Jesteś tutaj: Serwis Forum Aquascaping Baza akwariów


030l - BN/T - Kaczmar202



Galeria naszych roślinnych. Szczegółowe opisy i dzienniki prowadzenia zbiorników. Nasze BLOGi. + nowy temat

04 wrz 2020, 22:22 030l - BN/T - Kaczmar202  (#1)  

Chciałbym zaprezentować swoja kostkę aquaela.
Wymiary: 29x29x35
Oświetlenie: początkowo aquel sunny, teraz chihirios rgb a plus
Podłoże: aquaart substrat pro
Nawożenie: potas, później albo tropica albo growise
Co2 z butli, dyfuzor neo
Filtracja: aquael fzn3 gabka plus matrix
Flora: elocharis sp. Mini
Rotala rotundifolia red
Rotala macrandra
Pływa sobie bojownik
Ostatnio miałem inwazje nitek zielonych długich ale powoli wychodzę, spowodowane byc może karmieniem przez syna 🥳🥳
Załączniki
IMG_20200904_194500.jpg
IMG_20200904_194133.jpg
IMG_20200816_201914.jpg
IMG_20200802_145317.jpg
IMG_20200801_125758.jpg



Kaczmar202
Poznaje temat
 
Posty: 54
Dołączył: 14 sty 2018, 09:59

04 wrz 2020, 22:34 Re: 30l/bnt/Kaczmar202  (#2)  

Nawet spoko to wygląda. A ta kaskada nie robi ci pralki? Czy masz ją skręconą

Avatar użytkownika

Scenery Stone
Zainteresowany tematem
 
Posty: 198
Dołączył: 04 gru 2019, 09:45

04 wrz 2020, 22:47   (#3)  

Skręcona mocno, inaczej pralka faktycznie. Model czy dwa niżej tez byłoby ok



Kaczmar202
Poznaje temat
 
Posty: 54
Dołączył: 14 sty 2018, 09:59

04 wrz 2020, 23:15 Re: 30l/bnt/Kaczmar202  (#4)  

Na jakim poziomie świecisz?



Dany88
Zainteresowany tematem
 
Posty: 218
Dołączył: 13 wrz 2018, 22:18

04 wrz 2020, 23:50   (#5)  

Red: 65
Blue: 40
Green : 45 tak z pamięci, jutro sprawdzę jeszcze. Duzy zapas mocy jest moim zdaniem.
Bede zwiększać ale to z czasem, jak urosnie i sie ustabilizuje, świece 8h z czego 2h wschod i zachód.



Kaczmar202
Poznaje temat
 
Posty: 54
Dołączył: 14 sty 2018, 09:59

05 wrz 2020, 08:01 Re: 30l/bnt/Kaczmar202  (#6)  

Witaj,dołożył bym 3 kamień (trochę mniejszy )



aleksanderwielki
Zainteresowany tematem
 
Posty: 172
Dołączył: 22 sie 2020, 17:52
Miasto: Kraków

05 wrz 2020, 13:20   (#7)  

Ale w sumie jest 5 🤷‍♂️



Kaczmar202
Poznaje temat
 
Posty: 54
Dołączył: 14 sty 2018, 09:59

05 wrz 2020, 15:01 Re:  (#8)  

Kaczmar202 napisał(a):Red: 65
Blue: 40
Green : 45 tak z pamięci, jutro sprawdzę jeszcze. Duzy zapas mocy jest moim zdaniem.
Bede zwiększać ale to z czasem, jak urosnie i sie ustabilizuje, świece 8h z czego 2h wschod i zachód.


Dokładnie świece:
Red: 70
Green: 39
Blue: 40

Pozdrawiam



Kaczmar202
Poznaje temat
 
Posty: 54
Dołączył: 14 sty 2018, 09:59

05 wrz 2020, 16:12 Re:  (#9)  

Kaczmar202 napisał(a):Ale w sumie jest 5 🤷‍♂️

:) no tak, taki pol z tego największego,ale to moja wizja ;)



aleksanderwielki
Zainteresowany tematem
 
Posty: 172
Dołączył: 22 sie 2020, 17:52
Miasto: Kraków

06 wrz 2020, 20:29 Re: 030l - BN/T - Kaczmar202  (#10)  

Dodaje lepsze zdjęcie, glon w odwrocie, rosliny rosną



Kaczmar202
Poznaje temat
 
Posty: 54
Dołączył: 14 sty 2018, 09:59

07 wrz 2020, 15:54 Re: 030l - BN/T - Kaczmar202  (#11)  

Witam jak ci sie sprawuje matrix ? Ile masz gąbki i ile matrixa ?

