

Avatar użytkownika
aquamateo
Z dużym doświadczeniem

Posty: 3094
Dołączył: 04 sty 2010, 23:54

Wspieram stronę kontem Premium

28 cze 2011, 17:47   (#6)  

aquamateo napisał(a):
piotrek26 napisał(a): dam ci kupe kasy jak ulozysz tak samo jak na tym zdjeciu a jak nie to ty mi zgadzasz sie ja tam zuwazylem braki nie wiem czy ty ich nie widzisz?


"Kasę" mam swoją i to co mam mi wystarcza :wink:

Co do korzeni, to z tego mam rozumieć że zamawiałeś gotową aranżacje tak ?
Czyli w Twojej paczce powinno być 4 korzenie a dostałeś 3 tak?.

"ten zaznaczony to jest z starej aranzacji kawalek teraz widzisz braki?"

Piszesz że ten drugi po lewej pochodzi z innej starej aranżacji, tak ? ( nawiasem mówiąc ja bym go użył)

To powiedz mi, bo czegoś nie rozumiem, jeżeli coś zamawiasz, w tym przypadku gotową aranżację, to sklep by ją dla Ciebie przygotować robi zdjęcia układu korzeni i wkłada je do
paczki która wysyła do Ciebie.
Skoro dostałeś paczkę, to w Twoim interesie leży sprawdzenie jej zawartości, z czterech korzeni
nie trudno zgadnąć że jednego brakuje. Robisz zdjęcia po otworzeniu paczki tego co dostałeś, a na zdjęciu gotowej aranżacji zaznaczasz to czego Ci brakuje i wysyłasz zgłoszenie braku do sklepu.
Z tego co wiem z Twoich prywatnych wiadomości do mnie, to bawisz się już z tą aranżacją dość długo, dziwi mnie więc dlaczego zaczynałeś tą aranżację wiedząc że czegoś Ci brakuje i dopiero teraz to przedstawiasz.
nie bawie sie tylko ze sklepu twierdzi 10 osob ze jest wszystko

piotrek26
Zainteresowany tematem

Posty: 152
Dołączył: 08 wrz 2010, 20:08

28 cze 2011, 18:21   (#7)  

piotrek26 napisał(a): nie bawie sie tylko ze sklepu twierdzi 10 osob ze jest wszystko


no ale czy zrobiłeś tak jak napisałem Ci wcześniej tzn zdjęcia po otworzeniu paczki i zaznaczyłeś czego Ci brakuje.

Jeżeli przyszły do Ciebie 3 korzenie zamiast 4, to robisz zdjecia tych które przyszły a na zdjęciu gotowej aranżacji którą dostałeś, zaznaczasz brakujący i wysyłasz wiadomość do sklepu.

Bo to tak trochę dziwnie teraz wygląda tzn. wiedziałeś że czegoś brakuje i zamiast zrobic tak jak wyżej napisałem, czekałeś kupę czasu od dostania paczki a na dodatek startujesz zbiornik pomimo braku jaki według Ciebie wystąpił, a teraz po takim czasie o tym braku sobie przypominasz ?

no sam chyba przyznasz że to dziwne, a przynajmniej mnie sie takie wydaje.


A wracając do ułożenia korzeni, to te co teraz masz wyglądają bardzo dobrze, zmieniłbym tylko ustawienie pierwszego po lewej

Avatar użytkownika
aquamateo
Z dużym doświadczeniem

Posty: 3094
Dołączył: 04 sty 2010, 23:54

Wspieram stronę kontem Premium

29 cze 2011, 19:47   (#8)  

aquamateo napisał(a):
piotrek26 napisał(a): nie bawie sie tylko ze sklepu twierdzi 10 osob ze jest wszystko


no ale czy zrobiłeś tak jak napisałem Ci wcześniej tzn zdjęcia po otworzeniu paczki i zaznaczyłeś czego Ci brakuje.

Jeżeli przyszły do Ciebie 3 korzenie zamiast 4, to robisz zdjecia tych które przyszły a na zdjęciu gotowej aranżacji którą dostałeś, zaznaczasz brakujący i wysyłasz wiadomość do sklepu.

