Masz konto na Forum?     Kupuj taniej o 3% z kodem rabatowym: forumra     
Jesteś tutaj: Serwis Forum Technika CO2


Dyfuzor - ceramiczny czy lipowy



Nawożenie dwutlenkiem węgla. Dobór zestawu i sposobu rozpuszczania gazu. Pomiar CO. + nowy temat
Witam !

Ktory dyfuzor wytwarza mniejsze pecherzyki CO2 ? Ceramiczny czy lipowy ?



Lukhor
Początkujący
 
Posty: 17
Dołączył: 03 mar 2008, 12:21

16 mar 2008, 14:07   (#2)  

Chciałem się podpiąć pod temat i który dyfuzor lepiej nadaje się do bimbrowni ???

Avatar użytkownika

bati
Zainteresowany tematem
 
Posty: 272
Dołączył: 04 lut 2008, 20:14
Miasto: Uniejów

Lukhor napisał(a):Witam ! Ktory dyfuzor wytwarza mniejsze pecherzyki CO2 ? Ceramiczny czy lipowy ?

Weź je dwa i porównaj. :wink:
Osobiście wybrałbym jednak ceramiczny.

Avatar użytkownika

Armek
Znający temat
 
Posty: 1341
Dołączył: 03 wrz 2003, 14:16

16 mar 2008, 23:59   (#4)  

Armek ale dałeś wyczerpująca odpowiedź !!! "WEŹ I SE PORÓWNAJ" jak by kolega miał kostkę lipową i dyfuzor ceramiczny to by pewnie nie zakładał tego tematu !!!
Armek trzeba było sie lepiej wogóle nie odzywać !!! :lol: :lol: :lol:

Avatar użytkownika

bati
Zainteresowany tematem
 
Posty: 272
Dołączył: 04 lut 2008, 20:14
Miasto: Uniejów

17 mar 2008, 00:06   (#5)  

bati napisał(a):Armek ale dałeś wyczerpująca odpowiedź !!! "WEŹ I SE PORÓWNAJ" jak by kolega miał kostkę lipową i dyfuzor ceramiczny to by pewnie nie zakładał tego tematu !!!
Armek trzeba było sie lepiej wogóle nie odzywać !!! :lol: :lol: :lol:

Nie SE, tylko SOBIE jak już. :lol: :lol: :lol:
Dyfuzory były już tyle razy opisywane, że opcja SZUKAJ naprawdę nie boli.
A na pytanie też i Twoje odpowiedziałem.

Avatar użytkownika

Armek
Znający temat
 
Posty: 1341
Dołączył: 03 wrz 2003, 14:16

17 mar 2008, 17:23   (#6)  

Tam był "..." - (cudzysłów) i dlatego napisałem se
pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź :D

Avatar użytkownika

bati
Zainteresowany tematem
 
Posty: 272
Dołączył: 04 lut 2008, 20:14
Miasto: Uniejów

17 mar 2008, 17:33   (#7)  

Proszę, na zdrowie. :D


Edit: Nie ma problemu Robcio.
Wrzucam to co udało mi się znaleźć.
Załączniki
Dyfuzor lipowy DIY.JPG
Dyfuzor ceramiczny.JPG
(20.59 KiB) Pobrane 3066 razy
Ceramiczny 2.JPG
(18.38 KiB) Pobrane 3066 razy
Ostatnio edytowano 18 mar 2008, 13:14 przez Armek, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika

Armek
Znający temat
 
Posty: 1341
Dołączył: 03 wrz 2003, 14:16

17 mar 2008, 20:13   (#8)  

Hej, koledzy nie zaśmiecajcie forum takimi głupstwami ! Armek lepiej byłoby, zamiast zrzutu z tej wymiany zdań, dać linka do wyglądu obydwu dyfuzorów.
Pokora wobec praw natury.
Robert Ruszczyk
Zapraszam do odwiedzenia bloga, małe formaty

Avatar użytkownika

Robcio
Stały bywalec
 
Posty: 369
Dołączył: 29 maja 2005, 07:56
Miasto: Łódź

19 mar 2008, 22:42   (#9)  

Dyfuzor dyfuzorowi nierowny - zalezy jakie gestosci spiek jest zastosowany.

