Masz konto na Forum?     Kupuj taniej o 3% z kodem rabatowym: forumra     
Jesteś tutaj: Serwis Forum Technika CO2


Jaki zawor do butli Co2 ?



Nawożenie dwutlenkiem węgla. Dobór zestawu i sposobu rozpuszczania gazu. Pomiar CO. + nowy temat

09 mar 2012, 16:18 Jaki zawor do butli Co2 ?  (#1)  

Witam

Jak poczytalem forum to widze, ze bardzo wazny jest zawor precyzyjny do regulacji co2, moze opisze co mam:
- kawarium 60x30 obsadzone roslinami w jakis 2/3, glownie gatunku malo wymagajace ale mysle, ze CO2 im dobrze zrobic, teraz podaje wegiel w plynie
- 24 W, swietlowka T5 daylight JBL'a
- filtr kubelkowy Eheim 2211
- i niestety obudowa Wromaka ktora ma tylko jedno "wejscie" na weze itp.

Chce kupic:
- butle 1,5 lub max 2 Kg (chodzi o to by byla max niska)
- reduktor (mozliwe, ze z rotametrem ale nie wiem czy ten ostatni jest konieczny)
- szklany licznik babelkow, szklany zaworek, szklany dyfuzor (to ostatnie o mozliwie malej srednicy)
- i zaworek precyzyjny - pytanie jaka firma ?
Koszt calosc do ok 300-350 PLN.

Nie planuje elektrozaworu, co2 moge podawac 24/7 lub nawet zakrecac butle recznie na noc.
Co mozecie z zaworow polecic ?

Pozdrawiam
Xiant



Xiant
Zainteresowany tematem
 
Posty: 189
Dołączył: 11 gru 2011, 22:32

09 mar 2012, 23:05   (#2)  


Witam

Dziekuje za link ... A co to za firma "zaworek precyzyjny Włoski najlepszy na allegro bardzo dokładny i bardzo precyzyjny !!!!!" ? :)


Pozdrawiam
Xiant



Xiant
Zainteresowany tematem
 
Posty: 189
Dołączył: 11 gru 2011, 22:32

09 mar 2012, 23:16   (#3)  

Napisz do pana sprzedającego i już masz odpowiedź-proste prawda!Mam propozycję-kup cały zestaw i odsprzedaj mi elektrozawór-połowa kosztów ci odpada!!! :wink:
Czas na roślinne!!!



wojtas0901
Początkujący
 
Posty: 15
Dołączył: 29 wrz 2011, 19:45

09 mar 2012, 23:20   (#4)  

wojtas0901 napisał(a):Napisz do pana sprzedającego i już masz odpowiedź-proste prawda!Mam propozycję-kup cały zestaw i odsprzedaj mi elektrozawór-połowa kosztów ci odpada!!! :wink:

Witam

Wiem, ze moge napisac ale jesli ktos opisuje w aukcji, ze "najlepsze na swiecie" to podchodze do tego z dystansem i to duzym :) Czytalem opinie, ze lepiej unikac Tekma, q-pneumatic ... mozliwe, ze jakas wloska firma produkuje zaworki dobrej jakosci ale nazwa by sie przydala :)


Pozdrawiam
Xiant



Xiant
Zainteresowany tematem
 
Posty: 189
Dołączył: 11 gru 2011, 22:32

09 mar 2012, 23:25   (#5)  

By sie np. tak nie wpakowac:
http://www.sklep-pyszczak.pl/product.php?id_product=260

Koszt znikomy, budowa prosta ... ciekawe jak z dzialaniem :P



Xiant
Zainteresowany tematem
 
Posty: 189
Dołączył: 11 gru 2011, 22:32

09 mar 2012, 23:42   (#6)  

nieeee, teraz przesadziłeś. Przy ciśnieniu które generuje butla to rozniesie Ci to w pył, poszukaj dobrego, ostatnio kolega z forum (chyba AquaNL) znalazł dobre zaworki podobno lepsze od cammozzi które nie miały równych

Avatar użytkownika

OjGeN
Znający temat
 
Posty: 1278
Dołączył: 26 sty 2011, 18:20
Miasto: Gliwice

09 mar 2012, 23:42   (#7)  

Przykład pierwsza klasa!Teraz wrócę do zaworka-ja od dwóch miesięcy mam q pneumatic i na razie daje radę,ale u mnie nie musi lecieć jeden czy dwa bąble na sek.więc chyba każdy(prócz tego z linka co podałeś)się nada!
Czas na roślinne!!!



wojtas0901
Początkujący
 
Posty: 15
Dołączył: 29 wrz 2011, 19:45

10 mar 2012, 19:07   (#8)  

wojtas0901 napisał(a):Przykład pierwsza klasa!Teraz wrócę do zaworka-ja od dwóch miesięcy mam q pneumatic i na razie daje radę,ale u mnie nie musi lecieć jeden czy dwa bąble na sek.więc chyba każdy(prócz tego z linka co podałeś)się nada!