Bo to tak trochę dziwnie teraz wygląda tzn. wiedziałeś że czegoś brakuje i zamiast zrobic tak jak wyżej napisałem, czekałeś kupę czasu od dostania paczki a na dodatek startujesz zbiornik pomimo braku jaki według Ciebie wystąpił, a teraz po takim czasie o tym braku sobie przypominasz ?
jak ja widze to ty nie uwaznie czytasz
no sam chyba przyznasz że to dziwne, a przynajmniej mnie sie takie wydaje.


A wracając do ułożenia korzeni, to te co teraz masz wyglądają bardzo dobrze, zmieniłbym tylko ustawienie pierwszego po lewej

piotrek26
Zainteresowany tematem

Posty: 152
Dołączył: 08 wrz 2010, 20:08

29 cze 2011, 21:07   (#9)  

Znam tę sprawę, ponieważ razem z Tomaszem niemal codziennie udzielamy temu Klientowi szeregu porad akwarystycznych na LIVECHAT.

Ten Pan zamawiał rośliny i aranżację z korzeni.

Mimo tego, że wysyłka roślin za granicę jest na odpowiedzialność Klienta (z wiadomych przyczyn, paczka do Irlandii jest dostarczana w ciągu minimum 3-4 dni), próbował on reklamować rośliny.

Niestety reklamację zgłosił niezgodnie z regulaminem sklepu, bez przesyłania zdjęć uszkodzonych roślin podsyłając jedynie fotkę roślin już posadzonych w akwarium. Drogą wyjątku postanowiliśmy pójść Klientowi na rękę.

Mimo tego iż reklamacji żywych roślin wysyłanych poza Polskę nie przyjmujemy (o czym dokładnie informujemy w regulaminie zakupów a jego przeczytanie jest warunkiem złożenia zamówienia) postanowiliśmy pójść Klientowi na rękę i dosłać rośliny przy okazji kolejnego zamówienia lub na drodze rekompensaty zwrócić 50% kwoty za uszkodzone w transporcie rośliny. Oczywiście wszystko "na słowo" ponieważ jakichkolwiek zdjęć ilustrujących uszkodzenie nie doczekaliśmy się (nie licząc zdjęć po kilku dniach z akwarium Klienta).

Klient wybrał opcję nr 2, prosił jednak aby nie zwracać pieniędzy informując nasz iż jeszcze się zastanowi. Po kilku tygodniach napisał iż prosi o zwrot pieniędzy na konto paypal brata. Poprosiliśmy o dane konta do umówionego zwrotu pieniędzy i do dziś nie mamy odpowiedzi :(

----
Jeśli chodzi o korzeń to Klient dostał dokładnie te same korzenie jak na zdjęciu (po przygotowaniu aranżacji materiały są pakowane do pudełka z nazwiskiem Klienta, nie ma możliwości pomyłki). Klient miał problem z ułożeniem korzeni, pomagał mu w tym personel na livechat oraz przez PW, godziny spędzone na poradach jak widać nie przyniosły efektu :(

Poniżej zdjęcia przesłane przez Klienta oraz zdjęcia aranżacji, gołym okiem widać iż ilość korzeni jest w porządku a roszczenia Klienta są bezpodstawne:

Obrazek
Zdjęcie górne - sucha aranżacja dla Klienta. Zdjęcie dolne - zdjęcie nadesłane przez Klienta.

Brak umiejętności odtworzenia ułożenia korzeni nie upoważnia do sugerowania błędu z naszej strony, tym bardziej iż pierwsze przesłane zdjęcia (opublikowane tu przez nas) wskazuje jasno i wyraźnie iż wszystko się zgadza. Jaki byłby sens w zmniejszeniu ilości korzeni???

Forumowicze ocenią to sami.