A probowal ktos kostke z zestawu do co2 Rataja? Przyznam, ze bylem w szoku gdy ja pierwszy raz podlaczylem :) Postaram sie zalatwic zdjecia :)
mgr biologii - botanik, specjalista z zakresu fizjologii roślin wodnych


Avatar użytkownika

Piotr Baszucki
roslinyakwariowe.pl
 
Posty: 11297
Dołączył: 19 cze 2003, 10:52
Miasto: Nowa Ruda/Wrocław/Kraków

20 mar 2008, 20:43   (#10)  

Armek, zdjęcia bardzo się przydały 8) . Także i mnie. Piotr poruszył tutaj problem gęstości spieku, rzecz pomijaną przez wielu sprzedawców w opisach produktu. Zauważyłem w dyfuzorze Eheima, że spiek wytwarza bąbelki o niezbyt drobnej średnicy. Spodziewałem się "mgły" jak z kostki lipowej, a tymczasem idą sobie banieczki jakby to była kostka napowietrzacza, a nie ceramiczny spiek :roll: Tak więc duża część CO2, leci sobie nierozpuszczona do atmosfery.
Pokora wobec praw natury.
Robert Ruszczyk
Zapraszam do odwiedzenia bloga, małe formaty

Avatar użytkownika

Robcio
Stały bywalec
 
Posty: 369
Dołączył: 29 maja 2005, 07:56
Miasto: Łódź

20 mar 2008, 21:16   (#11)  

Przez pół roku używałem tego dyfuzora-
http://allegro.pl/item327816785_atomize ... yjny_.html

Był ok,ładnie rozpuszczał -powstawała ładna mgiełka,aż przy czyszczeniu (dodam że bardzo delikatnie) spiek złamał się na pół.

W sklepie powiedzieli mi że tak się często dzieje.
Wielkim plusem był w nim licznik bąbelków-bardzo dokładnie i ładnie widoczne bąble.

Poszedłem po nowy do Diskus zoo i kupiłem ten
http://allegro.pl/item329329915_dyfuzor ... a_elk.html
W sklepie 38 zł.
Odradzam jest beznadziejny.
Licznik bardzo niedokładny-są to jakieś złe proporcje tej szklanej szyjki.
W ogóle nie można doliczyć się bąbelków-bardziej przypomina to dmuchanie przez dzieci baniek mydlanych -bąble o jakiś nieregularnych kształtach.

A rozpuszczanie z wyglądu przypomina napowietrzacz.

Tak więc oba mają spiek ceramiczny ale tylko ten pierwszy plastikowy bym wam polecił.
Teraz zastanawiam się czy znowu nie zmienić.



dracco74
 

20 mar 2008, 21:38   (#12)  

Dlatego: THE WINNER IS?! taa daam!

Avatar użytkownika

Armek
Znający temat
 
Posty: 1341
Dołączył: 03 wrz 2003, 14:16

20 mar 2008, 21:42   (#13)  

Tylko nie kazdy "tadaam" ma filtr zewnetrzny :)
mgr biologii - botanik, specjalista z zakresu fizjologii roślin wodnych


Avatar użytkownika

Piotr Baszucki
roslinyakwariowe.pl
 
Posty: 11297
Dołączył: 19 cze 2003, 10:52
Miasto: Nowa Ruda/Wrocław/Kraków

20 mar 2008, 21:54   (#14)  

Piotrze, co to za magiczna kostka Rataja ? Co Cię, w niej tak zszokowało ?
Pokora wobec praw natury.
Robert Ruszczyk
Zapraszam do odwiedzenia bloga, małe formaty

Avatar użytkownika

Robcio
Stały bywalec
 
Posty: 369
Dołączył: 29 maja 2005, 07:56
Miasto: Łódź

20 mar 2008, 21:56   (#15)  

Nie mam pod reka zdjec by pokazac...kostka z zewnatrz wyglada jak zwykly kamien napowietrzajacy (nawet brzydziej)..a daja super mgielke zblizona do spieku, ktorych stosujemy w naszych dyfuzorach. a jest przy tym smiesznie tania - trzeba bedzie sprawdzic czy tak jest w kazdym modelu czy to jedynie taki egzemplarz sie trafil.
mgr biologii - botanik, specjalista z zakresu fizjologii roślin wodnych


Avatar użytkownika

Piotr Baszucki
roslinyakwariowe.pl
 
Posty: 11297
Dołączył: 19 cze 2003, 10:52
Miasto: Nowa Ruda/Wrocław/Kraków

20 mar 2008, 22:03   (#16)  

