Jesteś tutaj: Serwis Forum Ogólne Forum ogólne

Pomoc - atakuje mi rośliny

Dyskusje ogólnooakwarystyczne oraz posty nie pasujące do innych działów. + nowy temat

17 maja 2021, 21:11 Pomoc - atakuje mi rośliny  (#1)  

Jestem początkującym akwarystą i proszę doświadczonych kolegów o pomoc. Nie mogę zapanować nad porostem prawdopodobnie glonów na roślinkach.
Doradzcie coś jak się tego pozbyć. W załączeniu testy z JBL. Podmieniam z 20% wody co dwa tygodnie, CO2 idzie z bimbrowni, rośliny fajnie szybko rosną ale cały czas pokrywają się tym czarnym dziadostwem.
Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł. Czego może brakować. Dziekuje za pomoc
Załączniki
1621277954916.jpg
1621277954912.jpg
jblproscan.png

fkiepski
Początkujący

17 maja 2021, 22:30 Re: Pomoc - atakuje mi rośliny  (#2)  

Glon to krasnorosty. Czyli brak higieny w zbiorniku. 20% co 2 tygodnie to za mało. Rób podmiany ze 40% co tydzień. Jaki masz filtr? Kiedy czyszczony? Odmulasz podłoże przy podmianach? Masz nieźle srające ryby.
A i te testy są guzik warte. Jak już to kropelkowe.

Binio
Stały bywalec

18 maja 2021, 07:50 Re: Pomoc - atakuje mi rośliny  (#3)  

CO2 i napowietrzacz to trochę wykluczające się rzeczy.

Akaruz
Zaawansowany użytkownik

Miasto: Kraków

18 maja 2021, 08:42 Re: Pomoc - atakuje mi rośliny  (#4)  

No i roslin jak na lekarstwo.

marikfox
Stały bywalec

Powiązane tematy
  • Rosliny z naturalnych zbiorników

Przynosicie? Zasiedlacie? Próbuję zaszczepić zieleninę z Zalewu Zegrzyńskiego, ale... smrodek jak od ryb, wymagają długotrwałego płukania w kranówce na roślinkach życie, jakieś gąsieniczki Polecicie k...

Wyświetlenia: 678 | Odpowiedzi: 4 czytaj więcej...

• Pomoc w identyfikacji rośliny - wgraj zdjęcie

Temat dedykowany identyfikacji gatunków roślin wodnych.

Wyświetlenia: 218518 | Odpowiedzi: 2062 czytaj więcej...

• Pomoc w diagnozie niedoboru