Mimo wszystko wychodząc naprzeciw zadowoleniu Klienta, zaproponowaliśmy Klientowi gratis dodatkowy korzeń na nasz koszt przy okazji kolejnego zamówienia (jako rodzaj zachęty i wyrażenie dobrej woli z naszej strony) - do dziś brak odpowiedzi w tej sprawie.

http://www.roslinyakwariowe.pl/forum/viewto ... 073#235073
http://www.roslinyakwariowe.pl/forum/viewto ... highlight=
http://www.roslinyakwariowe.pl/forum/viewto ... highlight=
http://www.roslinyakwariowe.pl/forum/viewto ... highlight=
Załączniki
06062011233.jpg
Zdjęcie Klienta rośliny w akwarium
06062011235.jpg
Zdjęcie Klienta rośliny w akwarium
06062011237.jpg
Zdjęcie Klienta rośliny w akwarium
06062011238.jpg
Zdjęcie Klienta rośliny w akwarium
07062011244.jpg
Próba reklamacji korzeni określona jako pleśnienie. Przez kilka dni tłumaczyliśmy Klientowi na czym polega ten proces, co należy robić w tym przypadku oraz iż jest to normalne zachowanie korzeni. Odsyłaliśmy również do stosownych artykułów na Serwisie.

Krzysztof


01 lip 2011, 01:50   (#10)  

:shock: aha :lol:

Anonim 19452


01 lip 2011, 14:08   (#11)  

Krzysztof napisał(a):Znam tę sprawę, ponieważ razem z Tomaszem niemal codziennie udzielamy temu Klientowi szeregu porad akwarystycznych na LIVECHAT.

Ten Pan zamawiał rośliny i aranżację z korzeni.

Mimo tego, że wysyłka roślin za granicę jest na odpowiedzialność Klienta (z wiadomych przyczyn, paczka do Irlandii jest dostarczana w ciągu minimum 3-4 dni), próbował on reklamować rośliny.

Niestety reklamację zgłosił niezgodnie z regulaminem sklepu, bez przesyłania zdjęć uszkodzonych roślin podsyłając jedynie fotkę roślin już posadzonych w akwarium. Drogą wyjątku postanowiliśmy pójść Klientowi na rękę.

Mimo tego iż reklamacji żywych roślin wysyłanych poza Polskę nie przyjmujemy (o czym dokładnie informujemy w regulaminie zakupów a jego przeczytanie jest warunkiem złożenia zamówienia) postanowiliśmy pójść Klientowi na rękę i dosłać rośliny przy okazji kolejnego zamówienia lub na drodze rekompensaty zwrócić 50% kwoty za uszkodzone w transporcie rośliny. Oczywiście wszystko "na słowo" ponieważ jakichkolwiek zdjęć ilustrujących uszkodzenie nie doczekaliśmy się (nie licząc zdjęć po kilku dniach z akwarium Klienta).

Klient wybrał opcję nr 2, prosił jednak aby nie zwracać pieniędzy informując nasz iż jeszcze się zastanowi. Po kilku tygodniach napisał iż prosi o zwrot pieniędzy na konto paypal brata. Poprosiliśmy o dane konta do umówionego zwrotu pieniędzy i do dziś nie mamy odpowiedzi :(

----
Jeśli chodzi o korzeń to Klient dostał dokładnie te same korzenie jak na zdjęciu (po przygotowaniu aranżacji materiały są pakowane do pudełka z nazwiskiem Klienta, nie ma możliwości pomyłki). Klient miał problem z ułożeniem korzeni, pomagał mu w tym personel na livechat oraz przez PW, godziny spędzone na poradach jak widać nie przyniosły efektu :(

Poniżej zdjęcia przesłane przez Klienta oraz zdjęcia aranżacji, gołym okiem widać iż ilość korzeni jest w porządku a roszczenia Klienta są bezpodstawne:

Obrazek
Zdjęcie górne - sucha aranżacja dla Klienta. Zdjęcie dolne - zdjęcie nadesłane przez Klienta.

Brak umiejętności odtworzenia ułożenia korzeni nie upoważnia do sugerowania błędu z naszej strony, tym bardziej iż pierwsze przesłane zdjęcia (opublikowane tu przez nas) wskazuje jasno i wyraźnie iż wszystko się zgadza. Jaki byłby sens w zmniejszeniu ilości korzeni???

Forumowicze ocenią to sami.

