Masz konto na Forum?     Kupuj taniej o 3% z kodem rabatowym: forumra     
Jesteś tutaj: Serwis Forum Pielęgnacja Glony


Glony 112L - jak dlugo trzymac zakryte akwa?



Identyfikacja i walka z glonami i sinicami.
Skuteczne metody zapobiegania. + nowy temat
niteki krotkie zielone pedzelkowate zielone ipedzelkowate czarne.

Wyloczylema lampy i zakrylem kocem cale akwa, Jak dlugo tak go trzymac aby zginelo jak najwiecej glonow a zeby zle sie na roslinkach nie odbilo?
Aha CO2 tez wylaczylem i nawozow mam chyba niepodawac no nie (PMDD AquaPlant Multimineral)
Dziekuje i pozdrawiam



neo_ns
 

12 kwi 2006, 10:44   (#2)  

Zaciemnianie akwarium nie pomoże Tobie :(

Dodaj lepiej światła, i mniej nawozu. ustal też na niskim poziomie NO3 (nie wiem czy nie masz ich w nawozie, albo zwrócić uwagę na obsadę i ją dostosować).

Zielone nitkowate glony - to zwykle objaw bardzo świeżych akwariów, wystarczy przeczekać, a nie ingerować w akwarium za dużo.



Nuroslaw
Zainteresowany tematem
 
Posty: 260
Dołączył: 17 gru 2004, 13:07
Miasto: Sieraków

12 kwi 2006, 18:57   (#3)  

Po dokladniejszym przyjrzeniu sie oraz porownianiu moich "chwastow" z informatorem firmy sera o glonach zidentyfikowalem dokladnie nastepujace gatunki glonow : glony pedzelkowate zielone , brunatne glony pedzelkowate Krasnorosty.
Od wczoraj akwarium jest zupelnie zaciemnione (nakryte kocem) i wykonywane podmiany wody 15% co 12h .
Oswietlenie jakie bylo do tej pory to 2x18W + 30W w swietlowkach T8 .

Obsada do dnia 6 kwietnia 3 bojowniki oraz 1 zbrojnik niebieski.

Zbiornik filtrowany poprze SUMPa z ustawiona popma na wydajnosc okolo 350-450l/h ktora wraca poprzez deszczownie znajdujaca sie w zdluz tylniej szyby z otworami skierowanymi pod katem okolo 45* w dol na tylnia szybe .

Rosliny w 95% sa szybko rosnace pozostale 5% zalicza sie do gatunkow wolno-srednio rosnacych . Gestosc roslin szacuje na okolo 30-40% akwaria .

Tak wiec nie wydaje mi sie aby swiatla bylo malo. Czy faktycznie w tym przypadku zakrycie akwaria nic nie daje? Czy wykonujac podmiany 15% co 12h robie dobrze? I czy tylko to wystarczy czy moze mam robic cos jeszcze?
Aha zapomnialbym od momentu zaciemnienia akwaria podawanie wszelkich nawozow zostalo wstrzymane. Co i jak mam robic?



neo_ns
 








Powiązane tematy
  • Glony w nowej kostce

    Cześć. Wróciłem do zabawy z akwarystyką po dość długiej przerwie. Mam problem z glonami na starcie. Wymiary 30x30x35[cm], czyli ok. 30l. Podłoże QualDrop Platinum soil SUPER POWDER [3l]. Pod podłożem...

    Wyświetlenia: 557 | Odpowiedzi: 3 czytaj więcej...

  • Jak skutecznie zwalczyć krasnorosty?

    Swego czasu prowadziłem skuteczne boje ze spirogyrą, sinicami i innymi. Dzięki praktyce i wiedzy zaczerpnietej m. in. z tego forum pozbyłem się tamtych glonów i trzymając się pewnych zasad sprwiłem, ż...

    Wyświetlenia: 24122 | Odpowiedzi: 59 czytaj więcej...

  • Glon jak pod linijkę :)

    Przedziwne zjawisko od niedawna zauważyłem u siebie, specjalnie miesiąc nie czyściłem szyb żeby było widoczne. Zwróćcie uwagę na glon na przedniej szybie, on tak porasta naturalnie, nic nie było zasła...

    Wyświetlenia: 955 | Odpowiedzi: 5 czytaj więcej...

  • Dziwne glony - prośba o identyfikację

    Witam. Pojawiły mi się w akwarium dziwne długie bordowe glony i nie mam pojęcia co to jest i jak to zwalczać. Potrafi to być nawet kilkucentymetrowa nitka. Z góry dzięki za pomoc.

    Wyświetlenia: 966 | Odpowiedzi: 1 czytaj więcej...

  • Jak pozbyć się krasnorostów?

    Od początku zbiornika (5 miesięcy) mam problem z krasnorostami. Może ktoś mógłby mi zaproponować sposób na pozbycie się ich? Zbiornik 220x60x60 Temp. 28-29st. C PH 6,75 (komputer pH) NO3 15 (JBL) PO4 ...

    Wyświetlenia: 2014 | Odpowiedzi: 17 czytaj więcej...



Recenzje

Ładowanie...

Baza wiedzy akwarystycznej


 
  Działamy od 2001 roku i wspólnie z ponad
30 tysiącami akwarystów z całej Polski zdobywamy wiedzę i dzielimy się doświadczeniem oraz informujemy o nowościach z branży
akwarystycznej.

 

Sklep firmowy

Bogata oferta ponad 300 gatunków i odmian roślin. Ponad 15 000 produktów dostępnych wysyłkowo lub do
odbioru osobistego w Krakowie (obowiązuje rezerwacja).
Punkt odbiorów: Kraków ul. Młyńska Boczna 5



Użytkownicy przeglądający ten dział: A$, mkrzeminski, torman i 144 gości

Sklep akwarystyczny - produkty ADA (Aqua Deign Amano)
Copyright © 2001-2021 roslinyakwariowe.pl ®
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie całości lub fragmentów strony zabronione.