Witam

A taka butla moze sie nadawac ?
http://allegro.pl/maxpressure-polska-bu ... 77867.html
Zalezy mi na tym by byla maxymalnie niska.


Pozdrawiam
Xiant



Xiant
Zainteresowany tematem
 
Posty: 189
Dołączył: 11 gru 2011, 22:32

10 mar 2012, 19:25   (#9)  

Raczej nie, gwint jakiś dziwny, nie ma możliwości zakręcenia, nabicie chyba tylko przez przetoczke z innej butli, powiedz jaka ma być maksymalna wysokość to coś się dostosuje

Avatar użytkownika

OjGeN
Znający temat
 
Posty: 1278
Dołączył: 26 sty 2011, 18:20
Miasto: Gliwice

10 mar 2012, 21:25   (#10)  

OjGeN napisał(a):Raczej nie, gwint jakiś dziwny, nie ma możliwości zakręcenia, nabicie chyba tylko przez przetoczke z innej butli, powiedz jaka ma być maksymalna wysokość to coś się dostosuje

Witam

Butla standard ma ok 45 cm a to juz za duzo dla mnie, musze mocno przerobic szafke a to kuchenny mebel i nie jest to proste. Ale tak do 35-40 cm juz mysle dam rade. Znalazlem cos takiego:
http://allegro.pl/butla-co2-1-5-kg-nisk ... 20047.html
obawiam sie tylko, czy to nie przerabiane z gasnicy czy cos ...


Pozdrawiam
Xiant



Xiant
Zainteresowany tematem
 
Posty: 189
Dołączył: 11 gru 2011, 22:32

10 mar 2012, 21:51   (#11)  

Xiant napisał(a):

Witam

Dziekuje za link ... A co to za firma "zaworek precyzyjny Włoski najlepszy na allegro bardzo dokładny i bardzo precyzyjny !!!!!" ? :)


Pozdrawiam
Xiant


Witam
Przy wyborze zestawu co2 też miałem problem co wybrać.
Poczytałem trochę forów i odkryłem gościa na alledrogo o ps. bebecebul, kupiłem u niego zestaw- butla 1.5kg reduktor 2-zegarowy , dyfuzor, licznik bąbelków, zaworek przeciwzwrotny o wężyku nie wspominając, wyszło tanio a facet bazuje na sprzęcie camozzi, dla znających temat ta firma powinna być znana. Tutaj masz co on oferuje http://www.fotosik.pl/u/bebecebula , nie jest to krypto-reklama tylko polecanie faceta który wie co zrobić aby zestaw do co2 był profesjonalnie wykonany. Mam nadzieję że sklep RA nie będzie miał nic przeciwko mojemu postowi. Mój zestaw wygląda tak.
Załączniki
co2.jpg
(16.37 KiB) Pobrane 765 razy

Avatar użytkownika

Krzywulec
Poznaje temat
 
Posty: 72
Dołączył: 29 lis 2011, 11:28
Miasto: Lublin

10 mar 2012, 21:59   (#12)  

Xiant napisał(a):
OjGeN napisał(a):Raczej nie, gwint jakiś dziwny, nie ma możliwości zakręcenia, nabicie chyba tylko przez przetoczke z innej butli, powiedz jaka ma być maksymalna wysokość to coś się dostosuje

Witam

Butla standard ma ok 45 cm a to juz za duzo dla mnie, musze mocno przerobic szafke a to kuchenny mebel i nie jest to proste. Ale tak do 35-40 cm juz mysle dam rade. Znalazlem cos takiego:
http://allegro.pl/butla-co2-1-5-kg-nisk ... 20047.html
obawiam sie tylko, czy to nie przerabiane z gasnicy czy cos ...


Pozdrawiam
Xiant


To na pewno jest przerabiana gaśnica, moja butla ma z 20 lat i się nic nie dzieje. Jeśli tej nie kupisz to obawiam się że innej nie znajdziesz, chyba że mini zestawy no nano z butla jednorazową

Avatar użytkownika

OjGeN
Znający temat
 
Posty: 1278
Dołączył: 26 sty 2011, 18:20
Miasto: Gliwice

10 mar 2012, 22:06   (#13)  

OjGeN napisał(a):
Xiant napisał(a):
OjGeN napisał(a):Raczej nie, gwint jakiś dziwny, nie ma możliwości zakręcenia, nabicie chyba tylko przez przetoczke z innej butli, powiedz jaka ma być maksymalna wysokość to coś się dostosuje

Witam

Butla standard ma ok 45 cm a to juz za duzo dla mnie, musze mocno przerobic szafke a to kuchenny mebel i nie jest to proste. Ale tak do 35-40 cm juz mysle dam rade. Znalazlem cos takiego:
http://allegro.pl/butla-co2-1-5-kg-nisk ... 20047.html
obawiam sie tylko, czy to nie przerabiane z gasnicy czy cos ...