Mimo wszystko wychodząc naprzeciw zadowoleniu Klienta, zaproponowaliśmy Klientowi gratis dodatkowy korzeń na nasz koszt przy okazji kolejnego zamówienia (jako rodzaj zachęty i wyrażenie dobrej woli z naszej strony) - do dziś brak odpowiedzi w tej sprawie.

http://www.roslinyakwariowe.pl/forum/viewto ... 073#235073
http://www.roslinyakwariowe.pl/forum/viewto ... highlight=
http://www.roslinyakwariowe.pl/forum/viewto ... highlight=
http://www.roslinyakwariowe.pl/forum/viewto ... highlight=
witam czy jesli pan sadzi ze to sa te same korzenie ok sadzcie tak dalej niebede sie zwami droczyl nie dalem paypal bo brat wyjechal na urlop do mexyku niemam z nim kontaktu bo nawet nie powiedzial ze wyjezdza jak wruci dam wam ten paypal i niemam zamiaru juz pisac na wszym forum i prosze mnie nie straszyc droga sadowa bo ja nikogo nie oskarzam ze jestescie oszusci tylko wyrazam swoaj opinie i prozbe Polska jest krajem wolnego slowa czyz nie prawda?

piotrek26
Zainteresowany tematem

Posty: 152
Dołączył: 08 wrz 2010, 20:08

01 lip 2011, 14:43   (#12)  

Ja nie wiem,
wysyłamy setki paczek tygodniowo a jedna na tysiąc musi trafić się sprawa nie do przejścia jak ta :)

Nie jesteśmy w stanie udowodnić Panu na odległość iż nie ma Pan racji,
niestety nawet przesłane przez Pana zdjęcia o tym świadczą. A my jesteśmy pewni tego co zostało spakowane i przygotowane do wysyłki i informowaliśmy o tym Pana już kilkadziesiąt razy, zarówno ja jak i Tomasz, Maciek i pozostałe osoby z którymi Pan rozmawiał.

Mimo tego zaproponowaliśmy Panu satysfakcjonujące rozwiązanie, z którego Pan nie skorzystał, pozostawiając sprawę bez jakiegokolwiek wyjaśnienia, w miedzy czasie nazywając nas publicznie oszustami. Tak się nie robi.

Wystarczyło napisać: "brata nie ma, dam znać na jaki numer przesłać pieniądze w ciągu 30 dni", zamiast w tym samym czasie szkalować dobrą opinię naszego sklepu w sieci Internet tylko na bazie własnego "wydaje mi się".

W takich wypadkach okazuje się, iż mimo błędu ze strony Klienta pójście na rękę nie ma jakiegokolwiek sensu,
a w przypadku niezadowolenia z zakupów lub uwag, należy prosić Klienta o zwrot towaru tak jak robią to inne sklepy. Ucierpią na tym inni Klienci.

Niestety nazywanie kogoś oszustem to nie "wolność słowa" ale pomówienie.
Będąc pewnymi swojej racji nie mamy problemu z udowodnieniem jej w sądzie, dlaczego inne osoby obawiają się tego i uznają taką propozycję rozwiązania sprawy jako "straszenie" nie jest dla nas jasne. Skoro dochodzenie swojej racji w tradycyjny sposób poparte gestami dobrej woli nie przynosi rezultatów.

Krzysztof


01 lip 2011, 14:52   (#13)  

Krzysztof napisał(a):Ja nie wiem,
wysyłamy setki paczek tygodniowo a jedna na tysiąc musi trafić się sprawa nie do przejścia jak ta :)

Nie jesteśmy w stanie udowodnić Panu na odległość iż nie ma Pan racji,
niestety nawet przesłane przez Pana zdjęcia o tym świadczą. A my jesteśmy pewni tego co zostało spakowane i przygotowane do wysyłki i informowaliśmy o tym Pana już kilkadziesiąt razy, zarówno ja jak i Tomasz, Maciek i pozostałe osoby z którymi Pan rozmawiał.

Mimo tego zaproponowaliśmy Panu satysfakcjonujące rozwiązanie, z którego Pan nie skorzystał, pozostawiając sprawę bez jakiegokolwiek wyjaśnienia, w miedzy czasie nazywając nas publicznie oszustami. Tak się nie robi.

Wystarczyło napisać: "brata nie ma, dam znać na jaki numer przesłać pieniądze w ciągu 30 dni", zamiast w tym samym czasie szkalować dobrą opinię naszego sklepu w sieci Internet tylko na bazie własnego "wydaje mi się".