Czyżby ta?
Załączniki
Kostka.JPG
(9.38 KiB) Pobrane 2756 razy
Kostka 1.JPG
(8.56 KiB) Pobrane 2756 razy

Avatar użytkownika

Armek
Znający temat
 
Posty: 1341
Dołączył: 03 wrz 2003, 14:16

22 mar 2008, 14:22   (#17)  

Witam
Dawno nie zabieeralem glosu;). Korzystalem z dyfuzora AquaArtu , jednak maly wypadek sprawil ze napredce musialem go zmienic. Z ciekawosci zmontowalem nowy z kawalka strzykawki kostki lipowe i bylem zdumiony. Okazalo sie ze ten zrobiony za pare groszy z kostki lipowej dziala o wiele efektywniej. Z drugiej strony wiem ze nawet produkt tej samej marki rozni sie miedzy soba bo w procesie produkcji spieku ceramicznego nie da sie uzyskac identycznych porow. Pozdrawiam :)
Bzdziszewiakiem tańczyć by sie chciało.

Avatar użytkownika

Aquario
Poznaje temat
 
Posty: 90
Dołączył: 06 lis 2007, 19:39
Miasto: Bździszewo

06 sie 2009, 11:07   (#18)  

Armek napisał(a):Czyżby ta?


Nie nie..to inna - taka szara jak od zestawu Biokvas:
http://www.roslinyakwariowe.pl/sklep/th ... kvas_2.jpg

Tutaj jest dokladny link do fotki:
http://www.roslinyakwariowe.pl/sklep/ko ... -4954.html


Za taka cene mysle, ze warto przetestowac - no i obedzie sie bez skakania po drzewach i kupowania strzykawek ;p
mgr biologii - botanik, specjalista z zakresu fizjologii roślin wodnych


Avatar użytkownika

Piotr Baszucki
roslinyakwariowe.pl
 
Posty: 11297
Dołączył: 19 cze 2003, 10:52
Miasto: Nowa Ruda/Wrocław/Kraków

06 sie 2009, 11:17   (#19)  

Link do istrukcji przygotowania dyfuzora z drewna lipowego:

http://www.roslinyakwariowe.pl/index.ph ... owego.html
mgr biologii - botanik, specjalista z zakresu fizjologii roślin wodnych


Avatar użytkownika

Piotr Baszucki
roslinyakwariowe.pl
 
Posty: 11297
Dołączył: 19 cze 2003, 10:52
Miasto: Nowa Ruda/Wrocław/Kraków

06 sie 2009, 11:39   (#20)  

Hej
ja rowniez polecam kostke rataja ... mam dwie i uzywam ich okolo 4-5 miesiecy
szczerze mowiac sprawdzaja sie swietnie i sa no... powiedzmy niewielkich rozmiarow :)

Avatar użytkownika

Andrzej_Turczynowicz
Zainteresowany tematem
 
Posty: 271
Dołączył: 30 lip 2007, 16:47
Miasto: Łódź

06 sie 2009, 12:06   (#21)  

Moim zdaniem najlepszym i tanim rozwiązaniem jest dyfuzor zewnętrzny z allegro :D - jedyny warunek to trzeba posiadać kubełek

Obrazek
ZALETY: Prosta, praktyczna (wbudowany licznik bąbelków), tania (29 zł), gotowa konstrukcja, minimalizująca ilość wężyków dostarczających co2 (spada ryzyko nieszczelności), zero urządzeń w zbiorniku, no i dłuuuga droga jaka pokonuje co2: 2m węża od filtra
Dodatkowo dokupiłem metr węża 32mm i dołożyłem kilka biobali
W mojej 240l efekty są super:szybko rozpuszcza CO2 i to w dużych ilościach, ZERO rozproszonych mikro bąbelków, nitki z którymi tak długo walczyłem pozostały jedynie w pamięci :D
POLECAM

Avatar użytkownika

Adamynas
Aktywny użytkownik
 
Posty: 647
Dołączył: 24 kwi 2007, 12:59
Miasto: Płock

06 sie 2009, 15:45   (#22)  

Tylko że te kulki ograniczają wydajność filtra, coś za coś.