Avatar użytkownika

dariuszmachander
Znający temat
 
Posty: 1565
Dołączył: 30 maja 2014, 11:31

07 wrz 2020, 16:04 Re: 030l - BN/T - Kaczmar202  (#12)  

Pytanie, czy w momencie występowania nitek mierzyłeś może azot i fosfor? jeżeli tak to jakie miałeś wartości?



Watkins
Poznaje temat
 
Posty: 139
Dołączył: 23 mar 2017, 12:19

07 wrz 2020, 16:24 Re: 030l - BN/T - Kaczmar202  (#13)  

Parametrów nie mierze od początku, staram sie reagować na to co widzę, podmiany robię 2x w tygodniu po 10l woda ro, wzbogacona o mineralizator growise, do tego potas i ostrożnie makro. Mikro jeszcze nie podaje. Póki co jakoś to działa. Matrixa mam 3/4 z jednego koszyka, reszta to gąbki. Pierwsze poltora tygodnia podmiany co 2 dzień.
Pozdrawiam



Kaczmar202
Poznaje temat
 
Posty: 54
Dołączył: 14 sty 2018, 09:59

17 wrz 2020, 19:46 Re: 030l - BN/T - Kaczmar202  (#14)  

Powoli zarasta..



Kaczmar202
Poznaje temat
 
Posty: 54
Dołączył: 14 sty 2018, 09:59

17 wrz 2020, 19:47 Re: 030l - BN/T - Kaczmar202  (#15)  

Kaczmar202 napisał(a):Powoli zarasta..


Zdjęcia zapomniałem



Kaczmar202
Poznaje temat
 
Posty: 54
Dołączył: 14 sty 2018, 09:59

18 wrz 2020, 11:00 Re: 030l - BN/T - Kaczmar202  (#16)  

Jak zarośnie, może być ciekawie :). Może dolej wody?

Avatar użytkownika

salava8
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 2410
Dołączył: 19 lis 2013, 22:20
Miasto: Kraków

18 wrz 2020, 14:22 Re: 030l - BN/T - Kaczmar202  (#17)  

salava8 napisał(a):Jak zarośnie, może być ciekawie :). Może dolej wody?
Heh, wode dolałem, paruje za szybko
Dzieki ;)



Kaczmar202
Poznaje temat
 
Posty: 54
Dołączył: 14 sty 2018, 09:59

26 wrz 2020, 20:45 Re: 030l - BN/T - Kaczmar202  (#18)  

Rotala ladnie sie wybarwia, musiałem podbić światło żeby to sie zadziało



Kaczmar202
Poznaje temat
 
Posty: 54
Dołączył: 14 sty 2018, 09:59

11 paź 2020, 19:51 Re: 030l - BN/T - Kaczmar202  (#19)  

Trawniczek ładnie zarósł, tak myślę czy go przycinać czy nie



Kaczmar202
Poznaje temat
 
Posty: 54
Dołączył: 14 sty 2018, 09:59

11 paź 2020, 23:42 Re: 030l - BN/T - Kaczmar202  (#20)  

Kaczmar202 napisał(a):Trawniczek ładnie zarósł, tak myślę czy go przycinać czy nie
IMG_20201011_194624.jpeg
Ja bym jeszcze coś dosadził przed tymi kamieniami, np. Pogostemon helferi, albo Staurogyne repens/porto vehlo. Tak by utworzyć drugi plan.


Avatar użytkownika

Krzysztof Radziszewski
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 8973
Dołączył: 16 lut 2007, 11:46
Miasto: Zamość PL, Manchester UK.

12 paź 2020, 09:11 Re: 030l - BN/T - Kaczmar202  (#21)  

Krzysztof Radziszewski napisał(a):
Kaczmar202 napisał(a):Trawniczek ładnie zarósł, tak myślę czy go przycinać czy nie
IMG_20201011_194624.jpeg
Ja bym jeszcze coś dosadził przed tymi kamieniami, np. Pogostemon helferi, albo Staurogyne repens/porto vehlo. Tak by utworzyć drugi plan.
Myślałem o tym, ale te rosliny o których piszesz będą sie rozrastać na wszystkie strony, a nie chce mi sie co chwilę wyrywać z podłoża rozrastającej sie łąki.. Moze jakieś inne propozycje roślin, które nje rosną jak głupie na wszystkie strony?



Kaczmar202
Poznaje temat
 
Posty: 54
Dołączył: 14 sty 2018, 09:59

12 paź 2020, 10:46 Re: 030l - BN/T - Kaczmar202  (#22)  

Jeśli posadzisz kilka łodyg, to się tak nie rozrosną żeby cały przód zarosnąć.


