Masz konto na Forum?     Kupuj taniej o 3% z kodem rabatowym: forumra     
Jesteś tutaj: Serwis Forum Pielęgnacja Glony


Zielone nitki.



Identyfikacja i walka z glonami i sinicami.
Skuteczne metody zapobiegania. + nowy temat

23 gru 2010, 15:47 Zielone nitki.  (#1)  

Witam,mam problem jak wyzej w temacie z zielonymi nitkami na roslinach i na szybach w akwarium.ponizej postaram sie opisac co i jak jesli chodzi o sprzet itd.
AKWARIUM - 112L otwarte
PODLOZE-drobny zwirek
SWIATLO - 4x24 ,6godz na dobe
CO 2 - butla,dyfuzor szklany ,podawany 6godz na dobe,2b/s
FILTR - Jbl 900 crystal,wklad ceramika i gabka
NAWOZENIE -pg clasic ,przy podmianie co tydz 3ml
pg makro,1ml codziennie
pg ferro 1ml codziennie
OBSADA- 20neonek
3 otoski
PARAMETRY WODY-no3 - 10
no 2 - 0
gh 14
kh 6
ph 7.2

Dodam ze akwarium jets skierowane w strone poludnia aczkolwiek okno zakryte zaluzja.Coz sie dzieje ze nitki atakuja,nie jest jeszcze to masakra ale jednak .Ponizej zdjecia,sorki za slaba jakosc.Dziekuje za pomoc.




mariusz30
Poznaje temat
 
Posty: 89
Dołączył: 28 sie 2010, 15:20

23 gru 2010, 16:29   (#2)  

jeszcze jedno pytanie ile masz po4 w wodzie i ile masz w zbiorniku roślin u mnie nitki pojawiły sie gdy dałem za dużo mikro !!!! a miałem za mało roślin .......trzecie pytanie czy akwarium juz dojrzało ???



zadek86
Poznaje temat
 
Posty: 59
Dołączył: 19 paź 2010, 14:39

23 gru 2010, 16:53 nitki  (#3)  

nie mierzylem tego nie mam testu,akwarium mam juz 4miesiac w tym stanie,roslin mysle ze nie jest za malo




mariusz30
Poznaje temat
 
Posty: 89
Dołączył: 28 sie 2010, 15:20

23 gru 2010, 20:17   (#4)  

Nie widzę zdjęcia...
Po co lejesz codziennie ferro?
Podajesz CO2 a masz pH 7.2? 6h światło i 6h CO2? Na 100% masz wahania pH i CO2. Ogólnie przyjęło się, że CO2 powinno już być włączone na 2h przed światłem. 2b/s? Kup sobie stały test pH i będziesz widział jak sobie to CO2 ustawić bo bąbelki to są w piwie... Ustaw maksymalne stężenie CO2 i dowiedz się ile i czego spożywają Twoje rośliny w ciągu tygodnia. Nawożenie ustaw tak by roślinom niczego nie zabrakło, jednym słowem przejdź na metodę EI i ciesz się pięknym akwarium. Ale najpierw zrób porządek z nitkami. Możesz też zmniejszyć micro do 2ml/tydzień
Co do światełka, świecisz wszystkimi rurkami równo 6h?
Podsumowując:
Podłoże masz jałowe (sam żwirek), na moje to lejesz za dużo Ferro, masz niestabilne pH i CO2, ilość światełka ok ale przy niskim poziomie CO2 i nieprawidłowym nawożeniu to jakby prosić się o problemy z glonami.
Poczytaj sobie o tym i o tamtym na forum...



AquaNL
 

25 gru 2010, 14:30   (#5)  

Fakt Co2 z butli i pH aż 7,2 to ewidentny brak CO2,odkręć te CO2 :)
"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy"
"Wyobraźnia bez wiedzy może stworzyć rzeczy piękne. Wiedza bez wyobraźni najwyżej doskonałe"
A. Einstein

Avatar użytkownika

gogi509
Aktywny użytkownik
 
Posty: 732
Dołączył: 23 mar 2010, 22:51
Miasto: Międzyrzecz/Dublin








Powiązane tematy
  • Compsopogon i zielone nitki - zmniejszać czy zwiększać NO3 ?

    Witam. Posiadam 2,5 miesięczne akwarium 112l na podłożu aktywnym Platinum Soil, z wodą 100% RO. Parametry wody to : NO3 =10 PO4=0,5 K=20 Ca=25 Mg=9 pH=Ok.6 GH=7 KH=0,5 CO2 z wyłączaniem na noc, św...

    Wyświetlenia: 2591 | Odpowiedzi: 51 czytaj więcej...

  • Zielone nitki w akwarium

    Cześć, mam problem z nitkami w akwarium. Prowadzę walkę już od dłuższego czasu i idzie ku lepszemu z większości roślin pousuwałem nitki mechanicznie pod kranem i na nich nitek nie ma. Gorzej jest z tr...

    Wyświetlenia: 1149 | Odpowiedzi: 9 czytaj więcej...

  • Zielanice,Nitki,Krasnorosty

    Witam,myslalem,ze tu nie trafie,ze sobie dam rade ale potrzebuje pomocy. Tak jak w temacie dopadlo mnie to cholerstwo jakis czas temu, z tym,ze krasnorost od dwoch tygodni, wczesniej nie mialem z nim...

    Wyświetlenia: 11121 | Odpowiedzi: 17 czytaj więcej...

  • Glony nitki

    Już od długiego czasu nie mogę sobie poradzić z tworzącymi się dlugimi nitkowatymi glonami. Tworzą się szczególnie na mchach. Mam ryby i krewetki zwalczające glony plus zwalczam je mechanicznie. Z inn...

    Wyświetlenia: 1730 | Odpowiedzi: 3 czytaj więcej...

  • Specyficzne nitki

    Panowie jak to zwalczyć? 18l Ph7 Gg 10 Kh 6 Po4 <0,25 NO3 było 0 po dniach po odpaleniu co2 zacząłem dawkowac KNO3 13W Glony pojawiają się punktowo, szczególnie mech christmas Moss. Innych brak...

    Wyświetlenia: 2735 | Odpowiedzi: 23 czytaj więcej...



Recenzje

Ładowanie...

Baza wiedzy akwarystycznej


 
  Działamy od 2001 roku i wspólnie z ponad
30 tysiącami akwarystów z całej Polski zdobywamy wiedzę i dzielimy się doświadczeniem oraz informujemy o nowościach z branży
akwarystycznej.

 

Sklep firmowy

Bogata oferta ponad 300 gatunków i odmian roślin. Ponad 15 000 produktów dostępnych wysyłkowo lub do
odbioru osobistego w Krakowie (obowiązuje rezerwacja).
Punkt odbiorów: Kraków ul. Młyńska Boczna 5



Użytkownicy przeglądający ten dział: foela i 110 gości

Sklep akwarystyczny - produkty ADA (Aqua Deign Amano)
Copyright © 2001-2021 roslinyakwariowe.pl ®
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie całości lub fragmentów strony zabronione.