Pozdrawiam
Xiant


To na pewno jest przerabiana gaśnica, moja butla ma z 20 lat i się nic nie dzieje. Jeśli tej nie kupisz to obawiam się że innej nie znajdziesz, chyba że mini zestawy no nano z butla jednorazową

Z tego co się dowiadywałem u faceta to te butle są po azocie, po wymianie zaworu przystosowanego do co2 przeszły legalizacje pod kątem co2, moja ma takową do 2020 roku. Butla posiada zawór bezpieczeństwa 190 bar.Tak przez przypadek wyszło że ja i bebecebul jesteśmy z Lublina.
Ostatnio edytowano 10 mar 2012, 22:21 przez Krzywulec, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika

Krzywulec
Poznaje temat
 
Posty: 72
Dołączył: 29 lis 2011, 11:28
Miasto: Lublin

10 mar 2012, 22:14   (#14)  

To nie ma się co zastanawiać ino brać ;D

Avatar użytkownika

OjGeN
Znający temat
 
Posty: 1278
Dołączył: 26 sty 2011, 18:20
Miasto: Gliwice

11 mar 2012, 13:56   (#15)  

OjGeN napisał(a):To nie ma się co zastanawiać ino brać ;D

Witam

Wlasnie zamawiam od tego Pana, dogadujemy szczegoly :) Potem na spokojnie poszuka sie zaworkow i innym bambetli :)


Pozdrawiam
Xiant



Xiant
Zainteresowany tematem
 
Posty: 189
Dołączył: 11 gru 2011, 22:32








Powiązane tematy
  • Bimbrownia - sposób dozowania CO2 dla początkujących

    Bimbrownia CO2 opiera swoje działanie na produkcji dwutlenku węgla przez drożdże, które wytwarzają go w procesie fermentacji cukru. Powstaje tzw. zacier fermentacyjny zawierający alkohol - produkt u...

    Wyświetlenia: 109881 | Odpowiedzi: 180 czytaj więcej...

  • CO2 bimbrownika czy butla

    Witajcie.! Od niedawna zastanawiam się jakiego typu CO2 użyć w swoim baniaku 54l oświetlenie 2x 15w aquael plant, dużo czytałem o bimbrowni ale jakoś nie mogę się zdecydować z drogiej strony nie należ...

    Wyświetlenia: 1089 | Odpowiedzi: 14 czytaj więcej...

  • Reaktor CO2 i filtr w jednym DIY

    Witam. Mam w planie taki mikser i filtr w jednym. Zastanawiam się czy ktoś robił coś takiego. Jakie macie panowie i panie zdanie. Filtr oczywiscie wewnetrzny.

    Wyświetlenia: 652 | Odpowiedzi: 4 czytaj więcej...

  • Czystość CO2 z butli

    Od kilka dni podaje co2 z butli na reaktor własnej roboty. To jest zwykła butelka PET założona na gąbkę i do niej wciśniety jest wężyk od co2. Gąbka jest na wlocie filtra wewnętrznego. Rozpuszczalność...

    Wyświetlenia: 708 | Odpowiedzi: 5 czytaj więcej...

  • Miejsca, w których można nabić butlę CO2 (cała Polska)

    Sam stanalem przed decyzja zakupienia butli CO2 (poza wakacjami rzadko bywam w domu a przygotowanie 10l mieszaniny rekacyjnej jak by nie bylo zajmuje troche cennego czasu). Pomyslalem przy okazji o ...

    Wyświetlenia: 170914 | Odpowiedzi: 379 czytaj więcej...



Recenzje

Ładowanie...

Baza wiedzy akwarystycznej


 
  Działamy od 2001 roku i wspólnie z ponad
30 tysiącami akwarystów z całej Polski zdobywamy wiedzę i dzielimy się doświadczeniem oraz informujemy o nowościach z branży
akwarystycznej.

 

Sklep firmowy

Bogata oferta ponad 300 gatunków i odmian roślin. Ponad 15 000 produktów dostępnych wysyłkowo lub do
odbioru osobistego w Krakowie (obowiązuje rezerwacja).
Punkt odbiorów: Kraków ul. Młyńska Boczna 5



Użytkownicy przeglądający ten dział: jason888 i 112 gości

Sklep akwarystyczny - produkty ADA (Aqua Deign Amano)
Copyright © 2001-2021 roslinyakwariowe.pl ®
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie całości lub fragmentów strony zabronione.