Avatar użytkownika

Krzysztof Radziszewski
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 8973
Dołączył: 16 lut 2007, 11:46
Miasto: Zamość PL, Manchester UK.

12 paź 2020, 13:52 Re: 030l - BN/T - Kaczmar202  (#23)  

Krzysztof Radziszewski napisał(a):Jeśli posadzisz kilka łodyg, to się tak nie rozrosną żeby cały przód zarosnąć.
Ok spróbuję



Kaczmar202
Poznaje temat
 
Posty: 54
Dołączył: 14 sty 2018, 09:59

12 paź 2020, 13:56 Re: 030l - BN/T - Kaczmar202  (#24)  

Kaczmar202 napisał(a):
Krzysztof Radziszewski napisał(a):Jeśli posadzisz kilka łodyg, to się tak nie rozrosną żeby cały przód zarosnąć.
Ok spróbuję
Tylko daj np. te dwa gatunki, żeby zróżnicować. Jeden przed lewym kamieniem, a drugi bardziej z tyłu przed prawym. Tak, aby nie tworzyły linii prostej.
Nie koniecznie muszą być te co wymieniłem. Może jakieś inne Ci się bardziej podobają. Masz warunki, to z nich korzystaj.


Avatar użytkownika

Krzysztof Radziszewski
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 8973
Dołączył: 16 lut 2007, 11:46
Miasto: Zamość PL, Manchester UK.

08 lis 2020, 20:32 Re: 030l - BN/T - Kaczmar202  (#25)  

Mała aktualizacja, posadzone rośliny drugiego planu, czekam az sie zaaklimatyzują.



Kaczmar202
Poznaje temat
 
Posty: 54
Dołączył: 14 sty 2018, 09:59







Powiązane tematy
  • 030l - Krewetkowo Roślinne - Marcinox

    Start akwarium ok 26 luty 2021 30x30x45 (4mm) 30l. oświetlenie: chihiros A301 (LED, na początek świecenie na 4 poziomie mocy, pierwszy tydzień 6 godzin/dziennie; obecnie w kwietniu 5 poziom mocy 9 god...

    Wyświetlenia: 2880 | Odpowiedzi: 14 czytaj więcej...

  • 112l - BN/T - kaczmar202

    Witam, Po wznowieniu forum już nie ma tego wątku więc zakładam jeszcze raz. Akwarium: 112 standard Filtracja: jbl e902 wypełniony matrixem, gąbkami plus purigen Oswietlenie: chihiros rgb a plus Podło...

    Wyświetlenia: 1989 | Odpowiedzi: 7 czytaj więcej...

  • 030l - Na nieznanych wodach :) - Mateusz

    Witam szanowne grono miłośników podwodnych upraw :) Po prawie 3 letniej przerwie spowodowanej wyjazdem z kraju, postanowiłem spróbować swoich sił w pojedynku z angielską kranówką. Akwarystyka w Anglii...

    Wyświetlenia: 3967 | Odpowiedzi: 45 czytaj więcej...

  • 030l - HT na podłożu Platinum Soil - Adamsky41

    Witajcie. Po 9 miesiącach kombinacji z nawożeniem na podłożu Rotala Maflora Intense, w tym EI, poddałem się i zdecydowałem się na restart na podłożu Platinum Soil. Mam zamiar nawozić to akwarium tak ...

    Wyświetlenia: 1844 | Odpowiedzi: 12 czytaj więcej...

  • 030l - Mała niby sosna - Stompek

    Witam starych i nowych forumowiczów, chciałbym wam zaprezentować moją kostekę, niestety musiałem zrobić mięki restart, akwarium przez miesiąc było pod opieką teściowej tzn tylko karmiła rybki. Akwari...

    Wyświetlenia: 2853 | Odpowiedzi: 21 czytaj więcej...



Recenzje

Ładowanie...

Baza wiedzy akwarystycznej


 
  Działamy od 2001 roku i wspólnie z ponad
30 tysiącami akwarystów z całej Polski zdobywamy wiedzę i dzielimy się doświadczeniem oraz informujemy o nowościach z branży
akwarystycznej.

 

Sklep firmowy

Bogata oferta ponad 300 gatunków i odmian roślin. Ponad 15 000 produktów dostępnych wysyłkowo lub do
odbioru osobistego w Krakowie (obowiązuje rezerwacja).
Punkt odbiorów: Kraków ul. Młyńska Boczna 5



Użytkownicy przeglądający ten dział: Akaruz, Binio, Crizal, foela, misiek99999, nuendo, salava8, waldemaro73 i 505 gości

Copyright © 2001-2021 roslinyakwariowe.pl ®
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie całości lub fragmentów strony zabronione.