W takich wypadkach okazuje się, iż mimo błędu ze strony Klienta pójście na rękę nie ma jakiegokolwiek sensu,
a w przypadku niezadowolenia z zakupów lub uwag, należy prosić Klienta o zwrot towaru tak jak robią to inne sklepy. Ucierpią na tym inni Klienci.

Niestety nazywanie kogoś oszustem to nie "wolność słowa" ale pomówienie.
Będąc pewnymi swojej racji nie mamy problemu z udowodnieniem jej w sądzie, dlaczego inne osoby obawiają się tego i uznają taką propozycję rozwiązania sprawy jako "straszenie" nie jest dla nas jasne. Skoro dochodzenie swojej racji w tradycyjny sposób poparte gestami dobrej woli nie przynosi rezultatów.
ok ostatni raz pisze do panstwa nie wydaje mi sie tylko tak jest ok proponowaliscie mi zwrot pieniedzy lub doslanie z nastepnym zamowieniem ok ja nikogo nie oskarzam ze jest oszustem tylko zapytalem na forum o te korzenie nie mam zamairu sie sadzic z wami o jakies pieniadze ja musialem odsylac do klijentow po ich tele.do mnie jak im czegos brakowalo czy jak ktos cos zle zrobil musialem sam jechac i poprawiac zawsze byly jakies straty zawsze sa w firmach ok usune ten post i nebede juz pisal na ten temt juz jak mam nusunac post zebyscie mnie nie oskarzali ze pisze ze jestescie oszusci ja nie widze nawet takiego slowa jak pan pisze i to nie sa oszczerstwa bo bym napisal w inny sposob

piotrek26
Zainteresowany tematem

Posty: 152
Dołączył: 08 wrz 2010, 20:08

01 lip 2011, 15:14   (#14)  

Każda firma wiąże się ze stratami w wyniku jakiejkolwiek pomyłki,
my również i nie stanowi to dla nas najmniejszego problemu pod warunkiem że taka pomyłka miała miejsce.

Na naszym zdjęciu wykonanym w Krakowie i Pańskim wykonanym u Pana w akwarium są dokładnie te same korzenie:
Obrazek

I proszę nie udawać greka,
dobrze wiemy gdzie publikowane są przez Pana nieprawdziwe informacje na nasz temat, życzliwi forumowicze nas o tym informują.

Krzysztof


01 lip 2011, 15:17   (#15)  

Krzysztof napisał(a):Każda firma wiąże się ze stratami w wyniku jakiejkolwiek pomyłki,
my również i nie stanowi to dla nas najmniejszego problemu pod warunkiem że taka pomyłka miała miejsce.

Na naszym zdjęciu wykonanym w Krakowie i Pańskim wykonanym u Pana w akwarium są dokładnie te same korzenie:
Obrazek

I proszę nie udawać greka,
dobrze wiemy gdzie publikowane są przez Pana nieprawdziwe informacje na nasz temat, życzliwi forumowicze nas o tym informują.
ok to w takim razie prosze mi powiedziec gdzie znajduje sie korzen drugi po lewo jesli uwazacie ze jest wszystko! ja tylko tu pisalem to o pomoc ulozeniu korzeni

piotrek26
Zainteresowany tematem

Posty: 152
Dołączył: 08 wrz 2010, 20:08











Powiązane tematy


Baza wiedzy akwarystycznej


 
  Działamy od 2001 roku i wspólnie z ponad
30 tysiącami akwarystów z całej Polski zdobywamy wiedzę i dzielimy się doświadczeniem oraz informujemy o nowościach z branży
akwarystycznej.

Sklep firmowy

Bogata oferta ponad 300 gatunków i odmian roślin. Ponad 15 000 produktów dostępnych wysyłkowo lub do
odbioru osobistego w Krakowie (obowiązuje rezerwacja).
Punkt odbiorów: Kraków ul. Młyńska Boczna 5



Użytkownicy przeglądający ten dział: mar1977, Piotr Baszucki i 404 gości

Copyright © 2001-2024 roslinyakwariowe.pl ®
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie całości lub fragmentów strony zabronione.