Avatar użytkownika

Marlon
Zainteresowany tematem
 
Posty: 227
Dołączył: 20 wrz 2008, 16:38

06 sie 2009, 16:29   (#23)  

Ja tam wole estetyczne szklane dyfuzory wewnatrz akwarium :)
mgr biologii - botanik, specjalista z zakresu fizjologii roślin wodnych


Avatar użytkownika

Piotr Baszucki
roslinyakwariowe.pl
 
Posty: 11297
Dołączył: 19 cze 2003, 10:52
Miasto: Nowa Ruda/Wrocław/Kraków

06 sie 2009, 17:15   (#24)  

Moim skromnym, niedouczonym :) zdaniem najlepszy dyfuzor to lipna strzykawka :)
Pozdrawiam
"Wiem, że nic nie wychodzi...ale się staram" :D

72l (60x30x40) http://www.roslinyakwariowe.pl/forum/vi ... highlight=
45l (50x30x30) http://www.roslinyakwariowe.pl/forum/vi ... 511#148511

Avatar użytkownika

aquaseb
Poznaje temat
 
Posty: 94
Dołączył: 07 maja 2009, 09:53
Miasto: Wleń

06 sie 2009, 23:41   (#25)  

Marlon napisał(a):Tylko że te kulki ograniczają wydajność filtra, coś za coś.

Dyfuzora nie czyściłem chyba od 2 miesięcy a filtra to i ze 4 miechy - JBL CP 250 i przepływ mam ok, nawet lekko przykręcony
W 240l na wspomnianym filtrze smiga jak trzeba :D i tylko rurki pozostały do wymiany na szkło

Avatar użytkownika

Adamynas
Aktywny użytkownik
 
Posty: 647
Dołączył: 24 kwi 2007, 12:59
Miasto: Płock








Powiązane tematy
  • CO2 bimbrownika czy butla

    Witajcie.! Od niedawna zastanawiam się jakiego typu CO2 użyć w swoim baniaku 54l oświetlenie 2x 15w aquael plant, dużo czytałem o bimbrowni ale jakoś nie mogę się zdecydować z drogiej strony nie należ...

    Wyświetlenia: 973 | Odpowiedzi: 14 czytaj więcej...

  • Czy warto zastosować CO2?

    Witam. Mam pytanie. Warto kupić butle tylko ze wzglądu na monte carlo?

    Wyświetlenia: 1519 | Odpowiedzi: 6 czytaj więcej...

  • Dyfuzor do filtra zewnętrznego co2? Identyfikacja

    Podejrzewam że jest to dyfuzor, tylko za bardzo nie wiem gdzie dokładnie się to montuje (wewnątrz akwarium czy poza) i po co jest to sitko... ma wejście na mały wężyk, 2 wejścia/wyjścia na węże 12/16...

    Wyświetlenia: 1114 | Odpowiedzi: 2 czytaj więcej...

  • 112L dyfuzor czy reaktor ?

    Hej, Jak w temacie. Przymierzam się do kupna zestawu co2 i zastanawiam się który z powyższych wybrać. Gdzieś przeczytałem, że reaktor raczej jest wskazany przy dużych przepływach w filtrze, co przy m...

    Wyświetlenia: 3840 | Odpowiedzi: 19 czytaj więcej...

  • Dyfuzor przepływowy ?

    W nowym akwarium chcę się pozbyć dyfuzora szklanego na rzecz dyfuzor przepływowego poza akwarium. Rozważam samoróbkę opartą na korpusie narurowym jak na zdjęciu poniżej korpusy_grupa.jpg lub gotowe ...

    Wyświetlenia: 3695 | Odpowiedzi: 19 czytaj więcej...



Recenzje

Ładowanie...

Baza wiedzy akwarystycznej


 
  Działamy od 2001 roku i wspólnie z ponad
30 tysiącami akwarystów z całej Polski zdobywamy wiedzę i dzielimy się doświadczeniem oraz informujemy o nowościach z branży
akwarystycznej.

 

Sklep firmowy

Bogata oferta ponad 300 gatunków i odmian roślin. Ponad 15 000 produktów dostępnych wysyłkowo lub do
odbioru osobistego w Krakowie (obowiązuje rezerwacja).
Punkt odbiorów: Kraków ul. Młyńska Boczna 5



Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 71 gości

Sklep akwarystyczny - produkty ADA (Aqua Deign Amano)
Copyright © 2001-2021 roslinyakwariowe.pl ®
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie całości lub fragmentów strony zabronione.
           


 
Uruchomiono zadanie harmonogramu